Gå til innhold

Den store tørrbulk tråden


ugotabanana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man handler den 25. og selger den 26. så får man utbytte?

 

Eller den 28? Vet ikke forskjellen på de 2 datoene, men det stemmer at man kan kjøpe før dagen, og selge etter, og forsatt få utbytte..

 

Da skal vi få klarhet i dette engang for alle:

 

The record date for the dividend is February 28, 2008, ex dividend date is February 26.

Du må altså sitte med aksjene den 25 februar, du vil ikke motta utbytte om du kjøper aksjer den 26.

 

Record date er den dagen selskapet ser hvem som er aksjonærer, grunnen til at den er 3 dager etter ex-dagen er at det tar 2-3 dager før aksjonærlistene oppdateres.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Eller den 28? Vet ikke forskjellen på de 2 datoene, men det stemmer at man kan kjøpe før dagen, og selge etter, og forsatt få utbytte..
Record date er den dagen eierskapet av aksjene må være registrert i VPS, noe som er tilfelle om man overnatter fra 25. til 26., men ikke om man selger den 25./kjøper den 26.
Lenke til kommentar

Etter hva jeg kan se har GOGL brutt en omvendt hode- og skulderformasjon, som gir et potensial på 34.6.

http://watkins.netfonds.no/plotmultiday.ph...amp;style=plain

 

Kan jo også nevnes at ex.div er på tirsdag, og ettersom det er slik at shorterne må betale utbytte til utlåner om de sitter over, har de som ikke ønsker dette kun to dager igjen på å dekke seg inn.

Jeg tror det kan bli trangt i døren i på mandag!

 

Baltic Exchange Dry Index 7187 UP 189

BCI Baltic Exchange Capesize Index 9934 UP 607

BPI Baltic Exchange Panamax Index 7011 UP 32

BSI Baltic Exchange Supramax Index 4922 DOWN 16

BHSI Baltic Exchange Handysize Index 2237 UP 8

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dagen i dag var for såvidt hyggelig usa tatt i betrakning. GOGL klarer å holde hodet over vannet, mye hjulpet av ffa og posetiv bdi. Synd makro skal være så urolig. Ellers ville vi trolig hatt en fantastisk tid nå. Uansett så anser jeg tørrbulk og JF som ett sikkert kort nå i disse urolige tidene.

 

Ser ut til at USA tryner nok en gang i kveld, så det blir spennende å se hvordan utslaget i GOGL blir i morgen når utbyttepengene kommer på konto.

Lenke til kommentar

Tror også en del av oppgangen i går og i dag skyldes at mange vil ta gevinst når utbytte blir utbetalt (or reinvestert i GOGL) i morgen. Mange kjøpere i forhold til selgere vil drive kursen opp. Det tror jeg mange håper på vertfall.

 

Så er vel spørsmålet, hvem som tar ovehånd av traderne som vil ta gevinst eller de som setter utbytte i GOGL. Jeg gjetter de siste, og håper på en oppgang på et par prosent.

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar
Noen her som vet hvor mye et typisk bulkskip bruker av drivstoff fra Asia til Europa?

Bulkskip og tankere bruker bunkers, jeg vil også tro at containerskip, autolinere og LNG skip også bruker bunkers.

 

Hvor mange tonn bunkers det går på vanlige ruter alà Brasil - Kina det aner jeg ikke. Skulle vært morsomt finne ut av det og kostnadene på dette. Jeg kan snakke med et par kontaker i shipping bransjen på mandag så får vi dette klart.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Amerikansk tørrbulk er vel rimelig lavt priset om dagene, ser DRYS heller på 60 merket nå.

Mye som begynner å bli billig, men det er en grunn til at DryShips ikke er det hete hvete brødet i US, nemlig investeringer i RIG - OCR. GOGL er forferdlig billig iforhold til peers, sett bort fra Jinhui, men her er årsaken klokkeklar. En ledelse med huet plassert under armene.

 

GOGL er blitt straffet usedvanlig hardt, dette er mulighetenes trading marked, ingentvil.

Lenke til kommentar

NOK ER NOK

 

GOGL er blitt totalt cowboy takker være at altfor mange aksjer er ute til utlån av blandt annet JF.

 

Mange har vært små frekke med meg over at jeg har skyldt på shorting, men siste ukens nedgang viser at shorting er eneste fornuftige grunn til at GOGL er ned vedsiden av makro da såklart. GOGL ha'kke noe med US eco uansett.

 

Forrige uke:

BDI opp 15% - Rally

GOGL ned -2% - Dette er bare helt Cowboy, selv med uttalelser fra Billung over at selskapet er for billig, hvor er logikken i at det selskapet som gir best yield, gjør få eller ingen feil skal være blandt de billigste tørrlast aksjene? Totalt bullshit.

 

Jeg selger ikke, jeg kjøper heller flere aksjer som shorterne ikke skal få kjøpt tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg tar nå det hele med flunkende ro, nedsiden på GOGL er ikke stor uansett.

 

Amerikansk tørrbulk er vel rimelig lavt priset om dagene, ser DRYS heller på 60 merket nå.

US bulk som jeg nevnte fikk seg en real boost idag vertfall. DRYS opp snart 8%

 

Edit: DRYS faktisk over 12% opp så langt..

Endret av tronni_87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...