Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dårlige erfaringer med Ventelo og kundeservice, så det står mellom Telenor og Tele2 her.

 

Men er jo bare to dager til Nutel kommer med sitt forslag, så jeg avventer situasjonen. I værste fall har jeg et aktivt onecall abb på samme nummer (de har glemt å deaktivere SIM-kortet) som det går ann å ringe med (men ikke motta) hvis jeg blir stående uten abb. i noen dager pga portering.

Endret av echo221
Lenke til kommentar

Fikk mail fra dem nu

 

 

Takk for din henvendelse.

 

Vi beklager på det sterkeste at Ventelo i dag har sendt ut varsel om

nedstengelse av ditt abonnement.

 

Eiere og styret i Nutel er i dialog med flere operatører for å ivareta deg som

kunde.

 

Vi vil fortløpende holde deg informert via sms. Vi ber deg om å ikke bytte

operatør de nærmeste 2 dagene. Vi understreker at Ventelo ikke har de samme

produktene som vi leverer deg i dag.

 

Beklager de ulemper og usikkerheten dette medfører for deg.

 

Benytter anledningen til å takke for at du er KillBill Nutel kunde!

Lenke til kommentar

Poenget er at Ventelo sitt tilbud er rimelig dyrt i forhold til det tilbudet mange av kundene til Nutel har i dag.

 

Nutel har en feilslått buissnissmodell, men de har lykket med å kapre mange kunder. At bedrifter kommer og går er helt naturlig, også for mobilselskaper. Det er vel noe sånt som 50% av alle nystartede bedrifter i Norge som går under etter få år.

Lenke til kommentar

Nutel legger på røret

 

Ventelo har varslet Nutel-kundene om at mobiltelefonen deres vil bli koblet fra om kort tid.

 

 

- Kjære mobilkunde. Deres mobiltelefon vil bli koblet fra mobilnett 17. desember fordi Deres mobilleverandør - Nutel AS - ikke har oppfylt sine betalingsforpliktelser overfor Ventelo.

 

Dette er SMS-meldingen Nutel-kundene har fått i dag fra Ventelo.

 

Avvent

Ventelo ber kundene om å bytte leverandør. Men Nutel ber kundene være tålmodige.

 

- Årsaken er at vi er nær ved å inngår en avtale med en annen aktør. Vent to dager og vi har en bedre løsning til deg, heter det i meldingen fra Nutel.

 

Ikke konkurs

Nutel avviser at selskapet er konkurs.

 

- Nei, det er vi ikke. Styremøtet er over nå, men det er flere møter i kveld. Vi kommer tilbake med mer informasjon i morgen, sier informasjonsansvarlig Siri Wormdahl i Nutel til DN.no.

 

- Det som blir diskutert er andre operatører, og vi er fremdeles i dialog med investorer. Vi er fremdeler optimister med tanke på å finne en god løsning, sier hun.

 

Selskapet jobber med å hente inn 30 millioner kroner, hvorav investorer har garantert for halvparten av beløpet, ifølge Dagens Næringsliv.

 

Begjært konkurs

Konkurrenten Chess har ikke fått betalt for leie av mobilnett. Etter å ha ventet på betaling i et års tid, valgte Chess å begjære selskapet konkurs. Kravet er på drøyt 3,1 millioner kroner.

 

Nutels hovedprodukt, abonnementet Killbill, opererer med en forhåndsbetalt fastpris for et år av gangen med fri ringetid, kundene må altså forhåndsinnbetale for et år av gangen og kan da ringe så mye de ønsker i Norge for et fast sum. Dermed kan kundene risikere å tape disse pengene dersom Nutel ikke klarer å rydde opp.

 

Nutel er et av drøyt 30 selskaper som kjemper mot de to ledende selskapene Telenor Mobil og NetCom i det norske mobilmarkedet.

 

Selskapet har en rekke profilerte aksjonærer, blant andre Aktiv Kapital-gründer Jon H. Nordbrekken, Q-Free-gründer Kai Bogen, Ocean Rig-styreleder Geir Aune og Omega 3-riking Rikard Storvestre.

Publisert: 10.12.2007 - 17:51 Oppdatert: 10.12.2007 - 21:37

Lenke til kommentar

JAja, må jo først si at dette er jo blitt spådd av meg personlig og av ganske mange andre kjente siden det nutel abonnementet ble lansert, og til de som faktisk var så lure at de forhåndsbetalte månedsavgiften så må jeg jo bare si GG.

