Gå til innhold

Call of Duty 4: Førsteinntrykk. PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får ikke joina noen server "/

Den står bare på awaiting connection helt til 11.

Så kommer det error melding om at "connection to server timed out"

Noen som vet hva dette er? <3

 

Jeg og mange andre sliter også med dette. Kanskje alle? Uansett, du må bare prøve igjen og igjen med forskjellige servere så kommer du til slutt inn. Erfaringsmessig kommer jeg inn på en av ca 6 servere. Jeg begynner nesten å lure på om det kan ha noe med server settings for noen servere kommer jeg inn på nesten hver gang mens andre, fex TV2 sine, har jeg enda aldri kommet inn på. J**lig irriterende greier.

 

Kan heller ikke skjønne at det er noe galt med mine instillinger for i alle andre spill, inkludert CoD2, så har jeg ingen problemer overhodet. Give patch.

Lenke til kommentar

Meget rart... iblant opplever jeg at jeg ikke klarer å bevege meg. Jeg kan se rundt om kring, men jeg kan bare ikke bevege meg i noen retninger. Noen ganger beveger jeg meg helt utenfor min kontroll, f.eks at jeg strafer konstant mot venstre. Dette pleier å gi seg i løpet av noen sekunder, men nå ble jeg stående i 10-15 sekunder midt på en åpen slette. Jeg bruker numpad til bevegelse, så det blir akkurat som om jeg har kommet borti NumLock, men nei... Den neste naturlige tanken var at batterien begynner å bli dårlige, men det er ikke tilfellet. Uansett så kan jeg jo skrive som bare det, så det er hverken batteri eller dårlig forbindelse som er årsaken. Det må nesten være noe med spillet...

Lenke til kommentar

Spilt gjennom SP på hard nå. Sleit virkelig med det sniperbrettet hvor man skal forsvare seg selv. Fant et fint tre bak parishjulet. Må også si at området før man kommer til stedet hvor man skal snipe han tullingen er noe av det herligste jeg har opplevd. Tilstedeværelsen, stemningen, intensiteten er så perfekt. Sannsynligvis et av de herligste bretta jeg noen gang har spilt. Hadde også store problemer hvor du skal komme deg ned til elva fra den låven. Fienden spawner overalt. Skjønner virkelig ikke at jeg klarte det. Ellers må jeg si at jeg koste sjukt. Muligens det beste CoD hittil, og det kommer fra en ww2-lovah.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Meget rart... iblant opplever jeg at jeg ikke klarer å bevege meg. Jeg kan se rundt om kring, men jeg kan bare ikke bevege meg i noen retninger. Noen ganger beveger jeg meg helt utenfor min kontroll, f.eks at jeg strafer konstant mot venstre. Dette pleier å gi seg i løpet av noen sekunder, men nå ble jeg stående i 10-15 sekunder midt på en åpen slette. Jeg bruker numpad til bevegelse, så det blir akkurat som om jeg har kommet borti NumLock, men nei... Den neste naturlige tanken var at batterien begynner å bli dårlige, men det er ikke tilfellet. Uansett så kan jeg jo skrive som bare det, så det er hverken batteri eller dårlig forbindelse som er årsaken. Det må nesten være noe med spillet...

 

Dersom det skjer i singleplayer høres det ut som noe er merkelig gale. Er det multiplayer derimot så er jeg temmelig sikker på at det er linjen din som skurrer. Det der er typisk tegn på pakketap.

Lenke til kommentar

Sovna på sofaen i går etter å ha ventet noen timer på at spillet skulle bli aktivert på steam. Våkna i 12-tiden igjen. Fikk aktivert den bare for å finne ut at den var ikke 100%.

 

Fikk lastet ned resten etter "file check" og prøvd ut. Er meget fornøyd med multiplayer. Er råkult. + det å lage egne ferdige klasser med perks digger jeg.

 

FPS ligger og tipper mellom 45-100 (ca 60 i snitt på max settings), så er veldig fornøyd :) (Har akkurat oppgradert til 8800GT som gav en stor boost i FPS.)

 

Singleplayer delen setter jeg på hold inntil videre. Multiplayer er bare for gøy.

Lenke til kommentar
Dersom det skjer i singleplayer høres det ut som noe er merkelig gale. Er det multiplayer derimot så er jeg temmelig sikker på at det er linjen din som skurrer. Det der er typisk tegn på pakketap.

Den muligheten hadde jeg ikke tenkt på. Når det har vært problemer med tilkoblingen i andre spill, har det pleid det å dukke opp et symbol som indikerer dette, f.eks bilde av en nettverkskabel som ikke står i kontakten. Det er kanskje ikke det samme når vi snakker om pakketap...? Finnes det en måte å sjekke linjen på, eller er det avhenging av hvilken server man er tilknyttet (på samme måte som ping)?

Lenke til kommentar

Usikker på hvordan man får sjekket linjekvaliteten.

 

Du kan jo prøve å pinge en sikker kilde (evt servern du spiller på)

ping IP -t

 

og la den gå i bakgrunnen.

 

Så ser du om du får svar på pingene eller noen feiler eller de varierer sterkt fra tosiffret til 4 siffrede tall i millisekunder.

 

Sjekke av at ingen andre bruker linjen til til nedlasting/opplasting samtidig som du spiller...

Lenke til kommentar
prøver å laste det ned på nytt.

 

faen i helvete så unødvendig. hadde bare steamfolka insett at det finnest en verden utenfor der de bor.

 

og hadde de bare ikke gjort ting så jævlig vanskelig

Hadde samme problem, og prøvde alle triksene jeg fant på supportsidene, uten at dette hjalp.

 

Men tilslutt fikk jeg det til å funke (av én eller annen syk grunn..)

 

1. Høyreklikk -> Properties -> Language (endra fra engelsk til tysk) -> OK

2. Prøvde å starte spillet, fikk da en annen feilmelding om én elelr annen fil..

3. Høyreklikk -> Properties -> Local files -> Verify Integrity of game cache...

 

Da fant den plutselig ut at noe var galt, og begynte å laste ned på nytt fra 70% ca.

 

PS : jeg hadde testa først 5-6 ganger den "Verify Integrity of game cache" UTEN å bytte språk, men da så alt tilsynelatende riktig ut, så du MÅ endre språket.

 

EDIT : så endrer du tilbake til engelsk språk med mindre du er sabla god i tysk.. :)

Endret av dga01
Lenke til kommentar

Skulle dere være i tvil hva tråden handler om så står det øverst: Call of Duty 4: Førsteinntrykk.

Det betyr altså at dette ikke er en tråd hvor man diskutrerer (eller rettere sagt krangle om) Cysis vs. Call of Duty 4.

 

24 innlegg med Crysis vs. CoD4 off-topic fjernet. Hold dere til topic!

Dere er herved advart.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...