Gå til innhold

"barn skal ikke i fengsel"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes gutten helt klart skal i fengsel og synes egentlig han burde sitte inne betydelig lengre enn det som ble tilmålt i retten. Han har jo drept en person og antalig påført betydlige pinsler før dødsøyeblikket. I tillegg var gutten godt beruset, noe som også er ulovlig i en alder av 15. Gutten fortjener en skikkleig straff og samfunnet fortjetner å være skjermet fra sånne personer som finner på å slå ihjel folk som tilsynelatende prøver å hjelpe dem.

Lenke til kommentar
han har problemer ja. problemer som jeg og mine ikke vil bli utsatt for!!

at han banker opp og dreper en 79 år gammel mann som prøver å hjelpe han, ja.... da sier det en del om han. no matter hvor full han var.

Det viser bare at han ikke har fått god nok hjelp. Og selv om han blir sperret inne i 21 måneder så kommer han jo ut. Og da er du i større fare.

Lenke til kommentar
han har problemer ja. problemer som jeg og mine ikke vil bli utsatt for!!

at han banker opp og dreper en 79 år gammel mann som prøver å hjelpe han, ja.... da sier det en del om han. no matter hvor full han var.

Det viser bare at han ikke har fått god nok hjelp. Og selv om han blir sperret inne i 21 måneder så kommer han jo ut. Og da er du i større fare.

du tror ikke at han faktisk kan bli bedre av å sitte inne 21 mnd?

får jo oppfølging av psykolog, prest etc der inne. har også mulighet til å snakke med andre insatte.

han har også muligheter til å studere mens han er der.

selv om karen er ung, betyr ikke det at han er dum. han kan lære av sine feil.

 

edit: og hvis han ikke blir bedre, trist synd leit.

folk må lære å ta konsekvensene av deres handlinger

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
han har problemer ja. problemer som jeg og mine ikke vil bli utsatt for!!

at han banker opp og dreper en 79 år gammel mann som prøver å hjelpe han, ja.... da sier det en del om han. no matter hvor full han var.

Det viser bare at han ikke har fått god nok hjelp. Og selv om han blir sperret inne i 21 måneder så kommer han jo ut. Og da er du i større fare.

du tror ikke at han faktisk kan bli bedre av å sitte inne 21 mnd?

får jo oppfølging av psykolog, prest etc der inne. har også mulighet til å snakke med andre insatte.

han har også muligheter til å studere mens han er der.

selv om karen er ung, betyr ikke det at han er dum. han kan lære av sine feil.

 

edit: og hvis han ikke blir bedre, trist synd leit.

folk må lære å ta konsekvensene av deres handlinger

Jeg tror han har blitt straffet nok allerede. Han får vel også bedre oppfølging ute av fengsel, kanskje også en sjanse til å få normale jevnaldrende venner.

 

Jeg syns selv at det han gjorde var helt brutalt og blottet for medmennesklighet men de sier jo at han har hatt det hardt. KLIKK. Han ble fysisk og psykisk plaget så lenge at han knivstakk morens tidligere samboer.

Lenke til kommentar
Synes gutten helt klart skal i fengsel og synes egentlig han burde sitte inne betydelig lengre enn det som ble tilmålt i retten. Han har jo drept en person og antalig påført betydlige pinsler før dødsøyeblikket. I tillegg var gutten godt beruset, noe som også er ulovlig i en alder av 15. Gutten fortjener en skikkleig straff og samfunnet fortjetner å være skjermet fra sånne personer som finner på å slå ihjel folk som tilsynelatende prøver å hjelpe dem.

Det er fullt lovlig for en 15 åring å drikke seg drita. Men det er ulovlig å selge og gi alkohol til mindreårige.

 

Jeg syntes straffen for ungen er passe. Fengsels straff for så unge folk burde unngåes mest mulig, men ved drap og lignende syntes jeg fengsels straff er på sin plass.

 

Og håper da vedkommende ikke havner i et vanlig fengsel, men en anstalt for unge kriminelle, der han heller ikke får noe serlig kontakt med andre værre kriminelle som kan ha dårlig inflytelse på han.

Lenke til kommentar
han har problemer ja. problemer som jeg og mine ikke vil bli utsatt for!!

at han banker opp og dreper en 79 år gammel mann som prøver å hjelpe han, ja.... da sier det en del om han. no matter hvor full han var.

Det viser bare at han ikke har fått god nok hjelp. Og selv om han blir sperret inne i 21 måneder så kommer han jo ut. Og da er du i større fare.

