Snylter Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Just now, sedsberg said: Legg så til at mange bedrifter har automatisk samkjøring med andre bedrifter som grossister, distributører, leverandører og transportselskap. Og hvert av disse har igjen sterkt integrerte systemer med andre igjen. Neppe gjort over natta å bytte. Vi bytta nettopp på jobb her. Det tok vel et halvt år før alt var på plass. Det høres riktig ut. Å bytte plattform er mer styr enn mange tror.
Mykesider Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Simen1 skrev (2 timer siden): Jeg tror du misforstår fiskeriavtalen. Det handler ikke om at vi trenger den fisken som russiske trålere fisker. Det handler om at vi vil unngå overfiske og det gjør vi gjennom kontroll med hvor mye fisk som "landes". Rent strategisk er det også en fordel at verdiskapningen på land foregår på norsk side og at matressursen ikke havner i Russland. Dvs. vi trenger heller ikke den fisken av ernæringsmessige grunner, men det er fint at Russerne ikke får kloa i den. Vi vil heller eksportere den til Europa. takk, for god beskrivelse. I seg selv så samarbeider landene med hverandre, håper det fungerer godt i praksis, selv med storpolitiske gnisninger. Men politikk er der for å være for befolkninger, ikke seg selv.
Simen1 Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Selfuniverse skrev (26 minutter siden): Veldig deilig å se at Trump fortsetter å få Europeerne i gir. Akkurat det jeg forventet at han skulle gjøre. Han gjør oss en god tjeneste med å spille bølle, slik at vi blir mer i stand til å stå imot andre. Men jeg frykter at vi er for late ennå. Vi ser ikke farene i verden fordi vi har nytt godt av velferd og frihet. Mye takket være USA i forrige århundre. Jeg er enig i mye av dette, men er overbevist om at han ikke spiller bølle. Han er en bølle. Hvilke indikasjoner mener du at du har på at han bare spiller? En annen ting jeg er uenig i ditt innlegg er ignoransen mot all den globale sikkerheten som Europa har gitt USA, ved å dekke deres rygg i øst mot Russland de siste 80 årene. Hvorfor ikke anerkjenne Europas rolle som grensevakt mot Sovjetisk og Russisk imperialisme? Hadde ikke Europa gjort jobben for USA så ville Sovjetunionen hatt ~800 millioner innbyggere og hele atlanterhavskysten proppet full av missiler, ubåter og fly rettet mot USA. Å spille ned Europas jobb de siste 80 år er intet mindre enn ignorant og respektløst. 2 2
Snylter Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 16 minutes ago, Mykesider said: takk, for god beskrivelse. I seg selv så samarbeider landene med hverandre, håper det fungerer godt i praksis, selv med storpolitiske gnisninger. Men politikk er der for å være for befolkninger, ikke seg selv. Samarbeidet mellom Norge og Russland er på et helt annet nivå enn før de startet krigen i Ukraina. Det er vel stort sett kun rundt fiske man samarbeider for tiden, det meste annet er lagt på is. Dette gjelder sentralt, og lokalt der det har vært naturlig med lokalt samarbeid. 2
trikola Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar (endret) 2 hours ago, Simen1 said: Europa må snarest legge Windows og Office dødt. Ta i bruk open soucre alternativer og finansier videre utvikling med EU-midler. ALLE offentlige sektorer må pålegges overgang. Videre må disse programvarene forbys solgt i Europa både frittstående og preinnstallert. EU klarer helt sikkert å dokumentere at dette er fiendtlig spion-programvare som skader Europa. Store amerikanske nett-tjenester må annonseres blokkert 6 mnd fram i tid slik at folk rekker å forberede seg, trekke ut alt av data de vil ta med over til alternativer og alternativene rekker å oppgradere sine serverparker. Alle amerikanske datasenter i Europa må forvente spesialbehandling. 