Gå til innhold

Crysis sin underholdningsverdi...


Anbefalte innlegg

Å få skyte fiender på forskjellige vis er jo det som gjør Crysis til det det er.

Snike og liste seg rundt og snipe fiendene eller rett fram Rambo taktikk eller en kombinasjon av disse.

Leser i Crysis guiden og av andre her at de sniker seg forbi fiendene slik at de kommer uoppdaget videre, noe som for meg virker kjedelig.

Foretrekker å renske basene for fiender før jeg fortsetter videre, det er jo halve moroa det.

Men hver sin smak.

 

For å sammenligne med HL serien så begynner den å bli litt for trangt og litt for mye "finn løsningen med gravitygunneren" oppdrag.

Både Ravenholm og Citadel brettene var gøy de men man burde legge litt mindre vekt på denne dingsen og heller se etter nye ting i episodene etter HL2 originalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I motsetning til mange, så syns jeg siste halvdelen av spillet er helt klart det artigste. Første halvdelen blir veldig ensformig, gå til en landsby, drep alt, fullfør oppdrag, sånn går det i ett.

Men siste halvdelen så begynner det virkelig å skje ting, helt herlige action sekvenser, og spennende. Gpuen får i alle fall virkelig kjørt seg de siste timene :)

Lenke til kommentar

Blaaah.. Hvorfor må absolutt alle spill settes opp imot ett annet? Noen spill har andre underholdningsverdier enn andre, men so what. Er så sykt mange tråder rundt på diskusjon.no nå som anngår akkurat det samme. Alt går på smak og behag. Jeg personlig syntes Crysis er ett bra spill, men jeg ser ikke poenget med kaste andre spill på "bålet" av den grunn. Ikke alle spill underholder på de samme feltene eller på samme måten. Sånn er det bare.

 

Gøy å diskutere... er ikke det jeg sier, men det å starte versus diskusjoner blir rett og slett bare litt dumt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Foruten en grafikk som er bra, er jo spillet direkte kjedelig. Innsnevra brett med lite frihet egentlig, du blir uansett ledet i en retning.

Dårlig ai selv på delta, da en fiende kan stå 20 meter fra en som blir drept, og "glemme" det ut etterhvert.

Fysikk som til tider er helt på jordet, har de hørt om gravitasjon de som kodet dette?

Også det at spillet på en måte er delt inn i seksjoner, der hver seksjon aktiveres når du har kommet til et visst område eller gjort en spesiell ting, brettene lever ikke. Utrolig kjedelig design av brettene var det og, ta det nye eventyrspillet på ps3 "Uncharted Drakes Fortune". Se på den unikt deilige design av brett, måten de har skapt jungelen på, bare nydelig å se på.

Og 1 ting jeg virkelig savner i Crysis. Muligheten til å gå hvor jeg vil, finne f.eks en fjelltopp og ligge med et godt sniper gevær. Nei, sinnsykt kjedelig spill, deluxe hypa spill som ikke fortjener den gode kritikken det har fått.

Lenke til kommentar
Gameplay er like viktig som grafikken. Men å finne balansen mellom disse for en spillutvikler er visst ikke alltid like enkelt. :)

Er mye ening med det meste som har blitt postet her selv om jeg bare har spilt demoen.

Her har Crytek vært flinke, grafikken er sjuk (for de som da klarer å kjøre det på fullt), og gameplay i Crysis er noe av det beste jeg har spillt. :)

Lenke til kommentar

Da har eg rundet crysis, og bortsett fra grafikken var dette en stor skuff. Spillet fenget ikke i det hele tatt...! Crysis er et av de spillene som gav meg følelsen av "endelig ferdig".

Grafikken var rå...men det hjelper lite.

Det når ikke HL 2 episode two til hoftene engang.

Men det er no bare min personlige mening. ;)

Endret av Sheriff_buford
Lenke til kommentar

Har nå kommet til der hvor man skal drepe en svær alien på hangarskipet.

Klarer akkurat og dra spillet på Medium, og synes det ser veldig fint ut.

