Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, rekner med det ikke er sån gratis greie etter 5 og i helgene om man ikke har slikt sim kort abonemang som er dette på som man får med dem 3g modema. men da kan dere heller svare meg på om va er det eg surfer på når eg kobler mobilen til pcen og går online, bruker den lissom 3G automatisk når det er dekning for 3G da?

 

Om du ikke har stengt av Dobbeltmodus i Meny --> Verktøy --> Innstillinger --> Telefon --> Nettverk --> Nettverksmodus så vil mobilen automatisk surfe på 3G om det finnes der du er.

 

Ønsker du ikke dette så velg UMTS eller GSM.

 

Jeg har valgt GSM fordi jeg ikke nettsurfe via min mobilnettleverandør (eller hva det nå heter). Jeg skal bare sende SMS og MMS + ringe med mobilen.

 

Nettsurfing skal jeg foreta via trådløst nettverk.

 

Det står forresten 3G under strekene oppe i venster hjørne om du er tilkobla 3Gnettet.

 

MVH friheim

Endret av friheim
Lenke til kommentar

Er det en mulighet for å slå av funskjonen for å gå på nettet med 3G/UMTS/GSM. Dritt lei av at den prøver og koble seg opp hvis jeg trykker feil. Vil at telefonen KUN skal koble seg til via wlan hvis det er tilgjengelig. Hvis nett ikke er tilgjengelig skal ikke noe skje :)

Lenke til kommentar

står Dobbeltmodus og UMTS og GSM, nå står den på dobbeltmodus, vil det sei at den da veksler automatisk? va er umts?

eg har sett det av og til kommer eit 3g ikon oppe i hjørne ja.

va skjer viss man har det på gsm da? vil den ikke kunne koble seg på nettet utenom gjenom trådløst nett da?

Lenke til kommentar
Er det en mulighet for å slå av funskjonen for å gå på nettet med 3G/UMTS/GSM. Dritt lei av at den prøver og koble seg opp hvis jeg trykker feil. Vil at telefonen KUN skal koble seg til via wlan hvis det er tilgjengelig. Hvis nett ikke er tilgjengelig skal ikke noe skje :)

 

Jeg fjerna alt i Meny --> Verktøy --> Innstillinger --> Tilkobling --> Tilgangspunkter slik at det bare ble stående igjen oppsettet for MMS og de trådeløse tilkoblingene jeg vil mobilen skal ha lov tilå koble seg opp mot.

 

Om det er mulig å deaktivere Internett funksjonen som går via 3G/UMTS/GSM undersøkte jeg aldri fordi jeg overhode ikke var interessert i den funksjonen uansett.

 

MVH friheim

Lenke til kommentar
står Dobbeltmodus og UMTS og GSM, nå står den på dobbeltmodus, vil det sei at den da veksler automatisk? va er umts?

 

Ja slik jeg har forstått det så.

 

eg har sett det av og til kommer eit 3g ikon oppe i hjørne ja.

va skjer viss man har det på gsm da? vil den ikke kunne koble seg på nettet utenom gjenom trådløst nett da?

 

Om du skal velge UMTS eller GSM må du nesten lese deg frem til på leverandøren din (var det ikke Telenor) sin side. De to valgene har jo forskjellige dekningutbredelse slik jeg forstår dem.

 

MHV friheim

Lenke til kommentar
Er det en mulighet for å slå av funskjonen for å gå på nettet med 3G/UMTS/GSM. Dritt lei av at den prøver og koble seg opp hvis jeg trykker feil. Vil at telefonen KUN skal koble seg til via wlan hvis det er tilgjengelig. Hvis nett ikke er tilgjengelig skal ikke noe skje :)

 

Jeg fjerna alt i Meny --> Verktøy --> Innstillinger --> Tilkobling --> Tilgangspunkter slik at det bare ble stående igjen oppsettet for MMS og de trådeløse tilkoblingene jeg vil mobilen skal ha lov tilå koble seg opp mot.

 

Om det er mulig å deaktivere Internett funksjonen som går via 3G/UMTS/GSM undersøkte jeg aldri fordi jeg overhode ikke var interessert i den funksjonen uansett.