10 kr/kWh. EU må lovfeste krav om åpen kildekode OS på telefoner og forbud mot salg av lukket kildekode OS 1 år fram i tid. Det samme med app-butikker. Det blir et de facto forbud mot iOS og Android. Om gratis open source alternativer tilbys av USA eller Europa er irrelevant. Totalforbud mot reklame for amerikanske produkter og tjenester. Krav om merking av utenlandske produkter og tjenester med flagg og trynet til statslederen. Ser jeg et produkt med pris-tag på hylla med amerikansk flagg og Trump sitt tryne så vil jeg vemmes og trekke hånda raskt tilbake. Dette gir reell forbrukermakt langt ut over de lover og regler EU kan tvinge fram. 45 minutes ago, Simen1 said: En annen ting jeg er uenig i ditt innlegg er ignoransen mot all den globale sikkerheten som Europa har gitt USA, ved å dekke deres rygg i øst mot Russland de siste 80 årene. Hvorfor ikke anerkjenne Europas rolle som grensevakt mot Sovjetisk og Russisk imperialisme? Hadde ikke Europa gjort jobben for USA så ville Sovjetunionen hatt ~800 millioner innbyggere og hele atlanterhavskysten proppet full av missiler, ubåter og fly rettet mot USA. Å spille ned Europas jobb de siste 80 år er intet mindre enn ignorant og respektløst. Vel, du vet at det er under 100 km geografisk avstand mellom USA og Russland? Og på denne strekningen ligger ikke Europa og beskytter USA. Forøvrig har jeg mistanke om at du har tatt for mye Møllers Tran i dine forslag. Endret 6. januar av trikola 4
Populært innlegg obygda Skrevet 6. januar Populært innlegg Skrevet 6. januar Europa bør boikotte fotball vm om ikke USA legger bort disse syke Grønland planene. Er bare å komme med en felles uttalelse om at ingen Europeiske land vil delta i fotball vm om ikke Trump signerer en avtale der han aksepterer Grønland som en del av kongerike Danmark. Frist 1 mars 2026. Om så ikke skjer..så boikott. Det bør skape enorme overskrifter verden over og presse Trump til enten å akseptere eller så må han handle. 10
Imaginacíon Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 5 minutes ago, obygda said: Europa bør boikotte fotball vm om ikke USA legger bort disse syke Grønland planene. Er bare å komme med en felles uttalelse om at ingen Europeiske land vil delta i fotball vm om ikke Trump signerer en avtale der han aksepterer Grønland som en del av kongerike Danmark. Frist 1 mars 2026. Om så ikke skjer..så boikott. Det bør skape enorme overskrifter verden over og presse Trump til enten å akseptere eller så må han handle. Selv om jeg ville hate å se fotballfesten gå ad undas, er dette et godt forslag.
obygda Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Selv om jeg ville hate å se fotballfesten gå ad undas, er dette et godt forslag. Han fikk jo fredsprisen fra Fifa..nå må han velge..skal freden bestå eller vil han ha konflikt 3
Simen1 Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar (endret) trikola skrev (19 timer siden): Vel, du vet at det er under 100 km geografisk avstand mellom USA og Russland? Og på denne strekningen ligger ikke Europa og beskytter USA. Mellom to ekstremt øde øyer steder i Bering-stredet ja. USA har kunnet konsentrere seg om sine sårbare punkter og vestkysten, nettopp fordi Europa i stor grad har dekket deres rygg mot øst. Endret 7. januar av Simen1 1 2
Snylter Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Boikott av Fotball-VM vil vel aldri skje... Jeg kjenner til en del tilfeller av folk som ville ofret sin førstefødte for å få se en VM-kamp. Selv ville jeg heller betalt for å slippe hvis det var nødvendig. 1 2
Mbappe09 Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Snylter skrev (Akkurat nå): Boikott av Fotball-VM vil vel aldri skje... Jeg kjenner til en del tilfeller av folk som ville ofret sin førstefødte for å få se en VM-kamp. Selv ville jeg heller betalt for å slippe hvis det var nødvendig. Dersom USA overtar Grønland må Norge trekke fotballandslaget sitt med umiddelbar virkning fra VM. Jeg elsker fotball, men enkelte ting er viktigere. 2
obygda Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Snylter skrev (1 minutt siden): Boikott av Fotball-VM vil vel aldri skje... Jeg kjenner til en del tilfeller av folk som ville ofret sin førstefødte for å få se en VM-kamp. Selv ville jeg heller betalt for å slippe hvis det var nødvendig. Nettopp fordi dette er så enormt...er det en mulighet som er der...
