Gå til innhold

Logitech Z-5500 generell diskusjon.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg skulle ønske meg Logitech Z 5500 til jul. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303911

 

Jeg har kun en vanlig bærbar pc som ikke er noe mer modifisert med lydkort eller noe. Men jeg får jo ikke utnyttet lyden bra da.

 

Hvis jeg kjøper Creative SB Surround 5.1, 24-bit. som gjør all lyd om til 5,1 Sorround. Vil dette hjelpe, eller bør jeg gå for enklere høytalere? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32724...led#ProductTabs

 

 

Takk for svar!

 

EDIT: Jeg har nå kjøpt dette og er strålende fornøyd. Denne tråden har utviklet seg til å bli om generell informasjon så det er bare å hive seg på.

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

En kompis av meg har akkurat samma opplegget. Standard bærbar PC uten noe ordentlig lydkort.

Men så kjøpte han akkurat samme pakke som du ser på nå, med samme lydkort.

 

Jeg kan love deg at det kommer mye lyd ut av det annlegget hans.

Vil absolutt annbefale deg å kjøpe det.

 

Selv kjøpte jeg det lydkortet, men det ble bare logitech z-2300 på meg pga pengemangel. Hadde jeg hadd nok penger hadde jeg lett gådd for z-5500.

 

Så det er bare å ønske seg det i julkegave :thumbs:

 

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar

Anlegget er LITT oppskrytt. Til musikk er det ikke så ekstremt bra som fanboys på forumet skal ha det til, men det er forsåvidt helt greit. Spør du meg, funker det bedre til hip-hop og trance enn til feks metal, men det er bare min oppfatning.

 

Har hatt anlegget og et creative lydkort i noen mnd, og jeg er generelt sett fornøyd.

 

Til video og spill er det derimot helt RÅTT. Beste jeg har hørt på en PC.. for å si det slik; jeg håper du er en gamer :)

 

Bare ønsk i vei, det er min oppfordring :)

Lenke til kommentar
Anlegget er LITT oppskrytt. Til musikk er det ikke så ekstremt bra som fanboys på forumet skal ha det til, men det er forsåvidt helt greit. Spør du meg, funker det bedre til hip-hop og trance enn til feks metal, men det er bare min oppfatning.

Til å være eit surroundanlegg til 2500,- er ikkje prisen så værst i forhold til kva du får. At det ikkje er noko kjempeanlegg til musikk seier seg sjølv, musikk er ikkje meint å være i surround.

 

Har hatt anlegget sjølv i 2 år og er veldig nøgd med det, men no skal det ut og skikkeleg stereoanlegg inn. :D

Lenke til kommentar
Har du vurdert Z-5450? Samme system, men litt mer frihet til å plassere høyttalerne.

 

Ja har sett på det. Tenkte jeg skulle kjøpe fra www.netshop.no og ikke komplett. Da får jeg det rundt 200kr billigere. Men der koster de samme høytalerne like mye, og Z 5500 er jo en god del kraftigere på papiret.

 

Men har også lest at de 2 trådløse høytalerne kan hoppe ut av den "trådløse sonen" eller noe. Slik at man kanskje må vente 10minutter på at de skal koble seg til igjen.

Lenke til kommentar
Anlegget er LITT oppskrytt. Til musikk er det ikke så ekstremt bra som fanboys på forumet skal ha det til, men det er forsåvidt helt greit. Spør du meg, funker det bedre til hip-hop og trance enn til feks metal, men det er bare min oppfatning.

Til å være eit surroundanlegg til 2500,- er ikkje prisen så værst i forhold til kva du får. At det ikkje er noko kjempeanlegg til musikk seier seg sjølv, musikk er ikkje meint å være i surround.

 

Har hatt anlegget sjølv i 2 år og er veldig nøgd med det, men no skal det ut og skikkeleg stereoanlegg inn. :D

Velkommen til klubben. Det er svært mange som har tatt steget fra PC-høyttalere til skikkelig stereoanlegg, og godt er det. Det var på mange måter Z-5500 som introduserte meg til Hi-Fi interessen.

Men du får egentlig ganske mye for 2500kr, jeg kjøpte det for 3k nytt for rundt 2 år siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
På Z5500 følger det med VGA ledning til den blå skjermen, men plugges den i den vanlige VGA inngangen på skjermkortet? Fordi jeg bruker begge mine til dualscreen..

Neinei, den skal plugges i subwooferenheten, har ingenting med skjermkortet å gjere.

