Gå til innhold

Anbefal et rollespill til PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fable ikke nevnt? Sikkert en grunn til det... :D

 

Jeg likte Titan Quest, og det føles på mange måter som et "vi har ikke Diablo lisensen, men det driter vi i". Bare synd Town Portalen forsvinner når man dør, da det er da man faktisk trenger den. Uten en sånn blir det veldig mye løping gjennom de samme områdene om igjen og om igjen og om igjen til tider, selv på enkleste vanskelighetsgrad. Det ødela hele opplevelsen for meg.

Lenke til kommentar
Fable ikke nevnt? Sikkert en grunn til det... :D

 

Jeg likte Titan Quest, og det føles på mange måter som et "vi har ikke Diablo lisensen, men det driter vi i". Bare synd Town Portalen forsvinner når man dør, da det er da man faktisk trenger den. Uten en sånn blir det veldig mye løping gjennom de samme områdene om igjen og om igjen og om igjen til tider, selv på enkleste vanskelighetsgrad. Det ødela hele opplevelsen for meg.

 

Det er jo svært sjelden du dør i dette spillet og man dør kanskje mest på enkleste vanskelighetsgrad. Uansett så er det som oftest ikke så veldig langt til nærmeste lagringssted (rebirth fountain). Men selvfølgelig hvis du har en dårlig build og ikke har sett etter utstyr, så kan det hende du sliter litt.

Lenke til kommentar
Neverwinter Nights er en annen vinner, og du finner nok enkelt Diamond versjonen med begge expansjonene billig nå. Dessuten har vi Neverwinter Legends, med NWN, begge ekspansjonene, NWN2 og soundtracket til NWN2. Dessuten er det tusenvis av moduler til NWN laget av brukere allerede og flere kommer. Alle er gratis å laste ned og spille. Dessuten kan det spilles på nettet gratis, og i tillegg er det egne "ekspansjoner" som gir deg ekstra våpen, rustning, monstre og hva annet du vil ha laget av fansen, for fansen. Disse utvider editoren (som selvsagt følger med). Dessuten er det en Prestige Class ekspansjon laget av fansen som gir deg en haug ekstra klasser. Sist jeg sjekket hadde vi over sekst klasser å velge mellom, og selvsagt kan de brukes i de offisielle kampanjene. Jeg ble svært skuffet over NWN2 (og jeg er slettes ikke eneste), men NWN er en høydare. Absolutt verdt å prøve, selv om det kanskje ser litt dårlig ut nå. Det kom faktisk for flere år siden (2002 om jeg ikke husker feil).

Angående NWN 1/2:

 

Ble selv litt skuffet over NWN2 da det kom ut, men etter noen patcher som fikset ytelsen går det greit på min PC. Synes historien er ganske mye bedre enn den som var i NWN, og den er bedre fremført i tillegg. Men jeg tror ikke den slår utvidelsespakkene til NWN , de hadde bra historie og løftet spillet mye.

 

Ikke ment for å starte en diskusjon, bare for å gi trådstarter en pekepinn på to ulike synspunkt.

 

Anbefaler forøvrig både NWN og NWN2.

Lenke til kommentar

Man får jo Neverwinter Legends til prisen for NWN2, og da får man NWN med begge ekspansjonene, NWN2 og soundtracket. Det er definitivt verdt prisen, om enn for å se om man liker NWN2. For min del venter jeg med NWN2 til vi får en ekspansjon med en kampanje som starter på lvl 1. Jeg gadd aldri gå gjennom kampanjen in NWN2, så hvorfor skal jeg starte på lvl 15 i MotB? ;) Dessuten er det jo brukerlagde moduler. Noen av dem burde statistisk sett bli spillbare. Håper jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...