Syns også det var helt greit med lvlene inni romskipet. Men det var betydlig mer morsomt ute i jungelen. Det var noe nytt. Senere, spesielt når man er ute av den vektløse hulen føles det som en standard skyter med veldig bra grafikk. Men er også litt redd for at det hadde blitt ensformig hvis hele spillet var jungel og små landsbyer.

Synes Episode 2 var mye bedre til å dra meg inn i spillet enn det Crysis var.

 

Er heller ikke spesielt imponert over multiplayern. Har nesten bare spilt Power Struggle så det kan hende at Deathmatch er morsommere.

Slossingen blir for lite konsetrert når man bare har 32 spillere på en server og 5 eller mer steder man kan ta over.

I tillegg er kartene store så det blir mye av:

Kjøre et godt stykke, er basen tom tar man den over, hvis man møter noen som dreper deg så man ofte kjøre et godt stykke igjen, som fort blir kjedelig og frustrernde.

Hvis jeg ville spille et multiplayer spill med kjøretøyer så spiller jeg heller Unreal Tournament 3 som er mye morsommere, og det kjører bedre.

 

Men jeg gleder meg til å se hva slags maps og modder som kommer ut til dette spillet, som var en stor grunn til at jeg kjøpte det istedenfor COD4.

 

I tillegg er Sandbox 2 veldig lett å bruke, så her kan jeg også leke meg for en gangs skyld.

Også har jeg noe å se fram til om noen år når jeg får meg ny data og endelig kan kjøre det på Very High :-P

Lenke til kommentar
Har nå kommet til der hvor man skal drepe en svær alien på hangarskipet.

Klarer akkurat og dra spillet på Medium, og synes det ser veldig fint ut.

Syns også det var helt greit med lvlene inni romskipet. Men det var betydlig mer morsomt ute i jungelen. Det var noe nytt. Senere, spesielt når man er ute av den vektløse hulen føles det som en standard skyter med veldig bra grafikk. Men er også litt redd for at det hadde blitt ensformig hvis hele spillet var jungel og små landsbyer.

Synes Episode 2 var mye bedre til å dra meg inn i spillet enn det Crysis var.

 

Er heller ikke spesielt imponert over multiplayern. Har nesten bare spilt Power Struggle så det kan hende at Deathmatch er morsommere.

Slossingen blir for lite konsetrert når man bare har 32 spillere på en server og 5 eller mer steder man kan ta over.

I tillegg er kartene store så det blir mye av:

Kjøre et godt stykke, er basen tom tar man den over, hvis man møter noen som dreper deg så man ofte kjøre et godt stykke igjen, som fort blir kjedelig og frustrernde.

Hvis jeg ville spille et multiplayer spill med kjøretøyer så spiller jeg heller Unreal Tournament 3 som er mye morsommere, og det kjører bedre.

 

Men jeg gleder meg til å se hva slags maps og modder som kommer ut til dette spillet, som var en stor grunn til at jeg kjøpte det istedenfor COD4.

 

I tillegg er Sandbox 2 veldig lett å bruke, så her kan jeg også leke meg for en gangs skyld.

Også har jeg noe å se fram til om noen år når jeg får meg ny data og endelig kan kjøre det på Very High :-P

 

Det høres ut som du liker "Deatmatch / instant action", og jeg antar da at du kommer til å like dette bedre.

Power struggel er mer BF2 inspirert, der det skal være litt distanser.

 

Og helt personlig så synes jeg det er 100 ganger bedre, men men. :)

Lenke til kommentar
I motsetning til mange, så syns jeg siste halvdelen av spillet er helt klart det artigste. Første halvdelen blir veldig ensformig, gå til en landsby, drep alt, fullfør oppdrag, sånn går det i ett.