 

Forskjellen på anleggene er i hovudsak at det har trådlause bakhøgtalere og er litt svakare spesifikasjonsmessig. Kjem ikkje på meir i farta, men det står vel i prisguiden.

Lenke til kommentar

Eg er ikkje så glad i alle desse tekniske beskrivelsene til lydanlegg. THX-sertifisert, Hi-Fi, High-end osv.

 

Wikipedia oppsummerte greit kva ordet "Hi-fi" går ut på:

Hi-fi, eller hifi, er en forkortelse for det engelske begrepet high fidelity, som i denne sammenhengen mer eller mindre direkte kan oversettes som «høy nøyaktighet». Begrepet benyttes om lydgjengivelse, og poenget er at reproduksjonen skal være svært nær originalen i kvalitet.

 

Hi-fi er også en standard (DIN 45500) for lydgjengivelsesutstyr. Denne standarden ble lansert på 70-tallet. Da de fleste moderne stereoanlegg holder seg langt innenfor rammene av denne standarden, har «Hi-Fi»-merket som man kan se på gamle stereoanlegg nå blitt utdatert og mistet sin verdi.

Til å være eit surroundanlegg er Z-5500 eit bra anlegg, og til 2500 så får du det du betalar for. Er ikkje surround så veldig viktig ville eg ikkje valgt dette.

Lenke til kommentar
Blir lyden den samma i vanlig lydkort, og eksternt lydkort som f.eks Creative lydkort?

Spørs kva du meiner med "vanlig lydkort". Det finnes gode, interne lydkort som kan være like gode som eksterne. Eg har lese at interne kort kan være meir utsatt for støy, men aldri fått bekrefta dette. Eit integrert lydkort derimot er i alt for mange tilfeller utsatt for støy, har du integrert bør du skaffe eit nytt.

 

Kvaliteten på kortene er avhengig av prisen, Creative har mange forskjellige kort i alle prisklassar.

Lenke til kommentar
Blir lyden den samma i vanlig lydkort, og eksternt lydkort som f.eks Creative lydkort?

Spørs kva du meiner med "vanlig lydkort". Det finnes gode, interne lydkort som kan være like gode som eksterne. Eg har lese at interne kort kan være meir utsatt for støy, men aldri fått bekrefta dette. Eit integrert lydkort derimot er i alt for mange tilfeller utsatt for støy, har du integrert bør du skaffe eit nytt.

 

Kvaliteten på kortene er avhengig av prisen, Creative har mange forskjellige kort i alle prisklassar.

Okei. Har nemlig kjøpt Logitech z-5500, og bruker et interegret lydkort på min bærbare maskin, så lurer derfor om jeg skal kjøpe meg Creative SB Surround 5.1 eksternt lydkort og bruke optisk lydkabel. Ville jeg få bedre lyd da?

Lenke til kommentar
Har du vurdert Z-5450? Samme system, men litt mer frihet til å plassere høyttalerne.

Det er ikke det samme, har et Z-5500 og et Z-5450 her i huset og Z-5500 har mye bedre "trøkk" i bassen mens Z-5400 har ikke så "god" bass, blir lett innestengt på en måte, mens diskant osv. er det samme :yes:

Nå er ikke jeg noen ekspert, men dette er min mening etter det jeg hører :)

Og de "trådløse" høytalerne må fortsatt ha strøm da, så helt fritt er det ikke.

 

Hører at sikringen går lett på bassen siden den er tidsinnstilt eller noe. Hvor og hvordan gjør man det???

Den har røket 2-3 ganger hos meg :dontgetit:

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
Har du vurdert Z-5450? Samme system, men litt mer frihet til å plassere høyttalerne.

Det er ikke det samme, har et Z-5500 og et Z-5450 her i huset og Z-5500 har mye bedre "trøkk" i bassen mens Z-5400 har ikke så "god" bass, blir lett innestengt på en måte, mens diskant osv. er det samme :yes:

Nå er ikke jeg noen ekspert, men dette er min mening etter det jeg hører :)

Og de "trådløse" høytalerne må fortsatt ha strøm da, så helt fritt er det ikke.

 

Hører at sikringen går lett på bassen siden den er tidsinnstilt eller noe. Hvor og hvordan gjør man det???

Den har røket 2-3 ganger hos meg :dontgetit:

 

Har lest at der er bare å skru ut og inn sikringen så kan du slå den av og på så mye du bare vill!

 

hvor sitter den egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...