Gå til innhold

Logitech Z-5500 generell diskusjon.


Anbefalte innlegg

Til 2500 er det en utrolig god lyd! Men bassen blir for "grumsete" etter min mening(som sagt bra for å koste 2500 tho ) Men jeg ville heller anbefalt stereo tho, med mindre du skal ha surround :) De er ikke så bra til musikk, men film er gøy og spill er fantastisk! ;) Tho, bruk optisk. Du kan øke volumet med mye mer før det vrenger seg av en rar grunn..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns det var veldig korte ledninger. Er såvidt det går med surround på mitt lille rom :p

 

 

Jeg fikk akkurat lange nok ledninger til å trekke til de bakerste høyttalerne og mitt rom er rundt 15kvm. Men nå har de litt med hvordan rommet er "formet".

 

Men det som er greit er at man kan kjøpe lengre ledninger om man trenger det! Koster ikke all verden.

 

 

Jeg føler jeg får litt liten effekt ut av de bakerste høyttalerne på mitt rom. Jeg sitter vel ca. 2m foran dem og de står også på gulvet (se bilder på forgje side) bør jeg henge dem på veggen??

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Nødvendigvis ja, om du skal ha volumet opp på bakhøgtalarane. Er det ikkje nok kan du alltids skru ned dei andre og opp hovudvolumet, men det er ikkje dumt å ha dei i lyttehøgd. Ikkje at dei bak skal lage så mykje lyd uansett, er kun for å få romfølelse.

 

Satt meg i midten av rommet og så Gudfaren 2, ble en helt annen opplevelse enn da jeg så Gudfaren med bakhøytalerne 2m. fra meg!

 

Lurer litt på om jeg skal hente drillen imorgen :hmm: Håper bare jeg får låv :p

Lenke til kommentar

Har selv hatt dette anlegget lenge nå siden jeg har begrenset med plass. Jeg klarte heller ikke å høre på musikk på det, rett og slett pga. for dårlig mellomtone og diskant. Selv om det står man ikke skal bruker andre høytalere på det så fant jeg et billig surround sett på netthandelen som heter proson tower 25. Lydkvaliteten ble løftet flere hakk når det ble egne mellomtoner og diskanter(ikke noe high end fortsatt men mye bedre). Ikke skurrer det eller spiller noe lavere enn før(heller tvert imot) siden høytalerne er delt veldig høyt, i tillegg er dette søylehøytalere som slipper veggmontering. De ser også mye bedre ut enn de plastdingsene av noen satelitter som fulgte med orginalt. Sufw. har jeg skrudd opp og montert dempematter i. Slipper nå unna resonanser og romlelyder. Men det er fortsatt litt høy deling av bass i subw. men man får tross alt ikke alt for noen få 1000 lapper. Proson høytalerne kosta meg godt under 1000kr og var vel verdt det.

Lenke til kommentar
Har ikkje høyrt G51, men vær så snill og ikkje velg anlegg ut frå spesifikasjonane, kva metode som er brukt for å måle effekten betyr ingenting for lydkvaliteten.

 

Mente bare at det er en viss forskjell på dem.

 

Z-5500 er THX sertifiserte så tror ikke du kan si at de er dårligere "Mr. Brukermoderator"

 

Sitat: THX-merket garanterer skyhøy lydkvalitet.

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

Aldri sagt det eg "Mr. Bruker", derimot er oppgitt effekt og denne THX-sertifiseringen ikkje noko som bør være avgjerande for valg av anlegg. Eg meiner ikkje at Z-5500 er dårleg, for til prisen er det eit veldig bra 5.1-anlegg, men dei THX-bokstavane og effekten betyr skitt og ingenting.

 

Du kan finne eit høgtalarpar med lik effekt som satelittene til mange ganger prisen på heile anlegget.

 

For å oppsummere: Du kan ikkje lese på spesifikasjonene om eit anlegg er bra eller dårleg, det må lyttast.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Aldri sagt det eg "Mr. Bruker", derimot er oppgitt effekt og denne THX-sertifiseringen ikkje noko som bør være avgjerande for valg av anlegg. Eg meiner ikkje at Z-5500 er dårleg, for til prisen er det eit veldig bra 5.1-anlegg, men dei THX-bokstavane og effekten betyr skitt og ingenting.

 

Du kan finne eit høgtalarpar med lik effekt som satelittene til mange ganger prisen på heile anlegget.

 

For å oppsummere: Du kan ikkje lese på spesifikasjonene om eit anlegg er bra eller dårleg, det må lyttast.

 

Når eg såg på Z-5500 såg eg ikkje på spesifikasjonene. Var på Expert i Stavanger å såg/hørte på alle mulige pc-anlegg, men endte opp med Z-5500 fordi det var tilpassa meg!

 

Egentlig bør man ikkje tenke på å høre på hva andre har å si en gang, for det er ikke de som skal ha det.

 

Har lest masse gode og dårlige anmeldelser av ting, men de lager forskjellige produkter for folk har forskjellige krav.

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
men kan noen gi meg erfaringer om g51 eller z-5500.

 

Jeg kan hvertfall si litt om Logitech Z-5500.

 

Høytalerne spiller veldig rent, men veldig kraftig om du vil det.

Du har mange tilkoblingsmuligheter (f.eks. Optical som gir bedre lyd)

 

Du kan stille på Subwoofer, Surround, center høyttaler osv.

 

Du kan spille av musikk og film på Dolby ll surround.

 

Film opplevelsen er meget bra om man har fått plassert høytalerne riktig. Bakhøytalerne gir gode effekter på film.

 

Du kan velge om du vil spille for hele nabolaget eller om du vil ha en litt renere toner på litt mindre volum.

 

Bassen er større en G51, men gir en meget flott lyd under filmer. Den blir kanskje litt voldsom på musikk, men det kommer an på om du hører på Opera eller HipHop.

 

Du kan kjøpe nye kabler om du trenger lengre, eller "bedre" kabler for å si det slik. Du har mangen valgmuligheter.

 

Det eneste jeg har å si negativt er at de er litt vanskelige å henge opp på veggen, og bassen litt forbuldrete til "finere" musikk.

 

Men dette er MIN mening. Håper det hjalp litt! =)

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...