 

For de som fortsatt ønsker et fastprisabonnement, så er jo NetCom Bedrift en løsning, men da må man jo ha et firma selv, eventuellt foreldre med firma som det går å sette abonnementet på.

 

Hvis ikke er jo Ipea og One Call en mulighet, men da skal du gjerne ikke ringe over 200-300 min i måneden, noe jeg regner med at de fleste killbill kunder gjør. Så det er vel egentlig bare å bestille seg Tele2 Champion med en gang som er den beste løsningen.

 

For de som ønsker å regne på det, så har dere jo www.telepriser.no

Lenke til kommentar

Jeg er Nutel-kunde. La meg med det første si til alle hva-sa-jeg-folka: Uansett om Nutel måtte gå donken eller Mullah Krekar måtte bli kulturminister eller hva som enn måtte skje innen 17. så har jeg spart mange tusen kroner på Nutel. Med mitt forbruk så var det utmerket, og kommer det et nytt firma som tilbyer samme tilbudet ville jeg også valgt meg av dette (reklame har jo så og si vært ikke-eksisterende), selv om det hadde vært 110 prosent sikkert at de ville gått konkurs etter et halvt år.

 

For meg virker det her som at Nutel kommer til å bli slått konkurs eller legge ned driften selv. Mange uavhengige kilder forteller at de prøver å selge unna kundene og det faktum at flere firma har begjært de konkurs forsterker mine mistanker. De fikk nok ikke så mange kunder som de håpet på, og da selvfølgelig ikke like mye inntjening gjennom reklamesalg oggjennomsnittskunden ringte nok mer enn de regnet med.

 

Jeg tipper at Nutel ikke kommer til å få noen avtale om å lure seg inn på noen nett, hverken direkte eller som providerkunde. Selskapet er jo ikke i nærheten av å være noe som ligner på litt kredittverdig engang. Jeg har en søster som jobber hos Netcom, og der hadde vist noen av sjefene sammenlignet muligheten for at Nutel skulle få bruke deres nett direkte som muligheten for at helvete frøs over. Dette er også et tidspunkt for å spille med åpne kort, da det gjelder å roe ned kundene sine. Hadde de jobbet med en konkret langsiktig løsning hadde de nok nevnt denne for lenge siden, for å skape ro hos kundene (jeg prøvde også å komme gjennom kundeservice i dag uten hell, så jeg ringte daglig leder for å høre hva som skjer og han nevnte heller ikke noe konkret utenom at de jobbet med det og kom til å komme med en løsning straks).

 

Jeg tipper også (mye tipping på meg her gitt) at ingen kunder vil komme til å miste summetonen sin sånn helt plutselig. Ventelo vil nok gjøre alle Nutel-kunder veldig oppmerksomme på at hvis de blir kunde hos Ventelo vil ikke portering av nummeret være nødvendig og det er gjort på 1-2-3. Og sånn sett er det ingen krise.

 

Og det siste der er faktisk veldig suspekt! Det er nok ikke tilfeldig at Nutel-brukerne fikk denne beskjeden så tett opp mot når nettet skal sperres. Dette er ikke noe Ventelo bestemte seg for i går. I følge en jeg pratet med hos Netcom som jobber med portering av nummer, har Post- og teletilsynet noen regler som gjør at man ikke kan portere nummer kjappere enn syv og en halv arbeidsdag. Og se når de startet å sende ut meldinger. 5 arbeidsdager før nettet blir lagt ned. Med andre ord, velger du ikke Ventelo vil du garantert få nedetid på telefonen din.

 

Dette virker rett og slett som et forsøk på å kapre kundene uten å måtte betale for de! Og det er helt fair at firma konkurrerer om kundene med å bruke litt sleipe triks. Hardball synes jeg er bra. MEN(!!!) Ventelo prøver å få meg som kunde med å ta fra meg valgfriheten til å velge mobilopperatør selv (velger jeg noen andre så vil jo ikke mobilen min funke for et uvist tidspunkt), FU! Å prøve å tvinge meg til å bli kunde hos dere kontra å komme med et så godt tilbud at jeg velger å bli kunde hos dere, får meg til å boikotte dere!

