Gå til innhold

[løst]Kjøpe PS3 til mine brødre?


NikkoDee

Anbefalte innlegg

Vell nå er de jul igjen snart og vill så gjærne kjøpe en ny konsol til brødrene mine. Di er 10 år nå og jeg tenker ps3 vil være et bra valg. Vi har en xbox 360 fra før av men den har ståppet å fungere 2 ganger i år og vi satser på at den ikke varer så mye lengre. Uanset så lurer jeg på om ps3 er et bra valg.

 

Er det mange spill ute på markede for både store og små? :p

Er spilling over internett brukt ofte i spilling?

Mange internett muligheter?

Noen å se framm til i fremtiden? som foreksempel spill og andre goder :)

 

Kansje noe annet jeg bør vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok heller Wii er en sikker vinner i ditt tilfelle. Tviler på at det blir mye onlinespilling fra brødrene dine sin side. Ratchet and Clank er vel en av de få bra barnevennlige spillene nå.

 

Hadde det vært til deg selv ville jeg kanskje kjøpt en PS3, men tror Wii er et bedre alternativ i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Anbefaler å ikke kjøpe WII!

Jeg har prøvd det, synes det var så artig som det kan være mulig!

Men etter 3-4 dager, så føltes det som jeg bare stressa. Kjedelig ble det nemlig!

 

Men PS3, Det var artig som bare fy!

Alle de mulighetene, og tenk om 3-4 måneder til å bra spill kommer til å bli på spillestasjonen 3!

MANGE kule spill får 10-14 åringer. Artige og morsomme!

Får aldri nok til de, pass på at de gjør lekser da :)

 

WII er greit nok å spille, men blir alltid kjedelig etterhvert..

 

PS3 er alltid gøy :)

 

Anbefaler spillestasjonen 3

Lenke til kommentar
Anbefaler å ikke kjøpe WII!

Jeg har prøvd det, synes det var så artig som det kan være mulig!

Men etter 3-4 dager, så føltes det som jeg bare stressa. Kjedelig ble det nemlig!

 

Men PS3, Det var artig som bare fy!

Alle de mulighetene, og tenk om 3-4 måneder til å bra spill kommer til å bli på spillestasjonen 3!

MANGE kule spill får 10-14 åringer. Artige og morsomme!

Får aldri nok til de, pass på at de gjør lekser da :)

 

WII er greit nok å spille, men blir alltid kjedelig etterhvert..

 

PS3 er alltid gøy :)

 

Anbefaler spillestasjonen 3

 

Haha! Morsomt.

 

Til trådstarter: Som de andre sier, se på spilla som konsollene har, og velg utifra det.

Lenke til kommentar
Noen spill på markede nå som dere vill anbefale?

 

I likhet med andre her anbefaler jeg absolutt PS3, særlig nå som de fleste forhandlerne har kuttet prisen litt også. Jeg spilte nettopp The Simpsons Game sammen med min bror som er 11år, og jeg tror hverken meg eller han har hatt det så artig på lenge, dette er et veldig morsomt spill, og burde være midt i blinken for brødrene dine. I tillegg er flerspiller-delen ganske ok, det er enda gøyere når man kan samarbeide for å komme videre. Bortsett fra det er vel kanskje Oblivion en vinner, brødrene mine på 11 og 12 år liker hvertfall det veldig godt.

 

Uansett, lykke til med konsollkjøpet, tror ikke du eller brødrene dine vil angre på en PS3. ;-)

Lenke til kommentar

FOR ALL DEL! Ratchet & Clank er et must for gutter på ti år med PS3. Ellers er det Motorstorm som byr på masse gøy, LittleBigPlanet kommer en gang neste år, sent første eller andre kvartal. Ellers så er det Whipeout HD eller -PS3, HD på PSN, PS3 vet jeg ikke om er på BD eller PS (Noen som vet?), og Tekken 6.

 

Til deg er det Resistance, MGS4, FFXIII og FFvXIII, Pain, L.A. Noire og Uncharted. Ellers så har du Heavy Rain. For hele gjengen går vel de jeg anbefalte til guttene og GT5 en eller annen gang...

