Gå til innhold

Kjenner du noen "naskere"?


Slurt-is

Anbefalte innlegg

I det siste har flere i min vennekrets begynne å naske. Jeg har begynt å se meg rimelig lei av dette, og har prøvd å overtale dem til å slutte. De er helt normale og hyggelige folk, men de lar det ikke gå inn på seg. De er blitt tatt også, så det er de ikke redde for.

 

Det er vel praktisk talt ikke bare nasking lenger, men nå er det vel utviklet seg til en vane. Alt i fra dårlig bevoktet snus til mat og drikke. Jeg går aldri i butikken med dem lenger, jeg får dårlig samvittighet bare ved å se/høre om det.

 

Selv har jeg aldri i mitt liv stjelt noe. Jeg har stor respekt ovenfor de som lager produktene, og de som selger dem.

 

Kjenner dere noen som driver med nasking? Eller har dere nasket selv?

 

(edit: Fjernet litt tekst, og la til litt)

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kompis av meg so "nasker"(vi/de pleier å kalle det "Cocking") det går for det meste i snus/røyk og øll til kompiser og "bekjente"..

personlig syntes jeg det er helt idotisk og en meget dum måte å få "status hos de "kule gutta"...(det er regelrett tragisk)

har litt lyst å tyste siden jeg selv jobber i butikk, men jeg kjenner vedkommende alt for godt..(+jeg hadde fått grise bank av alle "andre" om jeg hadde gjort d..

jeg kjenner de "andre også..(så var det klart)

 

Btw: vi burde få opp en poll på hvormange som kjenner "naskere"...(har en snikende følelse av at det er mer utbredt enn mange tror...)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar

Jeg nasket en god del for ikke så altfor lenge siden. Alt fra snus til alkohol til mp3-spillere. Vi hadde planene klare, og summene vi stjal for ble bare større og større. Men "heldigvis" ble jeg tatt én gang, og det holdt på å skje igjen, men jeg fikk kastet ut det jeg hadde tatt mens sikkerhetsvakten låste opp døra til bakrommet. Så da jeg kom inn hadde jeg ikke noe på meg. Etter det fikk jeg skrekken, da mine foreldre tok dette meget alvorlig første gangen, og hadde jeg blitt tatt enda en gang vil jeg ikke engang tenke på reaksjonen deres. Dessuten er det å bli tatt for nasking jævlig flaut.

Endret av Tatt av vinen
Lenke til kommentar
I det siste har flere i min vennekrets begynne å naske. Jeg har begynt å se meg rimelig lei av dette, og har prøvd å overtale dem til å slutte. De er helt normale og hyggelige folk, men de lar det ikke gå inn på seg. De er blitt tatt også, så det er de ikke redde for.

 

Det er vel praktisk talt ikke bare nasking lenger, men nå er det vel utviklet seg til en vane. Alt i fra dårlig bevoktet snus til mat og drikke. Jeg går aldri i butikken med dem lenger, jeg får dårlig samvittighet bare ved å se/høre om det.

 

Selv har jeg aldri i mitt liv stjelt noe. Jeg har stor respekt ovenfor de som lager produktene, og de som selger dem.

 

Kjenner dere noen som driver med nasking?

 

Og har dere noen tips om hva jeg kan gjøre for å få dem til å slutte? Disse folka er jo barndomskameratene mine, og vi henger jo sammen mye, så jeg vil jo ikke tyste på dem heller.

 

Hei.

 

Har du prøvd å snakke med de om det da? Du trenger vel egentlig ikke å gjøre så mye, bare være ærlig hvis det blir konfrontasjon?

Lenke til kommentar
Selv har jeg nasket noen få ganger. I min vennekrets er det noen som nasker litt, egentlig har jeg bare jentevenner som gjør det, de nasker for det meste sminke ol.

 

ohh.. DET skal de være forsiktig med.. det er kosmetikken de setter synlig/usynlig alarm på..

 

btw: den usylige er baksiden av en kvadratformet "strekkodelapp"....

Lenke til kommentar

Har aldri nasket selv før, men har stjålet en pakke smør ved et uhell. De fleste av vennene mine nasker og noen har tatt ting for opptil 1000 kr til sammen . Noen av dem er blitt tatt noen ganger, men det ser ikke ut til at de bryr seg så veldig. De vokser sikkert fra det en gang og slutter med det. De t går mye i smykker snus og godteri.

Lenke til kommentar
Selv har jeg aldri i mitt liv stjelt noe. Jeg har stor respekt ovenfor de som lager produktene, og de som selger dem.

Har du noen gang lastet ned en film eller sang ulovlig fra internett?

 

Jeg visste at noen ville spørre om dette :p

 

For det meste så kjøper jeg all musikken min (iTunes og på CD), og leier alle filmene (og nei, jeg ripper ikke de filmene jeg leier), så jeg står egentlig ganske tørt der også. Før lastet jeg ned en del. Men bare så det er sagt: jeg liker ikke plateselskapene.

 

Jeg må si jeg synes ikke at det er stjeling. Når man stjeler -tar- man noe, slik at det som du stjal nå blir borte. Når man laster ned noe -kopierer- man noe, ingenting forsvinner. Jeg ville ikke hatt råd til å kjøpe absolutt all musikken, så det er ikke tapte penger da jeg ikke hadde kjøpt dem anyways. Dessuten er det mange band jeg aldri har hørt om før, eller aldri likt, som jeg plutselig har fått smaken for - nettopp fordi jeg hadde en del musikk av dem som jeg ellers aldri ville komt på å kjøpe.

 

Men, hvis jeg laster ned noe, og synes det er bra, så kjøper jeg alle sangene på iTunes.

 

Dette kan jo diskuteres opp og ned i evigheter, så det kan vi la skje i en annen tråd.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Var ekstremt mye nasking noen år, snus og tobakk stjal jeg daglig. Hadde jeg mye tobakk, solgte jeg det vidre til kompiser . Brukte bare gå rett inn i butikken og ta det jeg ville ha, sykt kick den gangen.

 

Den tiden var det veldig enkelt og ta tobakk og sigg, var bare en hylle atmed kassa, ikke over kassa eller noe automater på den tiden.

 

Brett med cola var også populært og ta fra et lager som stod mye ubevoktet.

 

Så kjenner jeg mange , og vet om mange som har drevet med dette før. Noen holder på ennå, det gidder ikke jeg

 

Så har jeg endel hendelser til jeg ikke skal nevne her :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...