 

Det jeg kommer til å gjøre er å få overført mitt abb til Ventelo i morgen (ironisk nok med tanke på hva jeg nettopp skreiv hehe) for så å få det portert over til et annet selskap fra de igjen. Da slipper jeg nedetid på telefonen, selv om jeg helt sikker da må betale noen kroner til Ventelo. Jeg har forresten også et bredbåndsabb og ip-telefon gjennom Ventelo som jeg kommer til å si opp det sekundet bindingen går ut.

 

Og til dere som har forhåndsbetalt for et år. Jeg er ingen ekspert på konkursrett, men jeg tipper at dere vil kunne gjøre krav i boet (hvis det blir slått konkurs da selvfølgelig) og bli en kreditor på lik linje som andre selskaper de har gjeld til. Og er det igjen noen verdier i boet etter at høyere prioriterte ting er utbetalt (som lønn til de ansatte osv) så vil dere få tilbake pengene deres.

 

OT: Jeg skal jo bytte abb (obv :D ) og har lyst til å ha muligheten til å bruke HSDPA. Er det kun Netcom og Telenor som tilbyr dette eller kan man få dette gjennom Tele2 og andre små aktører som bare leier nett også?

Lenke til kommentar

Jeg snakka med Nutel Kundeservice klokka 20.00, etter en times venting. Fyren jeg snakka med sa "Du kan se bort i fra alle meldingene du har fått idag". Han bedyra at Nutel ikke var konkurs, og at det kun var en liten "tvist" mellom Nutel og Ventelo som "aldri skulle nådd ut til kundemassen". Han sa videre at vi ikke kom til å miste nett. Det som derimot ville skje var at Nutel ville gå over fra å bruke Telenors linjer til Netcomlinjene. Dette karakteriserte han som "trist", siden "Telenor har litt bedre dekning".

 

Dette kan selvfølgelig være oppspinn, men det er jo likevel jævli frekt hvis han sitter å lyver på den måten. Er det noen andre som har kommet gjennom og fått snakka med kundeservice?

 

Jeg snakka med Nutel Kundeservice klokka 20.00, etter en times venting. Fyren jeg snakka med sa "Du kan se bort i fra alle meldingene du har fått idag". Han bedyra at Nutel ikke var konkurs, og at det kun var en liten "tvist" mellom Nutel og Ventelo som "aldri skulle nådd ut til kundemassen". Han sa videre at vi ikke kom til å miste nett. Det som derimot ville skje var at Nutel ville gå over fra å bruke Telenors linjer til Netcomlinjene. Dette karakteriserte han som "trist", siden "Telenor har litt bedre dekning".

 

Dette kan selvfølgelig være oppspinn, men det er jo likevel jævli frekt hvis han sitter å lyver på den måten. Er det noen andre som har kommet gjennom og fått snakka med kundeservice?

Lenke til kommentar

Enig med deg funkes.....

Jeg har ingen sans for hvordan Ventelo forsøker å presse meg til å ta et abonnement hos dem. Håper at Nutel klarer å komme opp med noe. Gjør dem ikke det blir jeg kanskje nødt til å velge Ventelo, men kun så lang tid det tar for meg å finne et annet abonnement. (Ingen bindingstid hos Ventelo) Vil ikke ha noe med Ventelo å gjøre etter hvordan de har gått fram her.

 

edit:

ja.. da stengte nutel bestillingen av nye abonnement. Lovende..

Endret av convak
Lenke til kommentar

Er enig i at det ville vært mer riktig av Ventelo å sørge for at dem som innen 17e desember har funnet ny leverandør ikke vil miste tilgangen til mobilnettet. Det var slik Telenor gikk frem når de planla å kutte Easytel sin tilgang til mobilnettet tidligere i år, da fikk kundene en frist til å finne en ny leverandør for å beholde dekning under hele prosessen.

 

Edit: Ser at bestillingsskjemaet er stengt, er vel egentlig ikke veldig rart. Hvis Nutel ville fortsatt å levert ut nye sim-kort nå så ville de aldri kunne garant aktivering før 17 desember siden jeg tviler på at Ventelo godtar nye bestillinger fra dem.

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Jeg fikk også denne meldingen.

Kan man virkelig miste nummeret?

 

Glad jeg ikke har hoppet på et slikt "Ring så mye du vil fo 6000", å forhåndsbetalt dette...

 

Edit:

Hva har egentlig Ventelo med dette å gjøre? Har de kjøpt kundene, eller er de et selskap som står bak Nutel?

Er det bare jeg som ikke har fulgt med?

Endret av Foxteren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...