Gå til innhold

Sony Bravia og forskjellige modeller


Anbefalte innlegg

Sitter og tenker på å kjøpe meg flatskjerm, og ser at Sonys 40" virkelig begynner å legge seg på et skapelig prisnivå. I skrivende stund sitter jeg og sikler på 40D3550 og 40V3000, selv om jeg nok ender opp med 40W2000 eller 40T3500. Det jeg lurer på er om det finnes en lettfattelig forklaring på produktnavnene. 40 er jo åpenbart størrelsen, men finnes det noe system i bokstavene (eks D, T, V, W) og nummerene? (2000, 3500, 3550)? Og sist men ikke minst: hvilken Sony-tv gir mest "bang for the buck" i klassen 10-15k? Full HD er et krav, tuner til Canal Digital er et solid pluss, og tuner til digitalt bakkenett er hyggelig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
bump. Dette lurer jeg også på.

 

Det ser ut til at X er den beste serien.

 

 

Sony kom med en rekke skjermer denne høsten. En av dem ble til og med faset ut, å det var KDL-40D3000, men denne ser ut til å være tilbake i produksjon.

 

W serien er vel den beste av de nye lcd-ene. Den har det beste panelet og bortsett fra KDL-D3000 så er det den eneste med 100hz. Akkurat hvor utslagsgivende forskjellen er i praksis er vanskelig å si, men litt spreke øyene ser det sikkert.

 

Den eneste skjermen jeg har sett i aksjon utenfor butikken er KDL-D3000 å det var slettes ikke så verst. Den trenger noen runder med beinhard kallibrering, innkludert en runde i service menyen.

Endret av Bava
Lenke til kommentar
Må man ha mye peiling for å kalibrere tven skikkelig? Kan man få en cd plate eller noe som gjør det?

 

Du kan kjøpe en kallibrerings dvd ja, men for det meste så stiller du litt etter hva du selv liker. Eventuellt kan du sjekke diverse forum for kallibreringtips. Dette gjør du også hvis du skal få kodene til service menyen osv osv osv.

 

Et tips er å skru av DNR og dynamisk kontrast samt ekte hvitt. Det kan også være lurt å sette på strømsparing da dette gir et litt dypere sort. I det hele tatt gjør ofte billedforbedringene mer vondt enn godt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg lider valgets kvaler, og tenger litt input:

Jeg vurderer Sony sine 40W3000 og 46W2000. 46-tommern er omternt 1000 kr billigere enn den nye 40-tommern.

Er W3000-serien så mye bedre enn W2000 at det forsvarer 1000 kr og 6 tommer i minus?

W3000 har HDMI 1.3 mot 2000-seriens sin 1.2.. har det noe å si?

Ut over det så har 3000-serien en ekstra hdmi og en ekstra komponent-inngang...

 

Jeg sitter vel ca 3.5 meter unna TV'n på det meste, men gerne nærmere. Jeg har HD kabelTV fra canal digital, og en xbox360...

 

Hva tror dere? noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Jo nærmere X serien jo bedre er tven (X er best) Da fikk vi klart opp i det :)

 

Låner posten din litt jeg, Har fått et bra tilbud fra en butikk her jeg bor, Sony Bravia 46W3000 til bare 18 000!

Det er vel jævelig billig? Har ikke finne noe sted ihvertfall som kan i det hele tatt sammenlignes, burde jeg slå til på denne?

Har ikke fått vært å sett på den enda da den kommer inn denne eller neste uke.

Lenke til kommentar
Jo nærmere X serien jo bedre er tven (X er best) Da fikk vi klart opp i det :)

 

Låner posten din litt jeg, Har fått et bra tilbud fra en butikk her jeg bor, Sony Bravia 46W3000 til bare 18 000!

Det er vel jævelig billig? Har ikke finne noe sted ihvertfall som kan i det hele tatt sammenlignes, burde jeg slå til på denne?

Har ikke fått vært å sett på den enda da den kommer inn denne eller neste uke.

 

Er du sikker på at det ikke er 46V3000?

Men i alle tilfelle: hvor er dette?

 

 

Anyways: 46W2000 eller 40W3000???

Lenke til kommentar

Modellene til sony i rekkefølge, beste først:

 

http://www.sony.no/view/ShowProductCategor...+Sony+BRAVIA+TV

 

1. 40X3500: Toppmodellen til sony med ALT! 100hz

2. 40X3000:

3. 40W3000: Tredje beste tv som har alt av specs bortsett fra 100hz

4. 40V3000:

5. 40D3500:

6. 40D3550:

7. 40S3000:

8. 40U3000:

På www.hdtvtest.co.uk ligger omfattende test av W3000 og X3500.

