Gå til innhold

En rev etter fart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er da ikke så vanskelig det, Newtons 3. lov sier at kraft er en vekselvirkning mellom to legemer, altså at når et legeme (bilen) virker på et annet legeme (reven), vil alltid reven virke tilbake på bilen med en like stor motsatt rettet kraft. Dette kalles kraft og motkraft. I dette tilfelle kan vi regne med at det er bilen som er i fart og at reven står i ro. Ved sammenstøtet ser vi på bildet at reven er knust innover i fronten av bilen som et direkte resultat av det overnevnte. Resultatet hadde bare blitt enda værre for reven dersom fronten ikke ga etter i sammenstøtet..

Lenke til kommentar

Se på skiltet det er en D. (Tyskland)

 

Da kan du si det sånn at den reven kom på Autobanen i Tyskland. Der kan man kjøre så fort man vil, så den hadde jo ikke gjort noe ulovlig den bilen. Bilen har sikkert vært der. Viss den ikke har råkjørt et annet sted.

 

Men det der var synd :cry: R.I.P Reven.

Endret av Spirit99
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg er glad jeg ikke var den reven :ermm:

På den lyse siden så fikk den ikke noen lang og smertefull død.

 

Jeg lurer også på hvor fort den bilen kjørte, særlig før sjåføren oppdaget den og trådde på bremsa. Det er noe å tenke på når man kjører på landeveier og et tankekors i forbindelse med fastsetting av fartsgrenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...