obygda Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar (endret) Mbappe09 skrev (4 minutter siden): Dersom USA overtar Grønland må Norge trekke fotballandslaget sitt med umiddelbar virkning fra VM. Jeg elsker fotball, men enkelte ting er viktigere. Jeg tror alle europeiske ledere mener dette også..De ser verdien av den verdensorden vi har i dag. Dette er en gylden mulighet til å vise at fotball kan skape fred. Og Trump har jo fått en pris fra FIFA..det bør forplikte. Endret 6. januar av obygda 2
Simen1 Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar obygda skrev (13 minutter siden): Europa bør boikotte fotball vm om ikke USA legger bort disse syke Grønland planene. Er bare å komme med en felles uttalelse om at ingen Europeiske land vil delta i fotball vm om ikke Trump signerer en avtale der han aksepterer Grønland som en del av kongerike Danmark. Frist 1 mars 2026. Om så ikke skjer..så boikott. Det bør skape enorme overskrifter verden over og presse Trump til enten å akseptere eller så må han handle. Giano the infantil er jo Europeisk så det er lite trolig at et sånt forslag faktisk vil fremmes. Og hvis det mot formodning skulle bli fremmet så driter vel Baseball-nasjonen USA en lang blås i det. Trump vil sikkert skrive en melding på "Truth" hvor idiotisk europeisk fotball er og MAGA nikker anerkjennende. Så da er den saken ute av verden. En eventuell boikott kan ikke skje i regi av FIFA, men må skje i form av mange av de europeiske lagene, europeisk media og europeisk publikum. Hva skal vi egentlig med et verdensmesterskap? Dette er i all hovedsak en Europeisk-Sør-amerikansk sport. La oss heller holde verdensdel-mesterskap for alle vennligsinnede land.
Tussi Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Det vil trolig ikke engang være mulig å gjennomføre VM hvis USA angriper eller okkuperer Grønnland. Men ja, det er logisk med boikott da, uansett så mye jeg ønsker å se Norge i VM
Snylter Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Og i tilfelle en slik boikott bør det gjøres ved at man bare ikke møter opp, helst uten å ha meldt fra på forhånd. Det hadde blitt fin latterliggjøring av den oransje mannen. 1
obygda Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Forslaget må dyttes frem i sosiale medier...jeg er der ikke..men forslaget bør få bein å fly på. Vi må bruke de mulighetene vi har til å temme Trump 2
trikola Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 10 minutes ago, Simen1 said: Mellom to ekstremt øde øyer i Bering-stredet ja. USA har kunnet konsentrere seg om sine sårbare punkter og vestkysten, nettopp fordi Europa i stor grad har dekket deres rygg mot øst. Niks. Fastland på begge sider og 95 km mellom russisk område og nærmeste flystripe på amerikansk side.
Snylter Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar 1 minute ago, trikola said: Niks. Fastland på begge sider og 95 km mellom russisk område og nærmeste flystripe på amerikansk side. Det er sant men endrer ikke på det faktum at det er svært øde. Ingen av bosetningene i området har veiforbindelse til andre vesentlige bosetninger.. 2
xRun Skrevet 6. januar Skrevet 6. januar Dotten skrev (11 timer siden): Hvem det er i Trumps rekker som rådgir han hva angår Grønland, kunne vært interessant å vite. Det ser ut til i hovedsak å være Stephen Miller. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå