Gå til innhold

WOW hvorfor Warlock er overpowered?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på om noen vet hvorfor wow aldri gjør noe med warlocks.

har blizzard bossen en warlock eller? xD

jeg blir så forbanna av å bare tenke på det har en full epic rogue og vær gang en warlock kommer mot meg

tar han meg. har aldri tatt en warlock kanskje noen få ganger da men uansett.

blir fearet dot dot dot fear dot dot fear dot dot så er jeg død.

 

noen som vet hvorfor de ikke gir warlocks en skikkelig nerf?

 

 

 

 

Mvh warlock hater xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer bare på om noen vet hvorfor wow aldri gjør noe med warlocks.

har blizzard bossen en warlock eller? xD

jeg blir så forbanna av å bare tenke på det har en full epic rogue og vær gang en warlock kommer mot meg

tar han meg. har aldri tatt en warlock kanskje noen få ganger da men uansett.

blir fearet dot dot dot fear dot dot fear dot dot så er jeg død.

 

noen som vet hvorfor de ikke gir warlocks en skikkelig nerf?

 

 

 

 

Mvh warlock hater xD

 

Less QQ, more pew pew.

 

Seriøst, de er ikke så forbannet OP som folk skal ha det til. Om jeg ikke husker feil har de ganske nylig blitt slått litt forsiktig på med nerf-balltreet også. Alle klasser må bekjempes på forskjellige måter.

Lenke til kommentar

Locks er ikke så ille for meg som hemo rogue, med mindre de har ekstremt gear. CS, hemo, hemo, KS, hemo, hemo. Ofte bryter de KS og deathcoiler, ellers deathcoiler de etter KS (de bruker DC i 90% av tilfellene etter stuns er min erfaring). La deathcoil få gå ut, løp mot dem... nå har de helt sikkert startet en fear, bruk CloS hvis du ikke rekker fram i tide, ellers kick. Så er det bare å spamme hemo mens du holder igjen noe energy til kick/gouge for å bryte fear. Hvis du blir feara under deathcoil så må du bruke trinket kjapt som f, det hjelper om du fikk på mind-numbing poison under stunlock. Og ikke glem crippling poison! Alt for mange rogues slurver med poison.

 

Problemet er smarte locks... de som trinketer CS, howl, CoEx og kiter deg... selv om du popper sprint/CloS/trinket har de fortsatt deathcoil igjen, og blir du feara på nytt er det stort sett game over. Det er vel bare affliction som har instant howl så vidt jeg vet, men for tiden er jo alle affl uansett.

 

Husk også blind for en ny opener om du havner på defensiven. Er du i tillegg 0/31/30 med mace så blir det hele mye lettere.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar

Selv spiller jeg holy priest, tar en del locks, kommer litt an på gear og stuff, men i følge min venn som er warlock er rogue de vanskeligste å ta for han. Tror du bare må finne ut en svakhet, så knuse han. Det er greit at lock tar deg hvis du warlocken får første slaget/dotten, men hvis du starter fighten så burde det ikke være så vanskelig

Lenke til kommentar

Jeg som enhancement-Shambo føler meg i alle fall ikke mye tøff mot Warlocks. Jeg må liksom bort å slå på de, og selvom Tremor-totem redder meg fra full fear, så er jeg likevel død av et hav av dots før jeg kommer bort for 2.gang. Så skal jeg knerte en Warlock må jeg være ekstremt heldig med windfury og stormstrike/shock-crits.

 

Men de er sikkert ikke overpowered.

Bare utrolig frustrerende og vanskelig å spille mot.

Men kanskje jeg bare skal l2p og holde kjeft.

Jeg spiser jo Warrior og Priest til frokost. Klager sikkert de og.

Lenke til kommentar

Hvis alle warlocks tar din full epic rogue så er det fordi du suger rett og slett. Go to school.

 

Edit: Jeg kan jo gi deg et par tips.

