Gå til innhold

Call of Duty 4: Førsteinntrykk. PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det forresten noen som har sett til cheatere enda? jeg oppdaget nå på den siste serveren jeg spilte på en fyr som drepte meg opp til flere ganger på rad hvor siktet hans (i killcam) så ut til å flytte seg rett i overkroppen min med en gang...enten var han utrolig god, eller så brukte han et eller annet, det var sinnsykt gode skudd..snakker om 4 skudd død opplegg her...en annen ting i SP kan man kjøre full auto på G3 ikke sant? men i multiplayer får jeg ikke bestem fire rate sjæl virker det som...noe som gjør G3 rimlig ubrukelig på kort avstand.

Lenke til kommentar

COD spillene har alltid vært bra.

 

Men en ting som irriterer meg i alle sammen er at når du spiller på en av de to vanskeligste gradene, så virker det som om fiendene prøver å skyte deg først uansett om de har en av mine teamkompiser rett forran gunneren.

 

Veit ikke om det er andre som opplever det sånn, men det irriterer i hvertfal.

En annen ting og er at scriptingen kan bli vel ekstrem til tider.

 

 

På oppdraget der man skal desarmere nukene så fant jeg av en eller annen grunn ikke tauet jeg skulle bruke for å komme inn i bunkeren, det gjorde at teamkompisene mine bare stod der uten å gjøre en dritt selv om det kom helikopter og skjøt på oss.

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg kan kalle meg selv "hardcore", men jeg har i det siste prøvd å spille litt på hardcore-servere, og nå har det faktisk blitt kjedelig å spille på vanlige servere. Det er ikke så lenge siden jeg fikk låst opp Overkill, så jeg har brukt denne i det siste. For de som ennå ikke har fått testet Overkill, så er det en perk som gir muligheten til å bytte ut pistolen med et annet valgfritt våpen. Det er utvilsomt deilig å kunne gå rundt med f.eks en P90 men også ha muligheten til å dra fram en scoped G3 for å ta de som er langt unna.

 

Denne kombinasjonen forsøkte jeg også å bruke på en vanlig server, men fant raskt ut at jeg ikke kan klare meg uten Stopping Power. Dersom man ikke treffer hodet, så må man jo nesten tømme magasinet får å få lagt en fyr i bakken på vanlige servere. Det føles bedre på hardcore når man kan treffe en fyr i brystet med én kule og du ser at han faller som en sekk poteter.

Lenke til kommentar
For de som ennå ikke har fått testet Overkill, så er det en perk som gir muligheten til å bytte ut pistolen med et annet valgfritt våpen. Det er utvilsomt deilig å kunne gå rundt med f.eks en P90 men også ha muligheten til å dra fram en scoped G3 for å ta de som er langt unna.

 

Denne kombinasjonen forsøkte jeg også å bruke på en vanlig server, men fant raskt ut at jeg ikke kan klare meg uten Stopping Power. Dersom man ikke treffer hodet, så må man jo nesten tømme magasinet får å få lagt en fyr i bakken på vanlige servere. Det føles bedre på hardcore når man kan treffe en fyr i brystet med én kule og du ser at han faller som en sekk poteter.

 

Det høres rimelig kult ut. Gleder meg som en unge til 12. des da en kjøpt versjon av COD4 kommer i posten. Servers beware!

Lenke til kommentar

Mitt første inntrykk var nokså greit, men andre inntrykk var ille

 

Jeg lasta ned spillet fra steam, spilte enspillerdelen, var fornøyd. Så neste dag, da jeg skulle spille MP, så mangla det en fil(kunne heller ikke spille Enspiller) kontakta steam, og fikk fiksa problemet. Så hiver PB meg ut(hadde vist nok ikke PB riktig instalert) Var på diverse forum og fikk fiska det problemt også.

 

Så i dag, så ble jeg kasta på nytt ut av PB med koden "Restriction: Unknown windows API Function [131136]" har ennå ikke funnet ut hvordan jeg fikser det, noen som vet?

 

Faen heller, jeg har kjøpt spillet ærlig, har ikke brukt noe juks, så får jeg detta i trynet! hadde mindre problemer med CoD2(Pirat versjon)

 

Det mangler også støtte for å kjøre i et vindu, noe som er fryktelig irriterende for en som har to skjermer, jeg mener dette kunne de fint ha gjort noe med.

