Gå til innhold

Den store tørrbulk tråden


ugotabanana

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom nettopp hjem til dette synet hvilket er helt over alle støvleskaft:

 

JF står registrert med

HEMEN HOLDING LIMITE C/O SEATANKER MANAGE 83 589 159 30,76 %

 

mens han egentlig eier

* Excluding shares being lent for shorting.

Actual holding of GOGL shares by Hemen was 108,289,159 amounting to an ownership of 39.85%.

 

-

 

Om JF skulle tilbake kalle denne på flekken vil det bli bra baluba.

Lenke til kommentar

Skal huske på at malm og kull lagre er virkelig bunnskrapt nå om dagen. Grunnen til at jeg ventet meg at GOGL ville gå under 30 idag var at US var veldig ille på fredag, og da nytter det ikke alltid hvor bull et marked kan være.

 

Desember har vært kjent for å være en dårlig måned, ratene er bra for perioden. At Kineserne skal importere store mengder kull i Q1 og Q2 er i alle fall sikkert.

Lenke til kommentar

GOGL +0,83 % til $6,10 (kr. 32,75) i USA

 

Hva som skjedde med øvrige selskaper er for meg ubegripelig.

 

 

-

The dry bulk market has softened somewhat lately. However, we believe rates will strengthen from current levels, trigged by increased seasonal demand for coal and higher prices for iron ore, encouraging inventory build. We reiterate our BUY recommendation and our target price of USD 9 USD per share.

 

Compelling valuation

•Golden Ocean is currently valued around NAV. We believe sustained high dividends could trigger a de-coupling from NAV.

•On our forecasts, the company will have ~USD 1.3 available for cash distributions in 2008, after capex commitments.

•Also, further sales/leaseback would enable additional dividends.

•At 4.8x ‘08e erarnings, we find the valuation undermanding.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Har store planer om å kjøpe litt GOGL-aksjer igjen snart, men vil vente litt for å se hva FED finner på. Er det noen her som vet når vi får vite om FED setter ned renten? Er det på fredag?

 

La oss si at jeg kjøper 4000 aksjer på mandag og sitter med disse aksjene så lenge at jeg mottar 4 utbytter. Hvis vi kan forvente å få like høye utbytter som sist, vil jeg da ha mottatt ca. 10 kr. pr aksje som utbytte, ikke sant? Det vil igjen si at selv om GOGL synker til 22 kr. i løpet av et år, så har jeg uansett ikke tapt noe penger på denne handelen. Er dette regnestykket riktig eller er jeg helt på viddene?

Lenke til kommentar

Det stemmer!

 

Ifølge njubi på HO (HOs fremste GOGL-ekspert, i mine øyne) kan man etter skipssalget som ble meldt i dag (som gir nesten 1 kr per aksje i profitt) regne seg fram til et utbytte på 0,50 $ hvert kvartal fram til 3Q08, altså de fire neste kvartalene. Det er stor sannsynlighet for at JF & Co vil finne på flere sprell for å kunne fortsette med utbytter i den størrelsesordenen også etter dette.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar. Var bare nødt til å spørre siden jeg syntes at det nesten hørtes litt for bra ut til å være sant. :cool:

 

At en pengemaskin som GOGL skulle falle ned fra 32kr. til 22 kr. synes jeg høres utrolig usannsynlig ut. Spesielt etter at den allerede har fallt over 20% siden toppen. Personlig vil jeg være fornøyd om GOGL holder seg på 32kr. noe som vil bety en avkastning på ca. 30%. Det er en "smule" høyere enn bankrenten. Med så gode fremtidsutsikter burde jeg kanskje ha vært litt modigere og satset mer, men de siste månedene med uroligheter har tatt fra meg alt som heter mot. :(

 

Da får jeg bare håpe at GOGL ikke hopper i været før jeg får kjøpt litt.

Lenke til kommentar

GOGL vil gi anslagsvis mellom 30-50% av aksjeverdien i utbytte for 2008, John Fredriksen banken er fantastisk.

 

Får nok utbytte på mellom 0.50$ og 0.75$ for Q4-07.

 

Skal være klar over at det er store short posisjoner i GOGL, JF må trekke disse tilbake etterhvert slik han gjorde i fro. Jeg ser det lite aksjonærvennlig ha 10% av selskapet ute til shorting. Skulle han trekke den samtidig som tørrlast ratene strammer seg til kan det bli trangt :-)

 

Kvartalsresultatene for Q4 2007 kommer i februar.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...