Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glem den siste der :!: Men nå ser det ikke ut som jeg får kontakt med SIM kortet mitt? Jeg har putta den i, etter jeg har skrudd av mobilen, men når jeg skrur den på igjen, så står det fremdeles at det mangler SIM kort! Hva gjør jeg da? Sorry for at jeg spør mye nå, men har lyst å fikse det her. Heeh

Lenke til kommentar
står det gift må du stort sett betale moms og tollbegyr.

 

Hvor har du dette fra?

 

Får du tilsendt en gave fra en privatperson bosatt i utlandet, er den toll- og avgiftsfri dersom verdien på varen er under 1000 norske kroner.

En gavesending er en vare som sendes uten noen form for vederlag fra privatpersoner bosatt i utlandet til privatpersoner i Norge. Dette forutsetter at verdien på varen uten frakt er under 1000 norske kroner. Du kan motta gaver avgiftsfritt så lenge den skal brukes av deg eller din familie.

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
står det gift må du stort sett betale moms og tollbegyr.

 

Hvor har du dette fra?

 

 

Jeg har over 40 kjøp fra ebay de siste 3 årene. gift funker dårlig. så klart, noen ganger går det gjennom, men tollerene er ikke dumme. hvor mange pakker tror du kommer inn til landet merket "gift", som egentlig er gift? regner med tollerene har satt opp en ny taktikk de siste årene. om noen mottar en pakke som faktisk er en gave fra en bestemor i USA, vil de klage og få pengene tilbake. i alle fall ta en telefon til tollvesenet for å høre hva som har skjedd. la oss si at tollvesenet har gjort dette i 5år, og av 10 000 pakker i uken merket gift, er det 50-100 personer som klager.. det gir i aller høyeste grad en indikasjon på at alle pakker merket gift bør momses, så får de som vil ha pengene tilbake gjøre noe i ettertid.

 

hvordan tollvesenet oppererer er bare en teori, men at pakker merket gift også blir stoppet (og da snakker jeg om pakker til en verdi av under 1000Nkr og over 200Nkr) er ingen hemmelighet. dette er min personlige erfaring.

Lenke til kommentar
står det gift må du stort sett betale moms og tollbegyr.

 

Hvor har du dette fra?

 

 

 

hvordan tollvesenet oppererer er bare en teori, men at pakker merket gift også blir stoppet (og da snakker jeg om pakker til en verdi av under 1000Nkr og over 200Nkr) er ingen hemmelighet. dette er min personlige erfaring.

 

 

Jeg har i en årrekke kjøpt golfkøller fra USA fra privatpersoner, ofte verdt mellom 10 og 30 000,- og får de alltid til å merke pakken med gift og sette verdien rundt $100,-. I tillegg til diverse kjøp fra eBay av andre ting utgjør nok det minst 50 kjøp og har aldri opplevd at pakken blir stoppet. Ikke en eneste gang. Samme taktikken bruker mange bekjente og de har heller aldri opplevd det. Hvis du har det tror jeg du har hatt veldig uflaks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...