Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Er det noen plass jeg får kjøpt nytt deksel til N82'en? Har klønet det til og svidd den litt :S

 

 

http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n82-37887c1.html

 

 

Har veldig bra erfaringer med de :) Raskt og kjapt, men husk å bestille under 200 kr så slipper du å betale toll (de sender fra Danmark)

 

Hm, interessant.. Der kan man kjøpe sorte deler. Er det bekreftet av noen at den sorte knirker mindre i tastene? Isåfall frister det med sort knappmodul.

 

Jeg har sølv versjonen, men bestemte meg for å bytte deksler til svart. Veldig fornøyd, ingen som har likt utseende på mobilen som med og det knirker ikke mer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Fikk den på lørdag, men sliter litt.

 

1 - Det første jeg gjorde var å legge inn alt av drivere og software på pcn (kjører vista 32)

2 - Med minne kortet i er telefonen gaske treg og galleriet låser seg når jeg skal åpne det og da må jeg restarte :( (uten minne kortet er den kjapp??)

3 - Når jeg tar dataoverføring på pcn kommer den "fortsett uten og skanne" meldingen hele tiden selv om jeg har åpnet disken til telefonen? Flere som har opplevd det?

4 - Også tar det veldig lang tid og åpne mappene, har helt ny pc, så er ikke noe feil med den.

5 - F.eks jeg skal åpne mappen med bildene og pcn bruker uendelig lang tid på å "skanne" mappen, selv om jeg har få bilder på disken :/

 

en ting til, jeg har inngang for adapteren, men skjønner ikke helt åssen jeg kan bruke det :p putta det inn i inngangen, så ut til at den innstallerte seg greit men også? :S

 

N82 er helt sikkert en knall telefon for de som vil ha "alt" men vet jeg kom med en del negative ting her og håper dere kan hjelpe meg om det er flere som har slitt litt med den :)

 

EDIT: Skulle legge inn et bilde på pcn også fikk jeg beskjed om å formatere mobil disken (F) ? :p kanskje det hjelper??

 

takk!! :D

Endret av w0o0t
Lenke til kommentar
w0o0t: ville prøvd å formatere minnekort først :)

 

Hvilken modus bruker du? Jeg liker best å bruke dataoverføring modus når jeg overfører bilder fra mobilen til pc'en, går mye raskere.

 

Bruker PC Suite. Prøvd dataoverføring også. Men går like trekt å åpne mappene :/

 

Skal prøve å formatere minnekortet :) Åssen gjør du det med musikk?

 

Takk for svar! :D

Endret av w0o0t
Lenke til kommentar
......

Innstillinger på telefonen:

Har aktivert lokaliseringsmetodene: Assistert GPS, Integrert GPS og Nettverksbasert

.....

Du kan jo prøve å slå av "Nettverksbasert". Tror dette er en teknologi som operatører kan støtte, men ikke nødvendigvis gjør. Som oftest ikke faktisk, og da er den mer til bry enn nytte i og med at telefonen forsøker å finne en tjeneste som ikke er tilgjengelig.

Det hadde du helt rett i! Nå funker det helt fint! Takketakk!

Lenke til kommentar
Hei! Fikk den på lørdag, men sliter litt.

 

3 - Når jeg tar dataoverføring på pcn kommer den "fortsett uten og skanne" meldingen hele tiden selv om jeg har åpnet disken til telefonen? Flere som har opplevd det?

 

takk!! :D

 

Jeg har samme "problemet".

Kan jeg gå ut i fra at du kjører vista. Det gjør i alle fall jeg. For min del er det ikke noe mer problem enn at jeg må trykke "nei" hver gang dog :)

Lenke til kommentar
Hei!

Noen som har prøvd (og fått til) JoikuSpot på N82?

Bruker endel mobilt bredbånd og hadde jo vert greit å kunne dele det på et par pcer :)

Har installert det men finner ikke noe WLAN når jeg søker med laptopen..

 

Har du noe WLAN der som du kan bruke da? Hvis ikke så vil den såklart ikke finne noe.

Men hvis det skal være så får du lete litt mer.

 

Men jeg har ikke testet programmet selv pga jeg mener dette er SPYWARE.

Leste du gjennom lisensen før du installerte Joikuspot?

Merkelig at ikke andre har reagert på dette, jeg har søkt litt på Internett men

ikke funne noe om dette. Nesten som jeg lurer på om jeg har fått tak i en "feil" versjon

eller om ingen andre har lest lisensen. Her er linjene fra lisensen som jeg ikke

ville godta og dermed ikke kan bruke dette tvilsomme produktet: (Joikuspot Light 2.10)

 

"JoikuSpot requires the application to post its client-id and cell-id and some

other user, device and usage related data to a secure network server for service

activation and authorization and for quality, measurement, additional services that

may include advertisement and reporting purposes. When you use JoikuSpot, you allow it to

post any and all such client, user and service usage information to the network

based back end system defined by JoikuSpot. You further allow JoikuSpot, at Joikusofts

option, to publish your JoikuSpot hotspot location at web based mapping services such as

GoogleMaps."

 

Noen burde ta opp dette på forumet til JoikuSpot. En av de værste lisensene jeg har lest.

