Gå til innhold

Kjenner du noen "naskere"?


Slurt-is

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri stjålet noe og har ikke tenkt til å gjøre det heller :innocent: , men jeg kjenner noen som gjør det og syns det er tullete. Vi bor på Vestkanten og har da penger nok...

rektor har sendt bekymringsbrev til alle foreldrene og de blir litt sinte på meg, det er liksom min feil at de andre nasker...

Litt irriterende det der :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har aldri nasket selv. Har aldri opplevd eller hørt at vennene mine gjør det. Kanskje det ikke er/var så vanlig i min omgangskrets. Synes nasking er noe av det mest idiotiske man kan gjøre. Stjeling er ulovlig, og får man det på rullebladet kan man glemme en hel del jobber i framtiden. For ikke å snakke om at man ikke får reise til USA. Dog er kanskje ikke det å reise til USA ikke så farlig.

Lenke til kommentar

Har aldri naska før... eller én gang i .. øhm... 3. klasse tror jeg. Tok en karamell fra Shell, men kameraten min fikk meg til å få så dårlig samvittighet at jeg gikk tilbake og innrømmet det.

 

Men jeg har drevet med svindel før ! I 5. klasse tror jeg faktisk. Kiwi har en garanti på at hvis man finner utgåtte varer får mantilsvarende fersk.

 

Vi gjemte unda biff ol. bak i hyllene så de ikke ble kjøpt eller kasta, og noen dager etterpå så tok vi dem frem og fik biff til middag xD

 

Det endte en dag med at vi blei ferska... selvfølgelig. Etterpå turte jeg ikke å gå på butikken på sikkert 1 år.

 

Når jeg tenker over det nå så synes jeg nesten at det var litt modent av meg til å være så ung å svindle til meg kjøttvarer. Bedre enn å naske godterier hvertall : )

Lenke til kommentar
Har aldri naska før... eller én gang i .. øhm... 3. klasse tror jeg. Tok en karamell fra Shell, men kameraten min fikk meg til å få så dårlig samvittighet at jeg gikk tilbake og innrømmet det.

 

Men jeg har drevet med svindel før ! I 5. klasse tror jeg faktisk. Kiwi har en garanti på at hvis man finner utgåtte varer får mantilsvarende fersk.

 

Vi gjemte unda biff ol. bak i hyllene så de ikke ble kjøpt eller kasta, og noen dager etterpå så tok vi dem frem og fik biff til middag xD

 

Det endte en dag med at vi blei ferska... selvfølgelig. Etterpå turte jeg ikke å gå på butikken på sikkert 1 år.

 

Når jeg tenker over det nå så synes jeg nesten at det var litt modent av meg til å være så ung å svindle til meg kjøttvarer. Bedre enn å naske godterier hvertall : )

Hvordan blir man ferska av å legge litt kjøtt bak i en hylle? Og blir ikke kjøttet herpa når det ligger varmt?

Lenke til kommentar

Nettopp det som er meningen da. Siden kjøttet blir herpa (aka går ut på dato) kan de gå til kassen og si at varen er utgått på dato. Dette fører igjen til at siden de "fant" varen som er utgått på dato, får de en tilsvarende ny vare gratis. Tror den garantien egentlig tok sikte på at folk skulle rydde litt i butikken for dem. ^^

Lenke til kommentar
Nettopp det som er meningen da. Siden kjøttet blir herpa (aka går ut på dato) kan de gå til kassen og si at varen er utgått på dato. Dette fører igjen til at siden de "fant" varen som er utgått på dato, får de en tilsvarende ny vare gratis. Tror den garantien egentlig tok sikte på at folk skulle rydde litt i butikken for dem. ^^

Men kjøttet de får har jo ligget varmt i noen dager? blir det noe godt da?

Lenke til kommentar
Nettopp det som er meningen da. Siden kjøttet blir herpa (aka går ut på dato) kan de gå til kassen og si at varen er utgått på dato. Dette fører igjen til at siden de "fant" varen som er utgått på dato, får de en tilsvarende ny vare gratis. Tror den garantien egentlig tok sikte på at folk skulle rydde litt i butikken for dem. ^^

Men kjøttet de får har jo ligget varmt i noen dager? blir det noe godt da?

Tror du misforstår litt. Det er ikke kjøttet som har ligget gjemt bort i noen dager de får. Det tar selvsagt butikkansatte og hiver. De får en i dette tilfellet en splitter ny biff av samme type. Poenget er at folk skal belønnes for å gi beskjed når de finner en/flere gamle varer. See?

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

I høst begynte jeg på videregående og flytta på hybel.

Pågrunn av noen feil som sekretæren på skola gjorde ble mitt stipend sendt nesten 2måneder for seint, fikk penger først for 2uker siden.

Under den tiden jeg hadde veldi lite penger hendte det at jeg tok en baguette eller bolle for å for litt mat når jeg hadde tomt kjøleskap og var blakk.

Gjorde det aldri sammen med venner, fordi jeg skjemmes for det.

 

Husker når jeg var mindre og skulle på kino med en kompis, var vi også blakke og skulle ha godteri til filmen.

Vi bestemte oss for at jeg skulle gå å distrahere hun i kassen, imens kompisen min fylte lomma med så mye smågodt så det ramlet ut, og alle lommer stakk ut.

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Nasket bananer på ungdomskolen av prinsipp fordi de var så dyre (men betalte for rundstykkene, så butikken fikk jo noe...) :p

 

Har hørt om en kar i nabolaget som pleide å stjele alt han trengte.. og da mener jeg ALT! Hvis han var sulten, så stjal han grandiosaer, hvis han var tørst så stjal han brus etc etc etc

Lenke til kommentar

Jeg har naska selv, jeg tror det var en "bug". Var vel 12-13 år siden. Jeg gjemmer med enda for politiet. :ninja:

 

I min tidligere omgangskrets var "nasking" veldig utbredt. Her gikk det ikke på "små ting" som godter o.l. men heller på filmer, xbox spill osv. Det er sykt når man ser på det, det er snakk om vanvittige summer iløpet av et år.

 

Stjeler man 10 Xbox 360 spill á kr. 500 har man allerede naska for 5k. En passende straff for tyveri hadde vel vært å levert fra seg eventulle ting man har stjelt, samt å betale verdien på det man stjal i bot. Og ved gjentatte overtramp, fengsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...