Gå til innhold

Overhypa Crysis selger dårlig iflg butikker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, når man kommer over det "WOW, jeg kan PUNCHE en bil og stoppe den!" og kommer til aliens-delen av spillet går det rakt nedover på spillbarheten. Man savner den første delen med bare mennesker. Aliens har jo knapt AI, bare flyr rett mot deg.

 

Nesten som at monster-delen av far cry sugde ift første halvdelen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Tråden her er ett bevis på hvor mange som laster det ned, er jo ingen som nevner hvor stor og genial multiplayeren faktisk er, eller nevner Editioren engang som er ett kapittel i seg selv. Gameplayet er så mye mer enn bare å bruke superkrefter, hele systemet er bygd opp sånn at du kan være kreativ.

Fatter ikke hvorfor Crysis får kritikk mens dere hyller spill som Battlefield serien ? Der kan dere hoppe, krype og skyte thats it.

Lenke til kommentar

Sitter med samme inntrykket selv at det ikke selger så bra. Da jeg skulle kjøpe det, var jeg først innom elkjøp, det sto ikke fremme i hylla engang. Men det sto to rader med COD4. Dro så innom spaceworld, først så fant jeg det ikke, var på vei til å gå, da jeg fant det stående blant diverse spill (bare fire stk...), ikke på hylla blant "storselgerne". Vet ikke hva grunnen kan være, hardware kan nok spille inn, at det bare kommer på pc er nok en annen grunn. Siden spill som kommer på multiplatform får mer omtale. Ikke mange jeg prater med som vet hva crysis er, men alle vet hva COD er.

 

PS: siste halvdelen av spillet er bedre enn første syns nå jeg :tease:

Endret av MaxXRebo
Lenke til kommentar

CoD4 slo stort an hos meg. Nylig kjøpt meg ny oppegående maskin og digger bra skytespill.

Såg lenge frem til crysis, testa beta demo......mista totalt interessen ene og alene fordi det er virkelig ikke akseptabelt å ha ny maskin med noe av den beste hardwaren som finnes på forbrukermarkedet, og ende opp med så lav fps at sikting ble plagsomt. Ja jeg er bortskjemt, men jeg tror nok ubisoft skjøt seg selv i foten med å lage et spill som trolig ville slått bedre ann om et halvt års tid (dog da ville grafikken ikke vært "wow" heller).

Dårlig timing imo, og etter at grafikken ikke er så imponerende lenger, så mister resten av spillet sin appell også.

 

CoD derimot. God singleplayer og alt på max, multiplayer samme og allerede patches for å luke ut feil.

Grafikken er kanskje ikke like god, men jeg er mer imponert ene og alene fordi det går syyyyykt mye mer flytende for et lite tap i grafikken.

Samme med unreal tournament 3.

Lenke til kommentar

Nekter å tro at piratkopiering skader Crysis noe mer enn andre spill.

Men det er nok en kombinasjon her. Piratkopiering, vel høye maskinkrav og litt overhypa.

 

Ja, jeg vet Crysis er spillbart på lavere oppløsninger, mindre detaljer, osv. men hva sitter du igjen med da? Jo, bare nok et FPS spill. Det var først og fremst grafikken som var det store med Crysis og hvis spillere da ikke kan nyte dette fullt ut, så lar nok de fleste vær å kjøpe spillet fremfor å kjøpe en ny PC. Så enkelt er det.

 

Vet det er lurt å gi ut spillene nå for å rekke julesalget, men det er tross alt mange tungvektere på markedet som også direkte påvirker salgstallene fordi Crysis blir nedprioritert fremfor andre titler pga de overnevnte poengene.

Lenke til kommentar

Nå hjelper det ikke at DVD-en nekter å spille av i DVD-spilleren min. Men jeg spilte demoen og ble greit hektet. 349 kroner er ikke allverden for et spill heller da. :D

 

Når det er sagt så er det å selge et spill på grafikk alene smått idiotisk. Spillbarheten har veldig mye å si. Men CryTek bommet ikke så alvorlig på AI i FarCry (hvis man spiller på mer en pyse-nivå) så det kan være at de som har gått igjennom spillet har gjort det på det letteste nivået. AI er jo det første man kutter ned på når en pyse skal spille.

 

Skal du ha dårlig AI så kan du jo bare huske tilbake til Project I.G.I. Der står en kar helt stille etter at du har snipet karen som står rett ved siden av ham. :)

 

Vel, jeg får vel prøve å sove igjen jeg, da. Så får vi se om ny DVD-spiller er å finne :D

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg husker Project IGI. På ett oppdrag skulle man infilitrere en leir med fiender fra utsiden. Hadde seff sniperrifle. Så var det en sånn trigger et sted i oppdraget der det bare startet å pøse ut folk fra en liten brakke. De var uendelig med soldater inni den lille brakka, og jeg plaffa de ned rett utenfor døra hele tiden. Må ha vært fryktelig trangt.