Men jeg er ikke så interessert i dette programmet at jeg gidd ta det videre.

De har en annen utgave av programmet som koster litt, kanskje den ikke fungerer på

denne måten. Det er gratis men for meg er det grenser for hva jeg kan godta av

denne type lisenser og oppførsel.

Endret av Maxwell
Lenke til kommentar

Bufodill, fint å høre at det ikke er bare jeg som sliter :p Men enda en ting, når jeg bruker PC Suite og skal føre over musikk og prøver å bruke "slipp filer her" funskjonen så funker ikke det :( Prøvd å synca flere ganger, også med "velg filene du vil syncronisere".

 

Er det rett og slett litt bug med telefonen?

 

Ser ut til at det enda flere som sliter litt

 

http://www.n82blog.com/2008/06/n82-firmwar...00062-bugs.html

Endret av w0o0t
Lenke til kommentar

Avinstallerte alt å la inn ting på nytt, så ser ut til at ting funker nå :) Får til å føre over musikk i hvert fall. Men lurer på en ting: Åssen skal jeg få brukt de 2gb`ene som er i minnekortet når jeg skal føre over data? Litt kjipt å bruke bare telefon minne :p Haha :p Fulgte med en adapter også, har den noe med minne kortet og gjøre? Har inngang til den på pcn, men aner ikke åssen jeg bruker en adapter for jeg har ikke brukt sånt før :S

 

Håper på hjelp!

Lenke til kommentar

Adaptertet er såre enkelt, putt minnekortet i adapteret og putt da adapterte i pc`en og det vil dukke opp som egen enhet som du da kan overføre filer til.

 

Og skal du overføre til minnekortet mens det er i telefonen så må du velge minnekortet som enhet for å overføre. Men dette kommer ann på hvilket program du bruker for å overføre..

Lenke til kommentar

Har hatt denne tlf i rundt tre uker, men irriterer meg en del over knirkinga (merkes spesielt godt når jeg skriver meldinger).

 

Er dette noe jeg bare må leve med eller er det noen vits å gå tilbake til butikken og klage?

 

Hva har dere andre som opplever knirkingen gjort med problemet?

Lenke til kommentar

Jeg får snart i hus 2 nye Nokia N82 (en til meg og en til min mann).

 

Mobilene er kjøpt via cdon.no.

 

Jeg har lest hele tråden om Nokia N82 her på amobil, men det er likevel noen ting jeg lurer på.

 

Jeg har lastet ned den norske brukerveiledningen i .pdf format og prøvd å sette meg inn i bruken av N82, men det er altså noen ting jeg ikke finner svar på der. Derfor prøver jeg her :dontgetit: .

 

Må jeg oppgradere den software som er i mobilen, eller kan jeg bare la den være slik den er?

 

Kan jeg bruke GPS funksjonen i N82 vist jeg ikke aktiverer "Internett" funksjonen via mobiltelefonabonnementet (finner ikke riktig beskrivelse - kanskje GRPS?)?

 

Tenker meg at det er greit med bare Wlan tilgang.

 

MMS og SMS fungerer jo uten Internett tilgang eller har jeg misforstått. At Internett tilgangen kommer automatisk når man bestiller automatisk oppsett fra NetCom og Telenor som er våre leverandører?

 

Jeg har bestilt med 8GB MicroSDHC minnekort til hver mobil, men hva skal de formateres som - FAT16 eller FAT32?

 

MVH friheim

Endret av friheim
Lenke til kommentar

Må jeg oppgradere den software som er i mobilen, eller kan jeg bare la den være slik den er?

 

Nei. Jeg har hatt en Nokia N82. Programmvaren på den fungerte meget bra rett ut av esken. Opplevde ingen negative ting med softwaren. Dog er det nok lurt å holde den oppdatert. Ofte blir telefonene raskere og mer responsive med nye oppdateringer/forbedringer.

 

Kan jeg bruke GPS funksjonen i N82 vist jeg ikke aktiverer "Internett" funksjonen via mobiltelefonabonnementet (finner ikke riktig beskrivelse - kanskje GRPS?)?

 

Ja, det kan du. Men ikke stol alt for mye på GPS'en. Jeg var ikke særlig imponert over den. Relativt tung å bruke on the fly.

 

Tenker meg at det er greit med bare Wlan tilgang.

 

Ja, går fint det. Og du finner ofte åpne wlan rundomkring.

MMS og SMS fungerer jo uten Internett tilgang eller har jeg misforstått. At Internett tilgangen kommer automatisk når man bestiller automatisk oppsett fra NetCom og Telenor som er våre leverandører?

 

Dette er rein plankekjøring. Du kan bestille de forskjellige oppsettene via din leverandør. Siden dette er en nokia, holder det bare å velge lagre og bruk. Så er alt ok.

 

Jeg har bestilt med 8GB MicroSDHC minnekort til hver mobil, men hva skal de formateres som - FAT16 eller FAT32?

 

Formater kortet i telefonen. Da er du sikker på at det fungerer. Nokia N82 har støtte for både FAT16 og 32. Men telefonen bør formatere kortene sine selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...