Gå til innhold

Hva tenkte hackeren på?

Anbefalte innlegg

En av mine guildmates fikk i dag sin konto hacket...

Han er vår main tank, med godt tanking gear i forhold til Karazhan. Han har også en rogue som han levler på. Pengene var forsvunnet, mens hans tanking gear var intakt. UI, bank items etc var omrokkert (feks 4xfast run på actionbar på sin rogue). I hele dag (fram til at han fikk anlening til å resette passord og logge på selv igjen) har hans rogue vært i Slave Pens... Det viser seg at hackeren har vært der og plukket Ancient Lichen i hele dag :) Han har også gitt roguen et par gear upgrades... Merkelig oppførsel av en hacker egentlig :)

Men toppen av kransekaka var at hackeren har betalt for neste måned med sitt eget Master Card (han som ble hacket har ikke engang brukt Master Card tidligere)...! Hva hadde han egentlig tenkt å gjøre med denne kontoen? Selge den? Er dette vanlig "hacker-adferd", jeg trodde det handlet om å hente ut gold fra kontoen, og selge?

Videoannonse
Annonse
Maintanken deres solgte kontoen sin.

Nei, jeg kjenner han... Alt annet gear var solgt på tanken (epic dps gear) og crafting mats (Primal Nethers) og Badges of Justice var borte... Hvorfor skulle en ny eier kvitte seg med dette? En av våre andre medlemmer fikk sin konto hacket for en liten uke siden (alt gear/items var borte), han som nå var blitt hacket har spilt fra dette andre medlemmets sin laptop på fredag og lørdag (hans hackede toons logget inn i dag tidlig). Dette høres ikke ut som noen tilfeldighet egentlig...

Som sagt så tviler jeg på at vår tank er noe annet enn uskyldig her - men det er jo selvsagt en liten sjanse for at jeg kan ta feil. Men la oss si at jeg ikke gjør det...

Er dette virkelig vanlig, at hackere tar over en konto for å spille på den/selge den!? Jeg fatter bare ikke at det ble betalt for en ny måned med et kredittkort (som hadde annen eier enn vår tank)... Det høres jo innmari dumt ut!

Eller så vil jeg anta at det skjedde det samme som med broren min.

Kontoen ble stjålet/hacket så ble kontoen solgt videre til en stakkars sjel som ikke er klar over at tidligere eier kan retrieve accounten med info om første gangs registrering / epost etc.

Skjedde det samme med en venn av meg. Han solgte accounten sin, til en femten år gammel nerd som fikk den i bursdagspresang av broren sin. Så levlet han den til 70, skaffet han masse tailor gear, full epic, epic mount og lignende. Så fant denne tjommien min (engelsk fyr, møtt han over WoW), ut at han bare kunne få tilbake accounten sin ved å skifte passord. :p

Ondskapsfullt, men det går ann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...