Gå til innhold

Verste by du har vært i?


Anbefalte innlegg

De fleste har hatt noen mindre hyggelige reiseopplevelser, og jeg vil vite hvilken by eller sted som er det verste du noen gang har vært i/på. Ikke bare skriv "London fordi jeg fallt og brøt ankelen der", jeg tenker mer på det totale inntrykket. Også er beskrivelse et must, dette skal ikke bli noen telletråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Værste byen/stedet jeg har vært er Istanbull med skolen.. FY FAEN for et Freaky sted.. vi kom midt på natta og skulle ta inn på hotel... fy faen det var ekkelt.. alle slo av lysa i vinduet og så forsiktig gjennom gardinene på huset sitt :S så krydde det av ute liggere og ja byen så jo rett å slett ut som en ruin!

Lenke til kommentar

Interrailet til Spania for en 8-9 år siden, og blant byene vi var innom, var Paris et skikkelig høl. De få menneskene man faktisk kunne kommunisere med var frekke og nesevise, restaurantene vi var innom serverte enten feil eller kald mat, og hotellet var skittent. Var veldig glad da vi reiste videre.

 

Ellers er jo Oslo høyt på listen. Skitten betongby med ekle østlendinger. Grøss.

Lenke til kommentar

Marrakech.

 

Lokalbefolkningen er innpåslitne og desperate etter å selge deg ting, siden de veit at så og si ingen kommer tilbake igjen hit på ferie. De fotfølger deg flerehundre meter og dytter ting opp i ansiktet ditt. En annen taktikk er å dra deg inn i butikken, servere mint-te og nærmest true deg etterpå til å kjøpe ting. Veldig pen by, med en labyrint av et handle-kvartal. Fikk en agressiv ape i kjetting satt på skuldra mi for å bli tatt bilde av. Ba ikke om det og prøvde å komme meg vekk. Da angrep apen meg, lite hyggelig opplevelse for en 12-åring. Alle bygningene er laget av mur, og de har bare laken til å ha over deg på hotellene i lavsesongene, selv om det blir nesten 10 grader ute om natta. Var også i tre andre byer i Marokko, og de var vennlige, rolige, og steder jeg har lyst til å besøke igjen.

Lenke til kommentar

Sunny Beach. Hele byen er en eneste stor byggeplass, og lokalbefolkningen gjør hva de kan for å presse ut noen usle Leva fra deg, utrolig innpåslitne. Spesielt en man fulgte etter oss i godt over 20 minutter for å selge nøtter og rosiner(!).

 

Man kan ikke ligge ned på stranden (som forøvrig ikke er mye å skryte av) engang uten at noen skal ha betalt, selv om man ikke "leier" en strandstol men bare sitter på håndklærne. I tillegg er taxisjåførene noen korrupte jævler, så og si hver eneste taxi har montert en eller annen form for taksameter som justerer seg etter turtallet på bilen snarere enn antall kilometer tilbakelagt (avtaler du ikke pris på forhånd, forvent å punge ut). For ikke å nevne all kriminaliteten som florerer på nattestid. Vi var faktisk veldig glade da vi reiste derifra, aldri mer Sunny Beach igjen.

Lenke til kommentar
Hurghada i Egypt. Skitten, slitsom by og mesteparten av strandlinja var eid av digre hoteller. Maten var heller ikke særlig bra.

Da har du ikke visst hvordan man skal feriere i Hurghada.

 

Man skal velge seg et større all-inclusive hotell med gode snorklemuligheter på privat område. Så skal kose seg der med bading, snorkling, soling, mat, drikke og andre aktiviteter tilbudt på området. Utenfor området drar man på organiserte turer for eksempel til øyene utenfor eller til Luxor.

 

Har du lyst til å treffe lokalbefolkningen, shoppe, oppdage lokale barer og restauranter eller bare nyte byens atmosfære så drar du ikke til Hurghada. Punktum.

 

BTW var selv i Hurghada denne måneden. Ble anbefalt å holde meg inne på hotellområdet og skjønte raskt at det var et veldig godt råd.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Nakuru, Kenya. Er du jente og går alene der er du dømt til å bli voldtatt og eventuelt drept. det samme kan forsåvidt også gjelde om du er gutt. Som barn sniffer du enten lim og prostituerer deg, eller så gjemmer foreldrene dine deg bort bak høye, tykke og godt bevoktede murer. Byen er skitten som fy, og man føler man blir syk bare av å være ute i "frisk" luft. Og siden jeg snakker om luften, jeg var der på vinteren, og det var så varmt jeg svimlet. Likevel gikk barna på barnehjemmet vi besøkte rundt i tykke gensere.

 

Over alt langs gatene lå det slakterier hvor hele kyr (uten skinn) hang ute og ble oppspist av fluer, og alle bygningene, bortsett fra hotellene var ganske så shabby. Selv med en gjeng gutter med meg fikk jeg ikke lov til å gå over gaten fra hotellet for å kjøpe meg en brus. Byen skrek fattigdom, og noen sa at på et universitet der var 70% HIV positive. 70%!

Endret av Skilpadde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...