Men siste halvdelen så begynner det virkelig å skje ting, helt herlige action sekvenser, og spennende. Gpuen får i alle fall virkelig kjørt seg de siste timene :)

Jeg synes absolutt alt bortsett fra flygeverdenen var dritbra! Flyginga ødela liksom...utrolig irriterende. Jeg elsker å bruke "nanosuiten" til å ta knekken på fiender--føler meg virkelig som supermann, hehe. Knuse hus og slenge brennende tønner på folk, og gå i kraftig-modus og slå biler over ende, eller hoppe høyt mens en bil passerer under deg og knerte alle folka i bilen. Crysis har klart alt med hensyn på FPS (sjanger), alt med hensyn på grafikk, men kjøretøyene synes jeg de har fokusert litt lite på. De har en kjedelig "handling" og jeg føler ikke at jeg kjører på samme måte som f eks Halo- og HL2-serien, hvor de VIRKELIG har fått til kjøretøyer! Tror det har noe med hvordan man ser rundt (ingen mousesmoothing) og at når et kjøretøy krasjer, så oppfører det seg bare som et hvilket som helst annet objekt i fysikkmotoren (noe som er kjent aldri funker). Hvis de hadde fiksa kjøretøyene ville jeg gitt den 10/10 og ikke 9/10 i karakter. :p Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Enig i hva du sier, men HL2 sine kjøretøyer oppfører seg ikke direkte bra heller. Synes faktisk Crysis sine oppfører seg bedre, bortsett fra at de får litt vel lett sladd. Halo 2 og 3 fikk det nok kanskje litt bedre til. (om man ikke vil ha realistik bilfysikk)

Hva angår Halo 1 så vet jeg ikke, da det er lenge sidne jeg har spillt det. :p

Endret av andrull
Lenke til kommentar

HL2 og bilkjøring blei som å kjøre krasjbiler på tivoli.

Bilen og båten også for densaksskyld tålte jo alt, du kunne krasje og hoppe og bli beskutt så mye du ville uten at kjøretøyet tok skade av det, mens i Crysis så ødelegges kjøretøyet etterhvert som det blir beskutt eller man krasjer.

Om fordekkene blir skutt bort blir det dårlig med styring, om alle dekkene er skutt bort blir det i det hele tatt dårlig med fremdrift.

Crysis er mere realistisk her, men så er nok virkelighetstro kjøresimulatorer mere kjedelig en ikke virkelighetstro kjøresimulatorer.

Er nok der skoen klemmer.

Lenke til kommentar

Kjørte langs med beachen på Shore her om dagen, så var det en på motstanderlaget som snipa det ene framdekket mitt, hele bilen spant rundt og jeg var sitting duck. Hoppa utav bilen og sprang mot cover og tenkte "gud så fett måten han satte meg i denne situasjonen på!" :p

Endret av -=PuNkGuY=-
Lenke til kommentar

da har jeg runna det, og vil si dette er et spill som både imponerer og skuffer. som flere har nevnt, første delen av spillet er helt topp, siste delen er ofte vanskelig, og til tider kjedelig, tror jeg aldri har loada så mye i et spill før, som da du f.eks blir pælma ned av aliens med iskanoner, gjerne 4-5 stk av gangen som alle tåler 90 raketter hver seg, og bilen har 80 i damage. og fly delen var direkte kjedelig, her lurte jeg på om jeg i det hele tatt skulle klare meg gjennom, men det gikk..

 

nyyydelig grafikk, helt klart, men synes alien delen ble litt for kjedelig.

 

 

hvis Crysis 2 kommer, og det skal handle om att man drar tilbake for å bekjempe resten av aliensa på øya, står jeg glatt over, for de dro jo tilbake på slutten der..

 

 

tror jeg ville gitt spillet 7.5/10

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Spillet var for kort, MP delen var for standard og pc kravene var for høye, allikevel elsker jeg dette spillet pga av en ting: nanosuiten og fysikken.

 

Det som redder dette spillet helt er det at du kan bruke nesten alt for å drepe, skyte tre ned slik at de lander på fienden og dreper dem hive fiender på nye fiender for å drepe de, skyte ned vegger og pælme inn granater.

 

MP delen blir reddet fordi alt kan kontres ved hjelp av tenking, sitter du og vokter en base inni et trangt rom, skru på kloaken og når det kommer folk flex på strenght og slå de. Kommer det en bil skyt dekket og drep de eller strenght hopp over og skyt bensin tanken.

 

I det hele er det friheten til å løse oppgaver som redder dette spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...