 

Jaja, håper noe vet hvordan man fikser "Restriction: Unknown windows API Function [131136]", da hadde jeg blitt glad!

Lenke til kommentar

noen som har prøvd både 360 og PC versjonen og kan si noen meninger om hvilken som er best?

 

spilte MP betaen på 360 og for å si det mildt var det jæhæhævlig morsomt ;D kontrollene var ace! prøvde SP demoen på PC og der føltes det ikke like bra, spesielt med musa.. men så spilte jeg på en maskin som var såvidt over min. system reqs, så kanskje det gjorde noe med feelingen.

Lenke til kommentar

COD4 slo lett Crysis for min del, etter all den hypen jeg selv var med på. Har lært nå... Første COD spillet jeg spiller siden 1'eren - første gang siden jeg har HW til det siden da. ;)

 

COD er det beste FPS spilllet jeg har spillt når det kommer til stemning og innlevelse. Føler virkelig at jeg løper rundt i krigen.

 

Har kun spillt singleplayer så langt og har kommet til der LT. Price er sammen med en annen sniper, der de skal vente på et helikopter. Spiller på det nest vanskeligste (hardened?) og syntes dette ble litt i det vanskeligste laget. Tåler jo bare 2-3 skudd også skal jeg drepe 150 stykker. Ble så lei etter å ha dødd 20-30 ganger på siste checkpoint nå nettop at jeg gjorde hele missionet om på "recruit" bare for å bli ferdig med det.

 

Ellers det beste FPS spillet jeg har spillt siden CS var nytt for meg :)

Lenke til kommentar
noen som har prøvd både 360 og PC versjonen og kan si noen meninger om hvilken som er best?

 

Helt like grafikkmessig. Så er det opp til deg selv om du liker best å sitte foran TVen eller dataskjermen å spille :)

 

Akkurat det spørs jo litt på hvor mye Juice PCen har, man kan stille opp PCen mer enn xboxen. (Forøvrig, så mener jeg at man fint kan koble både PC til TV og xbox til dataskjerm, så det er det ingen vits å la seg begrense v plattformvalg). Mangel på skikkelig kontrolelr på xboxen ville vært det springende punktet for min del.

 

AtW

Lenke til kommentar
er det forresten noen som har sett til cheatere enda? jeg oppdaget nå på den siste serveren jeg spilte på en fyr som drepte meg opp til flere ganger på rad hvor siktet hans (i killcam) så ut til å flytte seg rett i overkroppen min med en gang...enten var han utrolig god, eller så brukte han et eller annet, det var sinnsykt gode skudd..snakker om 4 skudd død opplegg her...en annen ting i SP kan man kjøre full auto på G3 ikke sant? men i multiplayer får jeg ikke bestem fire rate sjæl virker det som...noe som gjør G3 rimlig ubrukelig på kort avstand.

Har merket ett par spillere som fulgte hodet mitt perfekt bak vegger å slikt selv om jeg crouchet/pronet rett etter å ha kastet meg bak veggen, men kan jo alltids være folk som er heldige. Er forøvrig enig i at G3'n ble fort ubrukelig i MP da det bare er singelshot, ikke mye digg å cleare rom da akkuratt :/

Lenke til kommentar

Spilte på en server med en cheater engang så det finnes definitivt allerede der ute. Fyren brukte hvertfall wallhack og trolig aimbot og han skrøt av det selv mens han spilte. Endte opp med omtrent 100kills og ca. 5 deaths. Dersom man traff på ham mens han stod med ryggen imot ble du instant drept når han snudde seg. :thumbdown:

Lenke til kommentar
noen som har prøvd både 360 og PC versjonen og kan si noen meninger om hvilken som er best?

 

Helt like grafikkmessig. Så er det opp til deg selv om du liker best å sitte foran TVen eller dataskjermen å spille :)

 

Akkurat det spørs jo litt på hvor mye Juice PC-en har, man kan stille opp PC-en mer enn xboxen. (Forøvrig, så mener jeg at man fint kan koble både PC til TV og xbox til dataskjerm, så det er det ingen vits å la seg begrense v plattformvalg). Mangel på skikkelig kontrolelr på xboxen ville vært det springende punktet for min del.

 

AtW

Det er sant det. Så kan du sikkert også som du sier pushe på med masse AA og AF og saftige oppløsninger på PC, om du har en PC som er kapabel for det da...

 

Kontrollen tror jeg mer er en smakssak :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...