Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fått begge mld jeg også. Kompensere vil si å .. ?

At vi skal få noe igjen for ubehagelighetene dette medfører, vi får nok en jule-mms på julaften i kompensasjon :p

Haha, antagelig noe sånt! Tenkte i de baner på depositumet eller slippe å betale en månedsavgift jeg da,men det er vel da tvilsomt skjønner jeg? Så irriterende dette er. Så fornøyd med dette greiene da.. Bah!

Lenke til kommentar
Fått begge mld jeg også. Kompensere vil si å .. ?

At vi skal få noe igjen for ubehagelighetene dette medfører, vi får nok en jule-mms på julaften i kompensasjon :p

Haha, antagelig noe sånt! Tenkte i de baner på depositumet eller slippe å betale en månedsavgift jeg da,men det er vel da tvilsomt skjønner jeg? Så irriterende dette er. Så fornøyd med dette greiene da.. Bah!

Ja, det er billig. Men det har vært, og kommer nok til å bli, mye styr rundt dette. Men som sagt før, jeg venter i 2 dager og ser hva Nutel finner på. Om det ikke skjer noe skifter jeg nok til OneCall igjen for å redde nummeret mitt.

 

Edit: Siden Nutel sliter med å betale for seg, så tviler jeg på vi får kompensasjon i form av penger.

Endret av _FeNiX_
Lenke til kommentar
Jeg har ikke fått noen slik melding, vil det være sånn at fra 17 desember. om 7 dager mister man nr og alt? kan jo ikke la oss gå uten telefon i julen??

 

Nei, du mister ikke nummeret ditt. Det Ventelo gjør er å sparke Nutel ut av nettet sitt. Nutel leier kapasitet av Ventelo, og da er det naturlig at Ventelo kaster ut Nutel når de ikke får betalt.

Lenke til kommentar
Fikk aldri den Ventelo meldingen.

Hva i all verden vil det kloke være da? Vente på idiotene Nutel iløpet av 2 dager? Eller skifte til en stor operatør som Telenor allerede idag?

 

For min del blir det å bytte umiddelbart. Jeg kan ikke tenke meg at Ventelo ønsker å sende ut en tekstmelding til "alle"kundene til Nutel uten grunn til bekymring.. Fant også denne artikkelen på nettet:

http://www.idg.no/computerworld/article77807.ece

 

Har forgjeves prøvd å få tak i Nutel i flere dager nå, med teknisk og faktura-relaterte spørsmål, men ei svar. Jeg er stygt redd for at man brått kan stå uten dekning før jul. For hvem jobber i jula uansett?

Tok en telefon til post og teletilsynet i dag, og de kunne fortelle meg at _som regel_ blir nummeret overført tilbake til den opprinnelige operatøren som eier nummerserien. Altså, har du hatt netcom tidligere, blir nummeret flyttet tilbake dit. osv. Dette gjalt kun nummere som var blitt portert fra en annen operatør.

Lenke til kommentar
Fikk aldri den Ventelo meldingen.

Hva i all verden vil det kloke være da? Vente på idiotene Nutel iløpet av 2 dager? Eller skifte til en stor operatør som Telenor allerede idag?

 

 

Sitte prate med hu kjerringa som styre med dette horible selskapet, men ser ikke lyst ut.

Gi oss en update på hva som ble sagt når du har pratet ferdig med henne da?

Lenke til kommentar
Fikk aldri den Ventelo meldingen.

Hva i all verden vil det kloke være da? Vente på idiotene Nutel iløpet av 2 dager? Eller skifte til en stor operatør som Telenor allerede idag?

 

 

Sitte prate med hu kjerringa som styre med dette horible selskapet, men ser ikke lyst ut.

Gi oss en update på hva som ble sagt når du har pratet ferdig med henne da?

 

Når jeg førhøre meg om hva som skjer med pengene som vi har forhåndsbetalt, sier hun følgende:

 

"Hei. Jeg har sendt meldingen videre til vår Ks sjef. Du vil bli kontaktet"

 

Jeg, dom som jeg var, betalte inn 1års forhandsbetalt abb for 4dager siden. 6000kr borte vekk i julestriden...

Lenke til kommentar

Fra: Ventelo

Enhet: K800i

Dato: 10. desember 2007 17.00.19

 

Kjære mobilkunde. Deres mobiltelefon vil bli koblet fra mobilnettet 17. des, fordi Deres mobilleverandør - Nutel AS - ikke har oppfylt betalingsforpliktelser overfor Ventelo. Ønsker De fortsatt å ringe til gunstige priser med Ventelo som operatør, kontakt oss på telefon 03222 med innvalg 1 eller send SMS til 1960. Hilsen Ventelo

 

 

Fra: KillBill

Enhet: K800i

Dato: 10. desember 2007 16.36.01

 

Kjære Nutel kunde.

Ventelo har sendt dere en melding hvor de ber dere om å bytte leverandør. Årsaken er at vi er nær ved å inngå en avtale med en annen aktør.

Vent to dager og vi har en bedre løsning til deg.

Vi beklager ubehagelighetene dette medfører. Vi vil selvfølgelig kompensere deg.

Med vennlig hilsen Nutel AS

 

Noen som har ringt ventelo og hørt hva de kan tilby?

Lenke til kommentar
Fra: Ventelo

Enhet: K800i

Dato: 10. desember 2007 17.00.19

 

Kjære mobilkunde. Deres mobiltelefon vil bli koblet fra mobilnettet 17. des, fordi Deres mobilleverandør - Nutel AS - ikke har oppfylt betalingsforpliktelser overfor Ventelo. Ønsker De fortsatt å ringe til gunstige priser med Ventelo som operatør, kontakt oss på telefon 03222 med innvalg 1 eller send SMS til 1960. Hilsen Ventelo

 

 

Fra: KillBill

Enhet: K800i

Dato: 10. desember 2007 16.36.01

 

Kjære Nutel kunde.

Ventelo har sendt dere en melding hvor de ber dere om å bytte leverandør. Årsaken er at vi er nær ved å inngå en avtale med en annen aktør.

Vent to dager og vi har en bedre løsning til deg.

Vi beklager ubehagelighetene dette medfører. Vi vil selvfølgelig kompensere deg.

Med vennlig hilsen Nutel AS

 

Noen som har ringt ventelo og hørt hva de kan tilby?

 

Prøvde få tak i dem, men var nr 203 i køen, så håpløst..

Lenke til kommentar
Jeg har snakket med flere som har nutel og dem har snakket med nutel kundeservice og dem

sa at innen den 12 sku man få høre noen ting

 

Vest ikke bytter jeg over til annet selskap den 13-14 desember,så kan jo være lurt og se ka som skjer fram til den 12 desember

 

Det eneste negative med å vente er vel at man blir uten summetone hvis Ventelo stenger Nutels tilgang den 17 og en portering ikke vil bli gjennomført før innen ca 10 dager. Altså flere dager uten mobiltilgang, men det er vel risikoen man må ta for å se om Nutel klarer å komme frem til en god løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...