Gå til innhold

iPhone-tråden|Telefon, iPod og internett!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lurte på om noen kunne gi meg litt info om når/om Iphone blir lansert i Norge og når de nye iphone kommer med nyere firmware.

 

Lurer på dette siden jeg kanskje vil ønske meg en i julegave og vil ikke begynne med dette hacking av telefonen

 

Hilsen André

Drøm i vei. iPhone bli i hvert fall ikke lansert i Norge før jul. Det er ganske så sikkert. Om du skal ha en iPhone må du åpne den opp, noe som er ulovlig (?).

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med www.dotconsole.com? Visstnok så har de mange opplåsbare iPhones på lager som de sender til deg dersom du tar kontakt med dem på mail (sender vanligvis ikke til Norge). Er et par folk på www.mac1.no som har bestilt derfra og bare har gode erfaringer, så hadde vært spennende å se om folket her har noen erfaringer med DotConsole før jeg eventuelt bestiller derfra. :)

Lenke til kommentar

Jeg har bestilit iPhone og den er på vei, rettere sagt den er i Chicago akkuratt nå. Men det jeg lurer på hvor vil den være først når den er i Norge? Går pakken via Oslo så til der jeg bor (Haugesund) eller går den for eksempel til Stavanger? Lurer fordi jeg har aldri bestilt noe fra USA.

Lenke til kommentar

De som har kjøpt telefonen etter uke 45 har ny bootloader.

Dette gjør at de bare får låst opp telefonen delvis.

anysim fungerer ikke lenger, men den kan brukest som en ipod touch.

Ifølge denne tråden har de iallfall gjort litt fremskritt.

 

Får min iphone med ny bootloader den 28 nov, håper de har fått låst opp til da.

Men liker ikke utviklingen. Det ser ut som det blir vanskeligere og vanskeligere å låse opp iphone for hver firmware som kommer.

Lenke til kommentar

Nope, da blir den nok stoppet. "Gift" hjelper ikke i det hele tatt. Det er faktisk bedre om de ikke krysser av og heller setter $50 på den. Eller $30 om du vil forsøke å slippe helt unna tollvesenet. Men om den først blir stoppet, kan det hende du må faxe inn en kontoutskrift. Et smart triks er da å kjøpe noe billig fra eBay samtidig. så er det bare å hevde at pakken som blir stoppet koster null og niks, du har jo faktisk "bevis" på kontoutskriften at den ikke koster over 200Nkr. Ellers går det jo an å redigere en kontoutskrift før den faxes inn til tollfolkene. Spørsmålet er vel bare hvor lav terskel du har for å gjøre deg til "kjeltring". Det letteste er om sender ikke krysser av for gift og heller skriver $30 på pakken. da har du en sjans. $32.25 er jo enda bedre, det ser ikke så fabrikert ut:)

Lenke til kommentar

Sånn, da var iPhone i hus! Først vil jeg bare si: Fytti helvete for en utrolig heftig mobil! Kamera er mye bedre enn jeg trodde, musikkspilleren eier, Safari fungerer utrolig godt på en sånn liten mobil, og man har jo så utrolig mange muligheter! I tillegg er selve mobilen og menyene meget elegant designet, så jeg er virkelig imponert!

 

Fikk den tidligere i dag for 3800 kroner, var en uke 38-telefon med FW 1.1.1 og baseband-versjon 4.02.13_G. Bare shift-restoret den i iTunes til 1.1.1, fulgte instruksjonene på iunlock.no (som forøvrig var veldig fine), og vips så kunne jeg ringe og sende SMS-er og alt mulig. Trodde faktisk ikke det skulle være så enkelt, men det viste seg jo å ikke ta mer enn et par minutter å aktivere den for så å unlocke den.

 

Alt i alt kjempefornøyd hittil, har til og med begynt å fått litt fart på SMS-skrivingen også. :D

Lenke til kommentar
Nope, da blir den nok stoppet. "Gift" hjelper ikke i det hele tatt. Det er faktisk bedre om de ikke krysser av og heller setter $50 på den. Eller $30 om du vil forsøke å slippe helt unna tollvesenet. Men om den først blir stoppet, kan det hende du må faxe inn en kontoutskrift. Et smart triks er da å kjøpe noe billig fra eBay samtidig. så er det bare å hevde at pakken som blir stoppet koster null og niks, du har jo faktisk "bevis" på kontoutskriften at den ikke koster over 200Nkr. Ellers går det jo an å redigere en kontoutskrift før den faxes inn til tollfolkene. Spørsmålet er vel bare hvor lav terskel du har for å gjøre deg til "kjeltring". Det letteste er om sender ikke krysser av for gift og heller skriver $30 på pakken. da har du en sjans. $32.25 er jo enda bedre, det ser ikke så fabrikert ut:)

Okay. Han sa han kunne putt gift og en lav pris der. Men kan be han sløyfe gift jeg da. :) Takk for tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...