 

De rogues jeg har tapt mot tidligere har typisk starta med Cheapshot. Har jeg ikke trinket da, så er det bare å vente. Har jeg trinket så bruker jeg den umiddelbart, samtidig som jeg setter pet på han og starter å dotte. Kidney kommer etter cheapshot er brukt/trinka bort, og hva som skjer heretter er den kritiske fasen for roguen. Jeg deathcoiler roguen. Gode rogues vil trinke ut av deathcoilen umiddelbart og enten bruke cloak med en gang (avhengig av hp situasjon og dots) eller satse på å interrupte fear (da bør du ha procca mindnumbing i hvertfall) og spare cloak til lav hp. Da er det bare et spørsmål om de har nok dps til å drepe meg. Har de nok dps så skal warlocks være rimelig lett om de gjør ting riktig.

 

Det fins et par specs som gjør rogues lettere. Succubus er en, men hvem i f...bruker vel succubus lenger. Felguard er ganske effektiv mot rogues pga cloak. Dessuten kan man putte felguarden på stay om man forventer å bli angrepet av en rogue, og intercepte den når cheapshot kommer. Da er det som regel game over for roguen, men igjen...det er vel de færreste locks som kjører Felguard (selv om det er min personlige favoritt).

 

Så for å recappe litt. Om du forventer at det bare er å løpe bort og sinister strike en lock med Felguard, så dør du. Om du velger å spare trinket til etter deathcoil har gått ut for å trippelgardere deg mot fear, så gjør du imo noe dumt. Da tvinger du deg selv til å måtte cloake for tidlig, og du har rett og slett ikke nok helse til å overleve. Forventer du å drepe en lock med 500 resilience som er forberedt på at du er der, bør du ha high end pve dps rett og slett.

 

Jeg tar en BG match i ny og ne bare for morro skyld, i fult PVE gear og med PVE destro spec. Sacca succubus og tjo og hei. Jeg dør bare en rogue ser på meg, men ser ikke roguen på meg, er han død før han vet at jeg er der. Så det gjelder å ha litt oversikt også, og planlegge ting. Når det gjelder arenaer så skal jeg ikke si så voldsomt mye, jeg har stort sett bare kjørt det for å booste alts litt med PVP gear. 10 matcher med en alt, så 10-20 matcher med main for å booste rating.

 

Skymarshall: Om du gambler på at Tremortotem skal redde deg (4-5 sec? eller om du er max uheldig så er du feara ut av range til totemen), så gjør du feil. Earth Shocken bør sitte som limt når fear kommer, ellers stort sett samme approach som rogues. Det de fleste gjør feil er imo at de sparer trinket til etter deathcoil har gått ut.

Endret av Ripsta
Lenke til kommentar
Jeg lurer bare på om noen vet hvorfor wow aldri gjør noe med warlocks.

har blizzard bossen en warlock eller? xD

jeg blir så forbanna av å bare tenke på det har en full epic rogue og vær gang en warlock kommer mot meg

tar han meg. har aldri tatt en warlock kanskje noen få ganger da men uansett.

blir fearet dot dot dot fear dot dot fear dot dot så er jeg død.

 

noen som vet hvorfor de ikke gir warlocks en skikkelig nerf?

 

 

 

 

Mvh warlock hater xD

 

Da, min venn, foreslår jeg at du spiller noe annet enn rogue.

 

Taktikk taktikk...

Lenke til kommentar

Alså jeg har spillt en warlock selv, kan bare si att de er uffattelig overpowered i alt utenom arena, og kanskje litt der også.

Jeg hadde en ganske godt geara warlock selv og slo alle 1 mot 1 utenom de beste roguene, og andre warlocker. var ofte jeg slo 2-3 stk samtidig også som var nesten like godt geara som meg, bare å inse warlock trenger ett enormt nerf.

