Gå til innhold

Tour de france - Diskusjon om alt rundt Tour de France.


hfthomas

Anbefalte innlegg

Der vant Evans med 90% sannsynlighet touren. CSC Saxo bank har slått seg selv i alpene. Bra etappe av Sastre det skal han ha.

 

I fremtiden burde de ikke ha en obligatorisk klatre-tempo? De har jo hatt klatre-tempo tidligere. Slik det er nå syns jeg de som er gode på tempo og ok+ i fjellene blir litt favorisert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Evans er selvsagt en mye bedre tempo-rytter i forhold (som Kaggestad sa: Han burde ha 2.5/3 minutter på Evans for å føle seg trygg) - det sier sitt.

Men Evans er ikke i knallslag, så du vet aldri.

 

Men liker utviklinga, synes egentlig det ikke er imponerende det CSC gjør. De har utrolig mange å kjøre for, og vanvittig mange gode hjelperyttere i bakkenene. Hva har Evans egentlig? En skitn Ukrainer som ikke klarer en liten oppoverbakke engang ;)

Lenke til kommentar

Vel, Sastre har en liten luke, og nå kjører han for gul trøye. Ble litt sur når han tok se tid til å strekke armene i været 50 meter før mål... Evans tok noen sekunder på den siste km..

 

CSC har et luksus problem, Schleck brødrene virket jo fulle av energi, men Bjarne hadde vel bestemt seg for Sastre allerede..

Lenke til kommentar

Bjarne dophue Riis er pinlig. Hvorfor i hælvette gjør han ingenting på croix ?!? Burde også kjørt mye hardere i starten og heller blåst av litt hjelperyttere der. Virker som denne rakkettankegangen helt tar over all fornuft. Når han sender Sastre på alpe 'd huez, med så sterke ryttere bak og hele 41sekunder i minius, ja da begyner jeg å lure på om Riis er stein dum. Hvorfor ikke Frank? I starten der er det ALT for tungt til at Evans hadde klart å tette lukene. Også når Valverde dro med seg brødrene og fikk en luke, hvorfor fikk de ikke gå?

 

Evans vinner touren, men bør sende takkekort til Bjarne Riis. Sistnevnte har satsa alt for mye på Sastre i årets tour, når brødrene åpenbart er både bedre og yngre ryttere....

Lenke til kommentar
Bjarne dophue Riis er pinlig. Hvorfor i hælvette gjør han ingenting på croix ?!? Burde også kjørt mye hardere i starten og heller blåst av litt hjelperyttere der. Virker som denne rakkettankegangen helt tar over all fornuft. Når han sender Sastre på alpe 'd huez, med så sterke ryttere bak og hele 41sekunder i minius, ja da begyner jeg å lure på om Riis er stein dum. Hvorfor ikke Frank? I starten der er det ALT for tungt til at Evans hadde klart å tette lukene. Også når Valverde dro med seg brødrene og fikk en luke, hvorfor fikk de ikke gå?

 

Evans vinner touren, men bør sende takkekort til Bjarne Riis. Sistnevnte har satsa alt for mye på Sastre i årets tour, når brødrene åpenbart er både bedre og yngre ryttere....

Helt enig. De har så utrolig mye å kjøre med (og for), og da bør de kjøre mer enn det de har gjort de siste dagene.

Lenke til kommentar
Vel, Sastre har en liten luke, og nå kjører han for gul trøye. Ble litt sur når han tok se tid til å strekke armene i været 50 meter før mål... Evans tok noen sekunder på den siste km..

 

CSC har et luksus problem, Schleck brødrene virket jo fulle av energi, men Bjarne hadde vel bestemt seg for Sastre allerede..

 

Definitivt et luksus-problem!

 

Hvorfor la mannen i gult ligge å passe på evans, for så og la sastre gå, for meg er det å gå imot all sunn fornuft!

 

Edit: Har sett artikkelen om bjarne riis på tv2sport, og jeg synes ikke at han har så mye å glise av:P

Endret av Nilsi_tl
Lenke til kommentar

Hadde Frank Schleck gått så hadde nok Cadel følt han... ser ikke helt hvorfor di maste om at Andy måtte få gå.. han ville jo umulig bli en trussel mot Evans! Evans gjorde helt riktig i å sitte sammen med Frank.. tror nok som sagt han hadde fått store vansker med å riste av Cadel!

Lenke til kommentar

Er enig med dere som sier at han heller burde satset Schleck, ikke vet jeg helt hvordan CSC har tenkt å ta hjem seieren i år, men jeg håper på Sastre. Dog har de nokså god grunn til å være fornøyde. De vant etappen klart, har to trøyer og leder lagkonkurransen. Skulle bare ønske de fikk rista Evans skikkelig av.

Lenke til kommentar
Hadde Frank Schleck gått så hadde nok Cadel følt han... ser ikke helt hvorfor di maste om at Andy måtte få gå.. han ville jo umulig bli en trussel mot Evans! Evans gjorde helt riktig i å sitte sammen med Frank.. tror nok som sagt han hadde fått store vansker med å riste av Cadel!

Tja, Cadel så ikke veldig bra ut, men han klarte å slite seg oppover uten å tape altfor mye tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...