 

MVH friheim

 

 

Takker funka fett som faen, nå får jeg valg om den skal koble til ett nett osv.

Lenke til kommentar
For moro skyld: Jeg har brukt den til å sjekke speedometeret på bilen, se hvor fort jeg sykler, sjekke hvor langt jeg er hjemmefra, etc. I helgen brukte jeg den som høydemåler i Jotunheimen. Det gikk helt fint, helt til de andre turistene oppdaget det og da skulle alle vite hvor høyt de hadde kommet hele tiden. :!:

 

Den høydemåleren på GPS`en er jo helt på bærtur, helt nede ved havet viser den 40 meter eller noe slikt... så er ikke noe jeg ville stolt på.. Men har heller ikke funne noe måte å kalibrere denne på.

Den angitte gps-nøyaktigheten gjelder bare lengde/breddegrad, og IKKE høyde. Står du på en fjelltopp eller på havet med god utsikt til himmelen i alle retninger kan man regne høyden som relativt nøyaktig. Men GPS-systemet er ikke beregnet til å angi nøyaktig høyde.

Lenke til kommentar
Jeg mistet batteriet mitt i steinura på Glittertind, og måtte kjøpe nytt i full fart. Det gikk litt fort i svingene og ved et "uhell" bestilte jeg "piratbatteri" til kr 68,- hos Trendy Phone. Nå har det stått i mobilen et par dager og fungerer greit. Blir spennende å se om det holder like "bra" som originalbatteriet.

 

plutselig så sier det PANG, he hehe, så står du du der med svart ansikt og piggsveis :)

Lenke til kommentar
For moro skyld: Jeg har brukt den til å sjekke speedometeret på bilen, se hvor fort jeg sykler, sjekke hvor langt jeg er hjemmefra, etc. I helgen brukte jeg den som høydemåler i Jotunheimen. Det gikk helt fint, helt til de andre turistene oppdaget det og da skulle alle vite hvor høyt de hadde kommet hele tiden. :!:

 

Den høydemåleren på GPS`en er jo helt på bærtur, helt nede ved havet viser den 40 meter eller noe slikt... så er ikke noe jeg ville stolt på.. Men har heller ikke funne noe måte å kalibrere denne på.

Den angitte gps-nøyaktigheten gjelder bare lengde/breddegrad, og IKKE høyde. Står du på en fjelltopp eller på havet med god utsikt til himmelen i alle retninger kan man regne høyden som relativt nøyaktig. Men GPS-systemet er ikke beregnet til å angi nøyaktig høyde.

 

Nei nei, men nå står det nå alltitude så går man da utifra det er høyden som beregnes.. så ikke vet jeg.. har vært borti gps`er som beregner høyden ganske bra.

Lenke til kommentar
For moro skyld: Jeg har brukt den til å sjekke speedometeret på bilen, se hvor fort jeg sykler, sjekke hvor langt jeg er hjemmefra, etc. I helgen brukte jeg den som høydemåler i Jotunheimen. Det gikk helt fint, helt til de andre turistene oppdaget det og da skulle alle vite hvor høyt de hadde kommet hele tiden. :!:

 

Den høydemåleren på GPS`en er jo helt på bærtur, helt nede ved havet viser den 40 meter eller noe slikt... så er ikke noe jeg ville stolt på.. Men har heller ikke funne noe måte å kalibrere denne på.

Den angitte gps-nøyaktigheten gjelder bare lengde/breddegrad, og IKKE høyde. Står du på en fjelltopp eller på havet med god utsikt til himmelen i alle retninger kan man regne høyden som relativt nøyaktig. Men GPS-systemet er ikke beregnet til å angi nøyaktig høyde.

 

Nei nei, men nå står det nå alltitude så går man da utifra det er høyden som beregnes.. så ikke vet jeg.. har vært borti gps`er som beregner høyden ganske bra.

Pga. at GPS systemet bruker en teoretisk modell av jordens kuleform(ellipsoiden), så kan avviket mellom havnivå og gps'ens teoretiske 0-nivå være opptil +/-100m avhengig av hvor man er på kloden.

For spesielt intr.:

http://www.geoforum.no/lokalavdelinger/tel...e_Wisloeff.pdf/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...