Man skulle jo tro de hadde vett til å snu når de må skreve over 20 lik for å komme seg ut døra, men neida.

 

Også en klassiker når man plaffa ned karen som sto rett ved siden av en annen vakt, og han andre bare så seg rundt og lata som ingenting.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
....

 

Være litt forsiktig hva du skriver...ikke alle som har spilt det ferdig! :mad:

 

Smart av deg å Faktisk quote han så han ikke kan fjerne det da :p

 

Aw, Project IGI. Har faktisk ganske gode minner fra det spillet, selv om AI'en ikke var den beste. Toeren sugde though.

 

 

Piratkopiering skader nok Crysis mer enn COD, da COD er ett veldig etablert multiplayer spill i likhet med Battlefield, mens Crysis er mer kjent for singleplayer kampanjen.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

snuf snufs, jeg får helt tårer i øynene av hvordan dere mobber Crysis. De har bruk 4 år på å lage spillet og prøvd i beste ånd å ikke lage et koridor skyttespill, men fokus på frihet. Men folk bare klager og klager og pirker på alt mulig av små ting, og vi heller ha "4 år tilbake i tid sikt og skyt i det uendelige" spill...

 

Men jeg er ikke overrasket, som regel blir alltid overhypa spill dissa, spesielt av fanboys..

 

Hehe, litt merkelig at jeg sitter her å forsvarer Crysis uten engang å ha spill mer en demoen... ;) Men jeg kan ikke fatte og begripe at et spill som får så gode karakterer av f.eks gamespot, eurogamer, spillmagasinet, gamereactor, db.no, vg.no osv kan være dårlig som dere skal ha det til. Men de er jo anmeldt av godt voksene mennesker.. Har vel litt med at vi har med mange unge har på forumet som ikke like gode til å reflektere på ting og tang... ;) Og som heller vil har: "Hei du fiende, kan du ta med deg resten av gjengen og komme ut den døra sånn med gjevne mellomrom så jeg og mine kamerater kan få skyte på dere?" - spill

Endret av SiestaZ
Lenke til kommentar
Tråden her er ett bevis på hvor mange som laster det ned, er jo ingen som nevner hvor stor og genial multiplayeren faktisk er, eller nevner Editioren engang som er ett kapittel i seg selv. Gameplayet er så mye mer enn bare å bruke superkrefter, hele systemet er bygd opp sånn at du kan være kreativ.

Fatter ikke hvorfor Crysis får kritikk mens dere hyller spill som Battlefield serien ? Der kan dere hoppe, krype og skyte thats it.

 

Multi delen er god ja, men det finnes bedre.

Og når det gjelder kreativitet så kan du kun være det i de første banene i spillet, etter det så går alt rett frem og du tvinges videre.

Og generellt så driter folk i level-editor.

 

Jeg har kjøpt spillet via EA store og gitt mine kjære penger for det, hvilket jeg angrer LITT på.

 

(Og denne tråden er heller ikke noe bevis på hvor mange som laster ned siden man lett kan spille MP med en cracked version)

Endret av thehazen
Lenke til kommentar

Har kjøpt dette spillet den dagen det kom ut. Har spilt det ca 30 min eg gidder rett å slett ikke syns det er litt kjedelig. Grafikken er jo fin å alt det der,men irittere meg så wildt at du kan tømme et helt magasin på en korianer men han dør ikke. Føles så urealstisk når du skyter mot fiendene men syns mp i crysis var bra

Lenke til kommentar
snuf snufs, jeg får helt tårer i øynene av hvordan dere mobber Crysis. De har bruk 4 år på å lage spillet og prøvd i beste ånd å ikke lage et koridor skyttespill, men fokus på frihet. Men folk bare klager og klager og pirker på alt mulig av små ting, og vi heller ha "4 år tilbake i tid sikt og skyt i det uendelige" spill...

 

Men jeg er ikke overrasket, som regel blir alltid overhypa spill dissa, spesielt av fanboys..

 

Hehe, litt merkelig at jeg sitter her å forsvarer Crysis uten engang å ha spill mer en demoen... ;) Men jeg kan ikke fatte og begripe at et spill som får så gode karakterer av f.eks gamespot, eurogamer, spillmagasinet, gamereactor, db.no, vg.no osv kan være dårlig som dere skal ha det til. Men de er jo anmeldt av godt voksene mennesker.. Har vel litt med at vi har med mange unge har på forumet som ikke like gode til å reflektere på ting og tang... ;) Og som heller vil har: "Hei du fiende, kan du ta med deg resten av gjengen og komme ut den døra sånn med gjevne mellomrom så jeg og mine kamerater kan få skyte på dere?" - spill

 

du har jo bare spilt demoen, så det blir vanskelig for deg å forsvare det du skriver her.

 

har spilt crysis ca 3 timer og synes det var veldig kjedelig. tar du bort grafikken er det lite annet enn et generisk, middelmådig skytespill. CoD4 er mye bedre, både når det kommer til historie, oppdrag og intensitet, imho.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...