Gå til innhold

Tour de france - Diskusjon om alt rundt Tour de France.


hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde schlek-brOdrene vert dopa, tror jeg ikke frank ville slitt saa med aa fOlge cobo og piepoli. Jeg syntes det var bra at han slapp fordi jeg har hatt en del mistanker mot saunier duval, og hadde han fulgt helt opp hadde han vel nesten bare kunne sagt at han var dopa. Tror hele csc er rent+de fleste i toppen av lista. Bare aa se paa ansiktet dems naar det gaar hardt oppover. De har vondt heile gjengen.

Lenke til kommentar
Hadde schlek-brOdrene vert dopa, tror jeg ikke frank ville slitt saa med aa fOlge cobo og piepoli. Jeg syntes det var bra at han slapp fordi jeg har hatt en del mistanker mot saunier duval, og hadde han fulgt helt opp hadde han vel nesten bare kunne sagt at han var dopa. Tror hele csc er rent+de fleste i toppen av lista. Bare aa se paa ansiktet dems naar det gaar hardt oppover. De har vondt heile gjengen.

 

ja, og så ser vi at snittfarten er lavere, og flere fullfører.

Stort sett de som har brutt har gjort det på grunn av velt.

 

Så jeg tror dette er det reineste tour de france på lenge!

til og med mindre folk har blitt tatt for doping, på tross av enda flere og grundigere kontroller.

Lenke til kommentar

er det en eneste franskmann som har blitt tatt for doping før? :ermm:

 

Og når jeg spør om det, så undrer jeg over hvorfor franskmennene har hatt veldig lite suksess i tour de france helt til nå. :hmm:

Vet jo om Hinault og sånt, men tenker på etappevinnere.

Jeg trur det er en grunn til at de kommer mer og mer fram som etappevinnere nå.

Franskmennene har alltid vært reine, og det har ikke alle andre.

 

Men, det er min teori og tviler på at vi får fasitsvar på dette noen gang..

Lenke til kommentar

Hehe, tror ikke jeg akkurat ville konkludert med det. :)

Når du nevner Hinault, så burde du også nevne Richard Virenque :p

Synes egentlig ikke franskmennene har kommet mer med i år heller, selv om Chavanel vant i dag da.

Får satse på at de har noen gode juniorer som etterhvert kan utvikle seg til en sammenlagt rytter i TDF, det hadde både vært bra for frankrike selv og sporten (Da Frankrike egentlig er en stor sykkel nasjon). :)

Lenke til kommentar

hehe. kanskje jeg har drømt litt.

ikke noe statistikk jeg har gått ut ifra:P

 

Virenque ja. han glemte jeg gitt.

ligger vel mer i tradisjonen at de ikke skal "få det til" kanskje:P

Får håpe de får til noe framover som du sier

 

 

EDIT:

http://tinyurl.com/64p58q

Sitter litt og tenker når jeg ser her.

Alle de største doperne er med.. Lance Armstrong som enda ikke har blitt tatt for det, kjører i fra så det holder.

Er det tilfeldig at Armstrong eier de som har dopa seg noe sykt, når han sjøl er "rein"?

Endret av spax
Lenke til kommentar

Selvsagt er dette lagt merke til, og er tatt opp mange ganger tidligere. Til og med i denne tråden.

 

Ser man f.eks på topp 10 fra TDF i 2000 og 2003, finner man stort sett 2-3 stykker som ikke har blitt tatt for doping i tidligere eller senere tid. Samtidig er det vanskelig å tro at personer som Botero (7. plass i 2000) ikke har dopet seg. Lagkameraten på plassen bak er også svært tvilsom.

 

Med slike fakta er det vanskelig å tro at Armstrong var ren. Men dette er ikke noe jeg gidder å spekulere i før Armstrong eventuelt blir tatt. En stor syklist var han uansett.

 

 

De siste par årenes avsløringer viser at testene fungerer. Resultatet er at vi sannsynligvis har den reneste touren på mange, mange år. Holdningene har nok også forandret seg mye siden EPO'ens storthetstid på 90-tallet hvor 'alle' brukte det.

 

Off season-doping er enda vanskelig å gjøre noe med. Men med de bedrede holdningene, er det lettere å innføre tiltak mot dette også.

 

Men nå kommer gendopingen sannsynligvis i større grad også. Når dette blir mer tilgjengelig kommer doping-testerne på hælene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...