Gå til innhold

Anbefal et rollespill til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hack 'n slash bør sees på som en undersjanger av rollespill, følgelig er diablo (som er bedre enn 2-eren) et helt fair forslag. Jeg mener forøvrig at daggerfall (forgjengeren til morrowind) er langt bedre enn begge etterfølgerne, men grafikken er naturligvis temmelig utdatert.

 

Det første Deus Ex spillet er fenomenalt, igjen forutsatt at du takler dårlig grafikk, men er satt i en litt futuristisk setting heller enn fantasy. Historien og dialogen er dog fenomenal, og en får stor frihet innenfor hvert brett, selv om en må ta brettene i en bestemt rekkefølge.

 

Fallout 1&2: isometrisk perspektiv, litt utdatert grafikk, men de to beste rollespillene som er laget. Også futuristiske.

Lenke til kommentar

Hvis man har lyst til å spille begge Diablo-spillene eller begge Fallout-spillene, bør man starte med nr 1. Ikke nødvendigvis fordi man må få med seg storyen, men fordi det er så mange forbedringer i oppfølgerene.

 

Har man prøvd Diablo II, vil man irritere seg grenseløst over at man ikke kan løpe i Diablo, det samme med at man i II kan trykke på alt-knappen for å se items som ligger på bakken. Diablo I har en mye bedre setting enn II synes jeg, men for meg er det umulig å gå tilbake til orginalen.

Lenke til kommentar

Oblivion har jo Knights of the Nine og Shivering Isles expanjonene. De kan kanskje være verdt å prøve. Ellers har vi Morrowind med to ekspansjoner (Tribunal og Bloodmoon).

 

Diablo 2 er en sikker vinner, og liker man det har man jo Sacred, Divine Divinity og Dungeon Siege i tillegg. Det er allerede oppfølgere til Divine Divinity (Beyond Divinity) og Dungeon Siege, og Sacred 2 kommer ganske snart. (og lar deg ri tigre!) :D

 

Neverwinter Nights er en annen vinner, og du finner nok enkelt Diamond versjonen med begge expansjonene billig nå. Dessuten har vi Neverwinter Legends, med NWN, begge ekspansjonene, NWN2 og soundtracket til NWN2. Dessuten er det tusenvis av moduler til NWN laget av brukere allerede og flere kommer. Alle er gratis å laste ned og spille. Dessuten kan det spilles på nettet gratis, og i tillegg er det egne "ekspansjoner" som gir deg ekstra våpen, rustning, monstre og hva annet du vil ha laget av fansen, for fansen. Disse utvider editoren (som selvsagt følger med). Dessuten er det en Prestige Class ekspansjon laget av fansen som gir deg en haug ekstra klasser. Sist jeg sjekket hadde vi over sekst klasser å velge mellom, og selvsagt kan de brukes i de offisielle kampanjene. Jeg ble svært skuffet over NWN2 (og jeg er slettes ikke eneste), men NWN er en høydare. Absolutt verdt å prøve, selv om det kanskje ser litt dårlig ut nå. Det kom faktisk for flere år siden (2002 om jeg ikke husker feil).

Lenke til kommentar

Hvis folk nevner hack 'n slash-spill så har jeg lyst til å nevne Titan Quest som fås på Steam for 165kr (var vel det som sto i nettbanken heh). Dette anbefales i størst grad hvis du har lyst til å spille single player ettersom online community'et ikke er stort og fullt av juksemakere. Burde dog være en sikker vinner på LAN. Kom ut i fjor og har god grafikk (krever en del av PC-en også, men ikke så fryktelig mye), moro gameplay og lang campaign. Tar ca. 24 timer i effektiv spilletid å komme seg gjennom den letteste vanskelighetsgraden på spillet + expansion, hvis man spiller relativt fort vel og merke. I tillegg kjører det samme formel som Diablo 2 med ytterligere to vanskelighetsgrader med bedre items, vanskeligere monstre og et par ekstra bosser.

 

Liker man hack 'n slash liker man definitivt Titan Quest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...