Gå til innhold

Nokia N82 - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Må jeg oppgradere den software som er i mobilen, eller kan jeg bare la den være slik den er?

 

Nei. Jeg har hatt en Nokia N82. Programmvaren på den fungerte meget bra rett ut av esken. Opplevde ingen negative ting med softwaren. Dog er det nok lurt å holde den oppdatert. Ofte blir telefonene raskere og mer responsive med nye oppdateringer/forbedringer.

 

Kan jeg bruke GPS funksjonen i N82 vist jeg ikke aktiverer "Internett" funksjonen via mobiltelefonabonnementet (finner ikke riktig beskrivelse - kanskje GRPS?)?

 

Ja, det kan du. Men ikke stol alt for mye på GPS'en. Jeg var ikke særlig imponert over den. Relativt tung å bruke on the fly.

 

Tenker meg at det er greit med bare Wlan tilgang.

 

Ja, går fint det. Og du finner ofte åpne wlan rundomkring.

MMS og SMS fungerer jo uten Internett tilgang eller har jeg misforstått. At Internett tilgangen kommer automatisk når man bestiller automatisk oppsett fra NetCom og Telenor som er våre leverandører?

 

Dette er rein plankekjøring. Du kan bestille de forskjellige oppsettene via din leverandør. Siden dette er en nokia, holder det bare å velge lagre og bruk. Så er alt ok.

 

Jeg har bestilt med 8GB MicroSDHC minnekort til hver mobil, men hva skal de formateres som - FAT16 eller FAT32?

 

Formater kortet i telefonen. Da er du sikker på at det fungerer. Nokia N82 har støtte for både FAT16 og 32. Men telefonen bør formatere kortene sine selv.

 

Mange takk for utfyllende svar.

 

MVH friheim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestilt med 8GB MicroSDHC minnekort til hver mobil, men hva skal de formateres som - FAT16 eller FAT32?

 

Formater kortet i telefonen. Da er du sikker på at det fungerer. Nokia N82 har støtte for både FAT16 og 32. Men telefonen bør formatere kortene sine selv.

 

Morn igjen. Mas Mas :p Minnekortet mitt er visst skrivebeskyttet, er det noen måte å fjerne det på bortsett fra å høyreklikke og ta bort skrivebeskyttet krysset? Eller kan jeg føre over data etter formatering som nevnt over?

Lenke til kommentar
Kan jeg bruke GPS funksjonen i N82 vist jeg ikke aktiverer "Internett" funksjonen via mobiltelefonabonnementet (finner ikke riktig beskrivelse - kanskje GRPS?)?

 

Ja, det kan du. Men ikke stol alt for mye på GPS'en. Jeg var ikke særlig imponert over den. Relativt tung å bruke on the fly.

 

Jeg har hatt N82 i ni måneder og er veldig fornøyd med GPS-funksjonen. Nyttig ting: De fleste bruker nok GPS'en i forbindelse med kartplotting. Men i en krisesituasjon kan GPS'en brukes til å sende koordinater til redningsmannskapet. Man sender en MMS med et Objekt som inneholder informasjonen som trengs.

 

For moro skyld: Jeg har brukt den til å sjekke speedometeret på bilen, se hvor fort jeg sykler, sjekke hvor langt jeg er hjemmefra, etc. I helgen brukte jeg den som høydemåler i Jotunheimen. Det gikk helt fint, helt til de andre turistene oppdaget det og da skulle alle vite hvor høyt de hadde kommet hele tiden. :!:

Lenke til kommentar

Akkurat fått meg en N82 etter overgang fra W810i. Suveren telefon sålangt, men sliter med bakgrunnsbilder. Har laget egne i bakgrunnsbilder som jeg har laget i 320Hx240B. Når de blir aktivert i telefonen, selv om de skal fylle skjermen, får jeg kant over og under. Lest igjennom brukermanual for telefon, men har ikke funnet noe informasjon om hvordan dette fjernes. Alle innspill mottas med takk

Lenke til kommentar
For moro skyld: Jeg har brukt den til å sjekke speedometeret på bilen, se hvor fort jeg sykler, sjekke hvor langt jeg er hjemmefra, etc. I helgen brukte jeg den som høydemåler i Jotunheimen. Det gikk helt fint, helt til de andre turistene oppdaget det og da skulle alle vite hvor høyt de hadde kommet hele tiden. :!:

 

Den høydemåleren på GPS`en er jo helt på bærtur, helt nede ved havet viser den 40 meter eller noe slikt... så er ikke noe jeg ville stolt på.. Men har heller ikke funne noe måte å kalibrere denne på.

Lenke til kommentar

Har hatt N82 i litt over en uke nå og er strålende fornøyd! Har et slags luksusproblem, hvis det kan kalles det :p Vet at N82 er en mobil, men føler at den kan brukes til så langt mye mer, vet bare ikke hva enda! Hittil har jeg bare brukt den til å ta bilder, litt GPS, meldinger og ringing. Er det noen som kan anbefale noe artig tilleggs programvare som dere har bruk for i hverdagen? Hadde vært flott!

 

anders! :)

 

Edit: Er det noe vits i å oppgradere firmware på mobilen? Har ikke hatt noen problemer e.l, men kan jo hende den blir enda raskere? Skulle gjerne fått anbefalt et 8GB minnekort mens jeg først er igang...! Ble mye dette her :p

Endret av anders!
Lenke til kommentar

Du kan laste ned mye rart herfra.

 

Jeg oppdaterte nettopp Nokia Maps til 2.0, og nå virker ikke veiledningen. Jeg har lastet ned kartet over Norge fra Nokia Map Loader for å se om det ville hjelpe. Den finder fort adressen jeg søker etter, men når trykker for at veiledningen skal komme fram står det bare: Beregner Rute. Og sånn står det i en evighet... Det virket på den forrige versjonen jeg hadde av Nokia Maps. Dette gjelder den svarte telefonen.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse problemet?

 

(Det ble litt rotete skrevet her, men håper dere skjønner problemet)

Lenke til kommentar
Har hatt N82 i litt over en uke nå og er strålende fornøyd! Har et slags luksusproblem, hvis det kan kalles det :p Vet at N82 er en mobil, men føler at den kan brukes til så langt mye mer, vet bare ikke hva enda! Hittil har jeg bare brukt den til å ta bilder, litt GPS, meldinger og ringing. Er det noen som kan anbefale noe artig tilleggs programvare som dere har bruk for i hverdagen? Hadde vært flott!

 

anders! :)

 

Edit: Er det noe vits i å oppgradere firmware på mobilen? Har ikke hatt noen problemer e.l, men kan jo hende den blir enda raskere? Skulle gjerne fått anbefalt et 8GB minnekort mens jeg først er igang...! Ble mye dette her :p

minnekort: http://www.mobymemory.com/phone-memory/Nok...emory-cards.asp

programmer: http://mosh.nokia.com/

Endret av storkers
Lenke til kommentar
Jeg oppdaterte nettopp Nokia Maps til 2.0, og nå virker ikke veiledningen. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse problemet?

 

Det virker som nye N82 blir levert med 3 måneders gratis stemmestyring (veiledning) for tiden. Etter dette må du betale pr måned for denne tjenesten når du skal bruke kjøremodus (gåmodus er gratis). Når du oppgraderer Nokia Maps forsvinner imidlertid stemmestyringen. Du har sikkert krav på å få den tilbake, men uansett er det jo litt stress. :(

Lenke til kommentar
Er det noen plass jeg får kjøpt nytt deksel til N82'en? Har klønet det til og svidd den litt :S

 

 

<a href="http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n82-37887c1.html" target="_blank">http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n82-37887c1.html</a>

 

 

Har veldig bra erfaringer med de :) Raskt og kjapt, men husk å bestille under 200 kr så slipper du å betale toll (de sender fra Danmark)

 

Hm, interessant.. Der kan man kjøpe sorte deler. Er det bekreftet av noen at den sorte knirker mindre i tastene? Isåfall frister det med sort knappmodul.

 

Jeg har sølv versjonen, men bestemte meg for å bytte deksler til svart. Veldig fornøyd, ingen som har likt utseende på mobilen som med og det knirker ikke mer :)

har du skifta deksel selv?i så fall,hvordan gjorde du det da?det sitter jo godt klipsa fast..

Lenke til kommentar
Er det noen plass jeg får kjøpt nytt deksel til N82'en? Har klønet det til og svidd den litt :S

 

 

<a href="http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n82-37887c1.html" target="_blank">http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n82-37887c1.html</a>

 

 

Har veldig bra erfaringer med de :) Raskt og kjapt, men husk å bestille under 200 kr så slipper du å betale toll (de sender fra Danmark)

 

Hm, interessant.. Der kan man kjøpe sorte deler. Er det bekreftet av noen at den sorte knirker mindre i tastene? Isåfall frister det med sort knappmodul.

 

Jeg har sølv versjonen, men bestemte meg for å bytte deksler til svart. Veldig fornøyd, ingen som har likt utseende på mobilen som med og det knirker ikke mer :)

har du skifta deksel selv?i så fall,hvordan gjorde du det da?det sitter jo godt klipsa fast..

 

Ja jeg gjorde det selv, bruke tuppen av en neglesaks for å gjøre det, var veldig forsiktig og det ble bare riper under dekselet der ingen ser det (men ikke så viktig fordi det er jo det som skal byttes). Og så må du ha komprimert luft og sørge for å blåse bort all støv fra skjermen når man bytter.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å redigere ordboken på? Jeg har lagt til ordet "gta", men det kommer nå hele tiden foran ordet "hva". Ekstremt irriterende, ettersom jeg tydeligvis stiller mange spørsmål i meldingene mine^^

 

GPSen min har også begynt å synge på sine siste vers. I dag var jeg i downtown Trondheim og prøve å finne satellitter når det var helt blå himmel, men etter flere minutter ga jeg opp.

 

Edit: Fant nettopp ut at det ligger en nyere versjon av Nokia Maps ute, prøver å oppdatere.

Edit2: Neida, det hjalp lite, finner fortsatt ingen satellitter...

Endret av Bruun
Lenke til kommentar

Hei, eg kjøpte meg nokia n82 igår og bare positivt og sei om den, men noe eg lurte på ang internett tilkobling, eg instalerte noe program som fulgte med og kobla mobilen til pcen med usben og i det eine programme kunne eg klikke One Touch Access som da koblet pcen min opp mot mobil modemet og eg kunne surfe på internett, så da kommer det store spørsmåle, va surfer eg på da lissom? 3G? fordi er 3G på tlf. og isåfall, gratis etter kl 5? og i helgene? Eg bruker ring kontant abonemang telenor.

Lenke til kommentar

ok, rekner med det ikke er sån gratis greie etter 5 og i helgene om man ikke har slikt sim kort abonemang som er dette på som man får med dem 3g modema. men da kan dere heller svare meg på om va er det eg surfer på når eg kobler mobilen til pcen og går online, bruker den lissom 3G automatisk når det er dekning for 3G da?

 

og ein anna ting, når eg surfer på mobilen og prøver og logge in på hotmail får eg blant anna beskjed at det anbefales og oppgradere explorer eller vilken nettleser eg bruker, men kan forsette fordiom,

men så da eg har logga in på hotmail får eg beskjed om at eg må aktivere cookies eller noe sån, og eg har sjekka og cookies er aktivert. men hotmail komme eg meg ikke innpå fordiom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...