 

 

 

I fengsel , skal han få hjelp! Fengsel er for å skjerme befolkningen, ikke straffe ett menneskes som har gjort en gal handling... å la han slippe løs er ikke å skjerme oss sivile for en gæærning! jeg føler meg ikke trygg med sånne mennesker rundt meg! om han ikke klarer å fatte at han er IDIOT i hodet når han gjør sånt etter 5 år i fengsel, enten fler år i fengsel, eller galehus! Beskyttelse av mitt/ditt liv skal bety mer enn hans liv, når han har bevist at han er en fare for oss! Vi skal ikke føle oss redde i den fri verdenen pga sånne som han!

 

Sterk og klart!

Lenke til kommentar
Når man er 10 år forstår man at mord, skade, plage, andre mennesker/områder/eiendommer ikke er lovlig og at det ikke skal gjøres! når en 15 åring dreper en 79 år gammel mann, så fortjener han straff som faen! han er fullt inneforstått at det ikke er lovlig med slikt!

Ikke med 2 promille.

 

han har problemer ja. problemer som jeg og mine ikke vil bli utsatt for!!

at han banker opp og dreper en 79 år gammel mann som prøver å hjelpe han, ja.... da sier det en del om han. no matter hvor full han var.

Det viser bare at han ikke har fått god nok hjelp. Og selv om han blir sperret inne i 21 måneder så kommer han jo ut. Og da er du i større fare.

 

 

 

I fengsel , skal han få hjelp! Fengsel er for å skjerme befolkningen, ikke straffe ett menneskes som har gjort en gal handling... å la han slippe løs er ikke å skjerme oss sivile for en gæærning! jeg føler meg ikke trygg med sånne mennesker rundt meg! om han ikke klarer å fatte at han er IDIOT i hodet når han gjør sånt etter 5 år i fengsel, enten fler år i fengsel, eller galehus! Beskyttelse av mitt/ditt liv skal bety mer enn hans liv, når han har bevist at han er en fare for oss! Vi skal ikke føle oss redde i den fri verdenen pga sånne som han!

 

Sterk og klart!

 

Jeg kan ikke si jeg stoler særlig på at fengsel kan følge opp 15-åringen på en god nok måte.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke si jeg stoler særlig på at fengsel kan følge opp 15-åringen på en god nok måte.

Håper ikke du tror at denne 15. åringen kommer til å havne i fengsel sammen med andre fæle kriminelle godt voksne folk.

Nei :p Lurer egentlig litt på hvordan forholdene blir for han. Man skal jo bli innesperra i 21 måneder.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

Huffavmeg ... Folk kan si hva de vil om at det er synd på han, bla bla bla. Men jeg er ikke en av dem som synes psykopater skal gå fri i samfunnet bare fordi de er unge. Det er liten tvil om at det er noen alvorlig feil med denne gutten, og dersom han utgjør en trussel for samfunnet, så skal han ikke være der. Om det innebærer at han må sendes i fengsel, og om det innebærer at han må bli der resten av livet fordi han han ikke forbedrer seg, da skal han være der. Det er synd på han, men finnes det virkelig noen som kan si de synes så synd på han at de mener han bør gå fri når risikoen for at han dreper andre er stor?

 

Foreldrerne bør uansett bli sjekket godt. De kan da umulig ha gitt han en normal oppdragelse ...

Endret av Jornan
Lenke til kommentar
I fengsel , skal han få hjelp! Fengsel er for å skjerme befolkningen, ikke straffe ett menneskes som har gjort en gal handling... å la han slippe løs er ikke å skjerme oss sivile for en gæærning! jeg føler meg ikke trygg med sånne mennesker rundt meg! om han ikke klarer å fatte at han er IDIOT i hodet når han gjør sånt etter 5 år i fengsel, enten fler år i fengsel, eller galehus! Beskyttelse av mitt/ditt liv skal bety mer enn hans liv, når han har bevist at han er en fare for oss! Vi skal ikke føle oss redde i den fri verdenen pga sånne som han!

 

Sterk og klart!

Du snakker jo om gutten som om han skal være et monster. Jeg som trodde menneskesynet hadde utviklet seg litt siden middelalderen. Dette er en gutt som åpenbart har store psykiske problemer, og han burde derfor inn på en psykisk institusjon. Der burde han være til han blir frisk igjen. 21 måneder i fengsel ser jeg ikke hva godt fører med seg.

 

Og "oss sivile"? Hva kaller du da gutten? Militær?

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar
Ikke med 2 i promille.

 

Ikke kom her og si at man blir en drapsmann av å drikke seg overstadig beruset. Man gjør mye dumt i fylla, men blir ikke plutselig en drapsmann. Denne gutten har hatt det i seg lenge, og han skal være glad han ikke må sitte lengre i fengsel. "Barn skal ikke i fengsel"? Så lenge han har passert den kriminelle lavalder, er vel ikke det mye å diskutere, kjære advokat :p

Når det er sagt, får vi håpe gutten får skikkelig oppfølging bak murene, og kommer ut som en klokere person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...