Gå til innhold

Vil du tjene litt penger på lav $-kurs? Selvimport fra Asia.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ett spørsmål; Merker de konvolutten med aktuell verdi eller bare gift?

 

Sendte personlig disse spørsmålene til DealExtreme!

Hi

 

In Norway we have a taxfree limit on 200 Norske kroner ($35).

 

If we want to order for more than $35 we have to make several small orders instead of one large.

 

If we make 2 or more small orders the same day will DX send 1 package for 1 order?

 

I wonder if I can use your productpictures?

 

If I want to order products that costs more than $35 how do you usually do it with the norwegian tax?

 

 

Fikk da følgende svar:

Hi,

 

Thank you for your kindly attention.

 

One order one package.

 

Ok to use our pictures with our products.

 

You will recive your package will states "Gift" and with value of HKD45

 

Thank you.

 

Susan

 

Håper det ga deg de svarene du trengte :)

Lenke til kommentar
Til info: Så lenge avsender ikke er en privatperson så er sjansen større for at pakken blir stoppet hvis den merkes med "GIFT"

 

Det stemmer nok. Dog er det ikke utrolig mye ting over 200 spenn der egentlig. Men bare lurte på i tilfelle. Er jo bare å ta sjangsen. Blir den stoppet må du jo bare betale (moms + tollgebyr) for deg. Ikke din feil at avsender merker gift, det får stå får dems "regning".

Lenke til kommentar

Importerte selv mp3-spiller og en bluetooth GPS her om dagen. Dette ble sendt med posten fra oslo og ned hit, og de spurte om kvittering på det jeg hadde handlet.

 

Sendte kvittering fra PayPal på bare GPS'en (som kostet 170NOK). Fikk den da momsfritt. Når pakka kom så jeg at de hadde åpnet pakken også, luringene.

 

Pakken var merket med GIFT og 50HKD (som er rundt 30NOK).

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å ta en titt på www.smallvolume.com.

Konseptet er basert på at SmallVolume forhandler fram avtaler om levering av mindre antall av en vare fra fabrikk til oss som kunde. Noen ting kan man kjøpe enkeltvis, andre må man kjøpe i større kvanta. Selv har jeg ikke handlet der ennå, men har store planer om å importere litt "DVD/GPS/CD-spiller" for bil da de har stort utvalg og gode priser.

 

Jeg har hatt kontakt med kundeservice på www.smallvolume.com for å få lagt til nye produkter i bilkategorien(som jeg hadde funnet på produsentens sider) og de var meget imøtekommende. En uke senere var produktene lagt til.

 

-Tman

Lenke til kommentar
Må si det var imponerende mye kult på dealextreme. Man betaler med Visa eller lignende sant? Aldri hatt noe problemer ang. betaling/svindelforsøk?

Bestilte fra DealExtreme i går jeg, skrev bare inn PayPal innloggingsinformasjonen og trykte betal....

 

 

Done! :)

 

:thumbup:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

Har bladd igjennom stortsett alt på DealExtreme nå, frister enormt mye og bestille der fra. Det blir bestillt for noen lapper, viss jeg først bestiller :p Men er meget skeptisk til og forskuddsbetale. Spesielt til utlandet.....

 

Noen som har hatt problemer med DealExtreme? Eller har det alltid godt bra? Hvor lang tid tar det før du får varene du har bestilt?

Lenke til kommentar
Har bladd igjennom stortsett alt på DealExtreme nå, frister enormt mye og bestille der fra. Det blir bestillt for noen lapper, viss jeg først bestiller :p Men er meget skeptisk til og forskuddsbetale. Spesielt til utlandet.....

 

Noen som har hatt problemer med DealExtreme? Eller har det alltid godt bra? Hvor lang tid tar det før du får varene du har bestilt?

Jeg har ikke erfaring med Dealextreme, men med veldig mange utenlandske nettbutikker i alle størrelser.

Så lenge betalingen foregår på sikker side(sjekk at det står https, ikke http i adressen), og sertifikatene ser ok ut er det lite å være redd for. Du kan sjekke sertifikatene ved å klikke hengelåsen på statuslinja i IE, eller ved å klikke den gule ruta i enden av adresselinja i opera.

 

Er du usikker på seriøsiteten til siden som helhet, så google den og les erfaringer fra forum, avisartikler osv.

 

Fra forbruker.no:

Gi aldri fra deg mer informasjon av personlig karakter enn nødvendig på Internett.

Legg bare igjen kortnummeret på nettbutikkens sikre betalingsside. Som regel starter adressen til slike sider med "https" i stedet for "http".

Betal aldri en vare på forhånd(dette gjelder nok mest privatperson>privatperson)

Betal om mulig pengene til en mellomkonto heller enn å benytte postoppkrav

Sjekk selgerens karakterer, dersom nettstedet tilbyr et slikt system

Oppbevar kredittkortet ditt som et verdipapir. Bruk kredittkortet i butikker du kjenner eller som virker seriøse.

Anmeld forholdet til politiet dersom du blir svindlet

Ikke vær naiv, bruk sunn fornuft

 

Kilde: Post- og teletilsynet/VISA

 

Jeg må si jeg har vært så og si ukritisk med visa-på-nett-bruk, så lenge jeg ser et kjent sertifikat. Og iløpet av disse årene har jeg enda ikke blitt lurt. :)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det blir i tilfellet PayPal jeg kommer til og bruke, viss jeg bestiller.....

 

Og det skal jo være sikkert? Er bare litt kjedelig viss DealExtreme ikke får pengene mine, enda jeg hadde feks. overført de, eller det blir noe tull der, ser ikke for meg at jeg hadde vunnet for og si det slik...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...