Gå til innhold

Den store tørrbulk tråden


ugotabanana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så vidt jeg har fått med meg;

2 stengte havner i brasil, fører til at skip blir stående ledig.

Og at kullforhandlingene kina drøyer. i tillegg til at asia ikke feirer nyttår for i februar? slik at de har litt ferie å slacker.

 

rett meg om det er feil. har bare lest litt her og der og skriver det jeg husker.

Lenke til kommentar

nå synest nå jeg at mange tar det hele alt for langt både den ene og andre veien.

 

Noen har en tendens til å skryte ting opp i skyene uten å tenke over annet enn ønskescenarioet, mens andre hakker tenner og og frykter det verste (og handler deretter). Skal en være på børs bør en ha et objektivt synspunkt og ikke legge følelser i aksjene sine, det beste er vel å være kald og ha en plan på forhånd, så en slipper dette problemet "skal jeg selge/kjøpe nå..???"

 

Jeg har mine fleste poster på 33-34 kr, men kommer til å sitte på disse i langt tid, og med dagens kurs kommer jeg til å kjøpe så mye jeg klarer. Skal kjøpe mer imorgen vertfall. Har heller ingenting imot at gogl faller til 15-20, da blir det kjøpefest :p

Lenke til kommentar

14/01-2008 08:51:00: (GOGL) GOGL - NOTIFICATION OF SHARE REPURCHASE

Golden Ocean Group Limited ("Golden Ocean" or the "Company")

announces that is has acquired 2,500,000 of its own shares. The

shares are to be held as treasury shares. In total the Board has

approved the purchase of up to a total maximum of 27,2 million shares

(10% of total outstanding shares).

 

The shares were acquired at an average price of NOK 25.75 per share.

After this transaction Golden Ocean holds a total of 2,500,000

shares.

 

Hamilton, Bermuda

January 14, 2008

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

hallo, nå gidder jeg ikke grave i hva i huleste du tar deg til, regner med det har noe med nedgangen å gjøre. Har du noen feilslåtte investeringer eller ler du av noen andre, eller... Vil du ikke at noen skal vite det så klabber du heller igjen istedenfor å lage gjettespill.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Dette er jo helt sykt! Det er jo et regelrett krakk både i ratene og aksjene. Sitter fremdeles med en finger klar på kjøpeknappen, men begynner å tvile på om strategien min er så idiotsikker som jeg trodde. For bare en uke siden kom jeg jo med denne geniale uttalelsen:

 

At en pengemaskin som GOGL skulle falle ned fra 32kr. til 22 kr. synes jeg høres utrolig usannsynlig ut. Spesielt etter at den allerede har fallt over 20% siden toppen. Personlig vil jeg være fornøyd om GOGL holder seg på 32kr. noe som vil bety en avkastning på ca. 30%. Det er en "smule" høyere enn bankrenten. Med så gode fremtidsutsikter burde jeg kanskje ha vært litt modigere og satset mer, men de siste månedene med uroligheter har tatt fra meg alt som heter mot. :(

 

Da får jeg bare håpe at GOGL ikke hopper i været før jeg får kjøpt litt.

Er litt skummelt å se hvor feil man kan ta.

Lenke til kommentar

At aktører har skip og sitter med short i FFA for så dytte skip ut billig er drøyt, TMT har visst gjort dette.

 

-

Jeg har ikke solgt, skal ha utbytter i flere år fremover jeg så den er god. Glad GOGL har skip på lange kontrakter, jeg tror dette kun er et kortsiktig blaff.

 

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=7947877 - Relativt interresant.

 

Jeg lever fint jeg, glad jeg ikke er i Stein Erik Hagen's sko at the moment. At jeg er smått frustrert over denne situasjonen er vel ikke feie under teppe, men jeg er nå i alle fall langt fra blakk ;)

 

Den dagen GOGL er ferdig med kjøpe aksjer så skal JF få trukket tilbake de utlånte aksjene, at det er aksjonærvennlig er ikke snakk om. At GOGL er det eneste rederiet som har kjøpt tilbake aksjer med eget selskap er i alle fall flott.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Trodde kanskje bunnen var nådd i dag og kjøpte 6000 aksjer på 22,2 kr. Straks etterpå stupte både GOGL, OSE, oljen, og USA. Akkurat nå har jeg bare lyst til å sparke meg selv i magen, men kan ikke forstå annet enn at det må komme en rekyl snart. Nekter uansett å selge før jeg kan få gevinst, og i mellomtiden mottar jeg utbytter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...