Lenke til kommentar
Jeg lurer bare på om noen vet hvorfor wow aldri gjør noe med warlocks.

har blizzard bossen en warlock eller? xD

jeg blir så forbanna av å bare tenke på det har en full epic rogue og vær gang en warlock kommer mot meg

tar han meg. har aldri tatt en warlock kanskje noen få ganger da men uansett.

blir fearet dot dot dot fear dot dot fear dot dot så er jeg død.

 

noen som vet hvorfor de ikke gir warlocks en skikkelig nerf?

 

 

 

 

Mvh warlock hater xD

er selv en warlock, og jeg sliter nu mot rogues. sjelden jeg klarer og slå de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Er relativt ny til wow, og jeg kunne ikke vært mindre enig. Warlocks er jo den døllaste classen imo.

 

Men så har jeg bare erfaring fra lvl 19 bracket og 29 og 39 samt en del duels. Som warrior er jeg innpå dem hele tiden. Og med litt hopping og spretting over dem må de rotere hele tia og noen ganger blir spell animation ødelagt. det er kos.

Lenke til kommentar
Hvis alle warlocks tar din full epic rogue så er det fordi du suger rett og slett. Go to school.

 

Edit: Jeg kan jo gi deg et par tips.

 

De rogues jeg har tapt mot tidligere har typisk starta med Cheapshot. Har jeg ikke trinket da, så er det bare å vente. Har jeg trinket så bruker jeg den umiddelbart, samtidig som jeg setter pet på han og starter å dotte. Kidney kommer etter cheapshot er brukt/trinka bort, og hva som skjer heretter er den kritiske fasen for roguen. Jeg deathcoiler roguen. Gode rogues vil trinke ut av deathcoilen umiddelbart og enten bruke cloak med en gang (avhengig av hp situasjon og dots) eller satse på å interrupte fear (da bør du ha procca mindnumbing i hvertfall) og spare cloak til lav hp. Da er det bare et spørsmål om de har nok dps til å drepe meg. Har de nok dps så skal warlocks være rimelig lett om de gjør ting riktig.

 

Det fins et par specs som gjør rogues lettere. Succubus er en, men hvem i f...bruker vel succubus lenger. Felguard er ganske effektiv mot rogues pga cloak. Dessuten kan man putte felguarden på stay om man forventer å bli angrepet av en rogue, og intercepte den når cheapshot kommer. Da er det som regel game over for roguen, men igjen...det er vel de færreste locks som kjører Felguard (selv om det er min personlige favoritt).

 

Så for å recappe litt. Om du forventer at det bare er å løpe bort og sinister strike en lock med Felguard, så dør du. Om du velger å spare trinket til etter deathcoil har gått ut for å trippelgardere deg mot fear, så gjør du imo noe dumt. Da tvinger du deg selv til å måtte cloake for tidlig, og du har rett og slett ikke nok helse til å overleve. Forventer du å drepe en lock med 500 resilience som er forberedt på at du er der, bør du ha high end pve dps rett og slett.

 

Jeg tar en BG match i ny og ne bare for morro skyld, i fult PVE gear og med PVE destro spec. Sacca succubus og tjo og hei. Jeg dør bare en rogue ser på meg, men ser ikke roguen på meg, er han død før han vet at jeg er der. Så det gjelder å ha litt oversikt også, og planlegge ting. Når det gjelder arenaer så skal jeg ikke si så voldsomt mye, jeg har stort sett bare kjørt det for å booste alts litt med PVP gear. 10 matcher med en alt, så 10-20 matcher med main for å booste rating.

 

Skymarshall: Om du gambler på at Tremortotem skal redde deg (4-5 sec? eller om du er max uheldig så er du feara ut av range til totemen), så gjør du feil. Earth Shocken bør sitte som limt når fear kommer, ellers stort sett samme approach som rogues. Det de fleste gjør feil er imo at de sparer trinket til etter deathcoil har gått ut.

 

Du motsier jo deg selv ganske godt her når du må skrive en forbanna guide på hvordan man tar en warlock.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...