 

Og dette er kun eksklusivene...

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Skjønner ikke hvorfor folk tenker at 10-åringer bare kan spille R&C. Selv satt jeg å spilte FFX i en alder av 10-11 år, og begynte vel med skytespill like etter det. Så det er nok ganske mange andre spill de kan kose seg med og! :)

 

 

 

Helt enig!

 

Jeg satt ikke å spilte kjedlige barnespill når jeg var 10 år. Da gikk det i MoH serien, GTA og skytespill.

 

Har også en bror på 8 nå som setter mye mere pris på å få spille spill som jeg liker.

Han har både R&C og Lego Star Wars men ville heller spille GTA San Andreas.

 

Mvh Magnus

Lenke til kommentar

Kan vel sjekke ut Skate også... Det synes i alle fall jeg er veldig bra.. :) Men, R&C er også en fin favoritt!

 

Som flere har sagt er det ikke så snevert spillutvalg til 10-åringer.. og, rollespill kan faktisk være kjempe bra å spille! :) Spilte vel FFVII sammen med en kompis i 9 årsalderen eller noe.. Og, vi kom oss da igjennom.. Selvfølgelig fikk vi ikke med oss så mye av handlingen, men det var ufattelig tøft! Man lærer myye engelsk av slikt.. husker vi var best i klassen på barneskolen.. :p

 

Men, vil anbefale R&C til alle med PS3.. og Skate om de er glad i litt god skate action.. :)

Lenke til kommentar

Latterlig å si at wii er kjedelig etter 3 dager... Da har du ikke spilt noe annet enn wiisports..

 

TIl de som syns wii er kjedelig, har du spilt:

 

Metroid prime 3 corruption

Zelda twilight princess

REsident evil 4

Zack and wiki quest for barbaros treasure

Medal of honour heroes 2

Super mario galaxy

 

 

???

Lenke til kommentar
Latterlig å si at wii er kjedelig etter 3 dager... Da har du ikke spilt noe annet enn wiisports..

 

TIl de som syns wii er kjedelig, har du spilt:

 

Metroid prime 3 corruption

Zelda twilight princess

REsident evil 4

Zack and wiki quest for barbaros treasure

Medal of honour heroes 2

Super mario galaxy

 

 

???

 

ja

ja

ja

ja

ja

ja

 

Wii er fortsatt kjedelig. En konsoll som er morsom med flere i små mengder, men ikke ellers.

Lenke til kommentar

Oi.. Dersom man ikke finner god underholdning i noen av de spillene vil jeg si at man kan legge opp som gamer.. Selv har jeg bare spilt SMG, Zelda og knøtt litt av MP3.. Men, det er kvalitetsspill, som har tonnevis med underholdning!

 

Men, tilbake til off-topic.. Greia med lillebrødre er vel kanskje at de blir VELDIG påvirket av storebrødre sin spillsmak.. Jeg kom til å tenke på hvorfor vi startet på ffvii, og det var jo selvfølgelig storebroren til kammeraten min som sa det var sykt bra! Når en 8 åring heller vil spille GTA, er det vel kun pga storebror spiller det, og sier det er tøft.. Uansett er ikke de spillene for så små barn.. og, synes du selv skal sette grenser for hva han skal spille, dersom mor og far ikke gjør det...

 

Jobber litt i en barnehage nå, og det er særlig ett barn som snakker om GTA.. og, sier han har ett spill der det handler om å kjøre ned folk og skyte folk å sånn.. Det er vel ikke sunt for en 5 åring i dette tilfellet? Det jeg sier er vel egentlig at selv om du har en 8åring som vil spille GTA, er det ikke nødvendigvis det han burde spille.. (ikke fordi han blir psyko og finner seg en pistol og skyter rundt seg..) Men fordi 1. han lærer seg kun stygge ord på engelsk 2. Han kan faktisk bli mer aggresiv av det... Unger er lett påvirkelige..

Sett han til ett rollespill med mye engelsk i stedet.. ;)

(min moralpreken)

Endret av Pebble
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...