Gå til innhold

Kjenner du noen "naskere"?


Slurt-is

Anbefalte innlegg

Nettopp det som er meningen da. Siden kjøttet blir herpa (aka går ut på dato) kan de gå til kassen og si at varen er utgått på dato. Dette fører igjen til at siden de "fant" varen som er utgått på dato, får de en tilsvarende ny vare gratis. Tror den garantien egentlig tok sikte på at folk skulle rydde litt i butikken for dem. ^^

Men kjøttet de får har jo ligget varmt i noen dager? blir det noe godt da?

Tror du misforstår litt. Det er ikke kjøttet som har ligget gjemt bort i noen dager de får. Det tar selvsagt butikkansatte og hiver. De får en i dette tilfellet en splitter ny biff av samme type. Poenget er at folk skal belønnes for å gi beskjed når de finner en/flere gamle varer. See?

Her er det en kar som har tjent mye penger på å finne varer som har gått ut på dato.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg vet om mange. Fordi jeg har tatt mange som har prøvd seg i kiosken min.

 

Hva skjer med dem, bortsett fra den uungåelige anmeldelsen til Politiet. Vel, i vårt senter så samarbeider vi og ingen som er tatt for nasking vill noen gang få muligheten til å jobbe i noen av de over 50 butikkene som er her. Og jeg sjekker med mine ansatte(og andre som jeg kjenner) om de kjenner personen, og evt. vet om han/hun har nasket før jeg ansetter noen.

 

Høres vel strengt ut, men jeg må. Det er ikke slik at store firmaer som Mix, 7 eleven og Narvesen eier kioskene. Det er lokale kioskeier som eier sin egen butikk. Slik at nasker noen i min butikk, så stjeler de fra min lommebok. Og det er ikke lukrativt å drive kiosk om dagen. Man blir ikke rik av det. Så jeg er helt nødt til å være superstreng for å kunne overleve på inntekten fra kiosken.

 

Jeg vet om butikker som har over 1000 kr dagen i svinn, og da sier det seg selv at det blir tungt. Ja men jeg tok bare en sjokolade til 13 kroner sier du. Hadde du bare vært aleina om det, så..

 

Jeg har tidligere jobbet med å hjelpe kioskeiere med å bekjempe svinn, og at opplevd flere tilfeller der kioskeier har gått personlig konkurs og mistet huset sitt. Det er ikke morro, det kan jeg love dere.

 

Ja, jeg kan forstå at nasking gir et adrealin kikk, men er det verd det?? Er det smart?? Kan det koste mere enn det smaker ??

Endret av brg
Lenke til kommentar

Nærmeste nasking må ha vært en gang for evig mange år siden hvor jeg skrev av koden til Half-life hos en butikk for å benytte meg av den online.

 

Da jeg gikk på ungdomsskolen, var det en del som drev og knabbet fra butikken rett ved skolen. Røyk/snus og godteri for det meste. Hadde dog en skikkelig tyv i klassen som tok laptoper, mobiltelefoner, klokker, kort sagt alt han kom over som ikke var låst fast. Han forsvant fra skolen etter 8. klasse.

Lenke til kommentar

Hadde en 2-3 månders periode i 13 års alderen da jeg nasket mye.

En kompis ble tatt, og i frykt sluttet jeg :)

 

Jobber på butikk i helgene nå, og ler hver gang jeg ser hvor deseperate enkelte er.

F.eks igår var det 2-3 13 års gamle jenter som gikk rabiate på en julekaldender. De hadde åpnet 16/24 luker og spist sjokoladen før de ble oppdaget. Da sprang de bare ut. Helt latterlig.

 

Kan og nevne en episode da vi fant 14-15 blader som vi fant, bladene kom med minisjokolader, og plastikken på bladene var opprevet og sjokoladene vekke.

 

Jeg humrer litt av dette, men ikke sjefene mine ^^

Lenke til kommentar

Jeg kjenner noen fjerne naskere som bor der jeg kommer fra.

2 naskere har i over 2-3 år mens de har jobbet i butikken nasket opptill ca 300.000 . Høres mye ut. Men det skal være sant sikkert, får vente på nyheten i avisen vis det kommer noen.

ca 80% rett skal det være.

 

En annen nasker jeg kjenner brukte for en del år siden (back in 2000/01) og ta nøkkelen til sin egen mamma og låse seg inn i butikken hun jobber i og stjele røyk osv der. + at han har faktisk stjelt smykker fra sin egen bestemor (men ble oppdaga selfølgelig). Dette er 100% rett.

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Trist å lese at så mange her på forumet har nasket eller kjenner flere som nasker.

Jeg vil dog tro at når man tipper over 18års alderen (eller blir voksen mentalt sett) så vil nok de fleste slutte med dette tullet.

Er man så fattig at man må snu på hver eneste jævla krone, så kan jeg til en viss grad skjønne det. Men at norske, friske og relativt oppegående ungdommer nasker; Det er bare patetisk! Da har det skjedd noe forferdelig med samfunnet vi lever i, da folk nasker for å oppleve litt spenning i hverdagen. Trist er det...

Greit nok, Rema1000 går sikkert ikke konk selv om man tar en sjokolade til 9kr, men det er ikke en moralsk riktig handling.

Nå er ikke jeg en regelrytter, jeg kan gjerne gi litt faen i loven, -så lenge jeg ikke bryter med de etiske retningslinjene jeg har blitt opplært...

Lenke til kommentar

Storebroren min var ram til å bøffe i butikker.

Husker når nintendo64 var relativt ny. Han gikk inn i en spillbutikk i Skien som heter GameWorld og kom ut med to maskiner i bagen.

Og når GameBoy Advance kom så rasket han med seg 12stk på en gang.

For ikke å snakke om alle spilla han har rasket med seg.

Han tok alt han hadde lyst på en periode. Ville han ha biff til middag så gikk han inn i butikken og kom ut igjen med en sånn hel indrefilet. Tilogmed hele spekeskinker klarte han å få med seg.

Ikke skjønner jeg hvordan

Lenke til kommentar
Har aldri nasket selv. Det nærmeste jeg kommer er vel å stjele godteri og andre godsaker fra skapet vårt på kjøkkenet. Jeg sitter faktisk og spiser en pakke risbrød derfra i skrivende stund :wee:

Oppdatering: Ikke stjel, folkens, selv ikke sjokolade fra ditt eget kjøkken. Jeg endte opp kvalm som fy, pluss at muttern blei skikkelig sur når hun oppdaga at den var borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...