Gå til innhold

Hjelp angående overklokking av fsb


Anbefalte innlegg

Mitt oppsett:

Intel core duo E6850 (1333mhz fsb)

gf8800gt

MSI P6N SLI platinium hovedkort (maks fsb 1333mhz)

2x 1g pc 6400 ram brikker. (800mhz)

 

Jeg har tenkt å klokke opp prossesoren og rammen, men vet ikke helt hvordan dette fungerer...

Prossesoren har jo en max fsb hastighet på 1333 mhz og det samme har hoverkortet.

Jeg tenkte å klokke det slik:

 

Cpu: 500x7 = 3500ghz

RAM: 500x2 = 1000mhz

 

Er fsb(front side bus) det samme som vanlig bus hastighet på hovedkortet? kan æ klokke fsb på cpuen helt opp til 1333mhz? jeg synes dette høres rart ut... :hmm:

 

Håper at noen kan forklare dette for meg :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Sikker på at brikkene takler 1000Mhz, har selv er sett med Mushkin som er alt annet enn stabil på 1000Mhz, selv med slakke timings (5-6-6-24) og spenning langt over hva som anbefales 24/7 (2,6v)...

 

Så om du klarer 1000Mhz på den rammen du har kommer an på hvordan brikker du har...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
joda har fått datan nu og innså at 500mhz BUS ble litt drøyt :p Kjører en 360 mhz nu

950mhz på minnet da :)

 

Med litt tweaking skulle du med letthet klare 400fsb... med mindre din e6850 treffer en såkalt fsb-wall veldig tidlig...

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Klarer å få BUS til 395 mhz nu ved hjelp av programmet clockgen. Det er helt stabilt da,men tar æ det opp til 398 mhz (som er neste steget på clockgen) så henger hele systemet seg. har prøvd å øke spenningene også, men det ser ikke ut til å hjelpe, tempen er ikke noe særlig høy heller rundt 25 idle. Går utifra at æ har ganske lav FSB wall da :p

 

En ting jeg synes er rart er at jeg ikke har sjangs å få BUS opp til 395 hvis æ overklokker i biosen, da klare ikke æ engang å boote... heller ikke hvis æ tar BUS på 380... Og klokker æ det litt i biosen for å så klokke videre med Clockgen så henger det seg også mye tidligere enn 395...

Noen som kan forklare hvorfor? :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...