Jeg hadde tenkt å kjøpe X3500 men endte på W3000 da jeg fant denne vesentlig billigere.

Du får W3000 til 15 515,- hos www.multicom.no og de har over 70 stk på lager i skrivende stund.

 

Se min tråd "Hvilken tv skal jeg velge, pioneer 428xd, panasonic pz700, sony 40W3000" for litt mere info.

 

W3000 har vesentlig bedre bilde enn W2000 siden W3000 bruker bildebehandlingen som satt på X2000.

Du som skal velge mellom 46W2000 og 40W3000: Kjøp W3000 for bildet sin del eller W2000 for størrelsen sin del.

Endret av Bjørn85
Lenke til kommentar

40W3000 mangler vel Bravia Pro billedbehandling som x-serien har..

 

Saken er vel at jeg er usikker på om jeg skal gå for størrelse eller bilde (+ muligheten for en digital mpeg4 dekoder innebygd.., fler tilkoblingsmuligheter og hdmi1.3)

Jeg sitter 3 meter fra skjermen... 40" ny TV, eller 46" ikke like ny TV???

Lenke til kommentar
40W3000 mangler vel Bravia Pro billedbehandling som x-serien har..

 

Saken er vel at jeg er usikker på om jeg skal gå for størrelse eller bilde (+ muligheten for en digital mpeg4 dekoder innebygd.., fler tilkoblingsmuligheter og hdmi1.3)

Jeg sitter 3 meter fra skjermen... 40" ny TV, eller 46" ikke like ny TV???

 

Stemmer det! W3000 har Bravia engine EX som satt på forrige generasjon X serie.

 

Du spør vanskelig... tror jeg hadde gått for 46W2000 i ditt tilfelle, det er jo en veldig bra tv det også!

Lenke til kommentar
40W3000 mangler vel Bravia Pro billedbehandling som x-serien har..

 

Saken er vel at jeg er usikker på om jeg skal gå for størrelse eller bilde (+ muligheten for en digital mpeg4 dekoder innebygd.., fler tilkoblingsmuligheter og hdmi1.3)

Jeg sitter 3 meter fra skjermen... 40" ny TV, eller 46" ikke like ny TV???

 

Stemmer det! W3000 har Bravia engine EX som satt på forrige generasjon X serie.

 

Du spør vanskelig... tror jeg hadde gått for 46W2000 i ditt tilfelle, det er jo en veldig bra tv det også!

 

Er det noen som vet om det finnes en beskrivelse av hva det forskjellige versjonene av Bravia engine gjør?

Lenke til kommentar
Jeg sitter 3 meter fra skjermen... 40" ny TV, eller 46" ikke like ny TV???

jeg ville definitivt gått for 40" w3000. sitter du 40cm lengre frem fyller den like stor del av synsfeltet som

en 46". du får en ekstra hdmi, innebygd bakkenett, etc. skal du bruke den til pc er det verdt å vite at w2000 ikke

kan gjøre 1920x1080 via vga, kun hdmi. det du taper av detaljer pga størrelse kan du fort

ta igjen på mer gråtonenyanser, men det er self. smak og behag dette. w2000 serien henger fortsatt med blant

de beste lcdene selv ett år etter lansering.

Lenke til kommentar

Var å så på W3000 inne på expert. Ble litt skuffet over bilde. De kjørte stilbilder over skjermen og det virket kornete. Til og med fadern lo av meg da jeg tenkte å kjøpe den da deres grundig 37" 720p halvt år gammel til 13000 hadde bedre bilde.

 

46 tommern

Endret av E}{IT
Lenke til kommentar
Jeg sitter 3 meter fra skjermen... 40" ny TV, eller 46" ikke like ny TV???

jeg ville definitivt gått for 40" w3000. sitter du 40cm lengre frem fyller den like stor del av synsfeltet som

en 46". du får en ekstra hdmi, innebygd bakkenett, etc. skal du bruke den til pc er det verdt å vite at w2000 ikke

kan gjøre 1920x1080 via vga, kun hdmi. det du taper av detaljer pga størrelse kan du fort

ta igjen på mer gråtonenyanser, men det er self. smak og behag dette. w2000 serien henger fortsatt med blant

de beste lcdene selv ett år etter lansering.

 

Dette er et tungtveiende argument da jeg ikke har HDMI på xbox'en min.... Den klarer ikke full HD på Komponent heller...

Jeg som nesten hadde bestemt meg for 46W2000... :confused::hmm::wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...