Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mystisk feil. ingen aning hva det er for noe.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
den kostet ikke mere en 700kr. men om dere folkens er sikker på at det kan være den, så er det vel ikke annet å gjøre.

 

1 STK 309427 NorthQ 4001BX, ATX 400W, 120mm Blå LED Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin

 

strømforsyningen min er litt over 1 år gammel. så den skal jo ikke være døende da:)

 

Ratleto: Du har navn på alle mine deler i posten jeg lagde øverst^^

 

Mazeking: La oss håpe at de lar meg låne noe av dem!

 

Kjekt at du har NorthQ PSU!

 

Du har nemlig, 2 års garanti hos NorthQ!! Ta kontakt med leverandøren og send den til reperasjon, ofte så får du nytt northq psu til tilsvarende pris! ;)

 

Jeg fikk dette nemlig hos komplett for noen uker siden! Da hadde det gått nesten 2år, fikk ny PSU uten å sende inn til reperasjon :D

Lenke til kommentar

har bytta ut harddisk også.. :)

 

Adda: jeg skal ta å ringe komplett imorgen.. takk for tipset!

 

nei 8500 er ikke noe superkort, men jeg er ikke noe supergamer heller. i tillegg så kunne jeg kjøre BF2 på et GF 7600kort som kostet like lite:)

Endret av madifax
Lenke til kommentar
den kostet ikke mere en 700kr. men om dere folkens er sikker på at det kan være den, så er det vel ikke annet å gjøre.

 

1 STK 309427 NorthQ 4001BX, ATX 400W, 120mm Blå LED Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin

 

strømforsyningen min er litt over 1 år gammel. så den skal jo ikke være døende da:)

 

Ratleto: Du har navn på alle mine deler i posten jeg lagde øverst^^

 

Mazeking: La oss håpe at de lar meg låne noe av dem!

 

Mener du at du har NorthQ strømforskyvning?

 

det er ikke strømforsyningen folkens:D har ikke navnet på strømforsyningen jeg bruker nå, men samme feilen

 

Her sier du at du ikke vet hva strømforskyvningen din heter..

 

har bytta ut harddisk også.. :)

 

Adda: jeg skal ta å ringe komplett imorgen.. takk for tipset!

 

nei 8500 er ikke noe superkort, men jeg er ikke noe supergamer heller. i tillegg så kunne jeg kjøre BF2 på et GF 7600kort som kostet like lite:)

 

Skal du ringe komplett? Regner med at du har kjøpt din strømforskyvning hos komplett? Du kan lett logge deg inn på hos komplett og se på ordre historik og se hva strømforskyvningen din heter..

 

Garantien varierer ifra leverandør til leverandør.

Lenke til kommentar

hvis du ser litt lengre opp så ser du navnet på strømforsyningen min:D

 

uansett.. ja, jeg har kviteringen og alt på mailen min. så jeg trur jeg vet hvor jeg har kjøt den Adda

 

ps: 1 STK 309427 NorthQ 4001BX, ATX 400W, 120mm Blå LED Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin

Lenke til kommentar
det er ikke strømforsyningen folkens:D har ikke navnet på strømforsyningen jeg bruker nå, men samme feilen

 

Lurte bare på om du mente det du skrev her.. Her sier du at du ikke vet, men du viste det tydeligvis :)

 

hvis du ser litt lengre opp så ser du navnet på strømforsyningen min:D

 

uansett.. ja, jeg har kviteringen og alt på mailen min. så jeg trur jeg vet hvor jeg har kjøt den Adda

 

ps: 1 STK 309427 NorthQ 4001BX, ATX 400W, 120mm Blå LED Vifte, 12-17dBA, 4xSATA, PCI-E, 20/24pin

 

Jaja! Men du har da nemlig 2 årsgaranti på din PSU. Det er no kjekt! ;)

 

Har du prøvd å resette bios(cmos)?

 

EDIT:

Kjør memtest! Tester rambrikkene, test 1 og 1. Blir det error, prøv en annen slot.

 

Last ned Memtest86, brenn iso-filen, og boot ifra CD-en.

 

http://www.memtest86.com/

Endret av Adda
Lenke til kommentar

Om du har mulighet, ta med PC og skjerm til en helt annen plass, jobben, naboen en kompis. Kan godt være strømnettet ditt som er synderen.

 

Hadde en syk syk feil i gode gamle dager. En PC som sto på samme sted stort sett hele tiden. Fikk de rareste feil, skjerm som plutselig ble fyll av tekst i alle farger, reboot ut av det blå, feil på feil. Fant etter hvert ut att det var en kurs med helt syke feil på, i kombinasjon med (av alle ting) en radiator som var jordet. Flyttet PC-en over på en annen kurs og alt var tilbake til normalt.

Lenke til kommentar

Hei

 

Her ser jeg at det er feil på direct-x eller skjermkort driver.

 

Prøv følgende i denne rekka :

 

-Last ned nyeste direct-x i fra microsoft.

 

http://www.microsoft.com/en/us/default.aspx (se etter november utgaven)

 

-Avinstaller nvidia driveren.

 

Gå inn i egenskaper til grafikkort i Enhets behandling.

 

-Installer nyeste grafikk driver

 

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.09.html

 

Hilsen Data proffen

Lenke til kommentar

Timemaster: Det er allerede gjort.. jeg har tilogmed installert DirectX SDK ved tidligere installasjoner.

 

I tilleg har jeg de nyeste driverne, de gamleste, de i midten, US drivere, Arabiske drivere UK drivere. ruk skjermkortet... hehe. Dette problemet prøvde jeg som sakt å fixe selv før jeg nå har kjøpt nye deler, og det enda er et problem

 

MrBone: Hehe, høres banalt ut, men benekte det ikke da. men jeg har flyttet PC-en fra stua og ut i gangen. men at det kan være problem med alle kontaktene ser ejg ikke bort fra. (uten om at det virker...rart...)

 

 

adda: hmm... RAMEN! skal vi sjå.... testet og TOPP.

 

BIOSEN er det ikke gjort så mye med. er ikke noe kløpper på den delen, så å legge med inn der med mange fixe ideer kan vel gjøre ting verre?

Lenke til kommentar

Dette blir sikkert dumt, men har du prøvd å kjøre "safe default" eller noe sånt i BIOS?

Hjelper sikkert ikke, men det høres ut som om du har prøvd det aller meste.

Men, jeg må si meg enig i at det høres ut som om skjermkortet ikke helt fungerer.

 

Forresten, har du noen ekstra kabinettvifter som henter strøm fra hovedkortet?

Jeg hadde det en gang og vifta kortslutta, og "brente" noen av hovedpluggen med strømmen til hovedkortet. Ble veldig ustabilt etterhvert.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...