Gå til innhold

Dine verste og letteste raid-bosser!


Anbefalte innlegg

Alle vet at den letteste raidbossen i spillet er førstebossen i UBRS.

 

At noen velger å nvne bosser i Hyjal/Black Temple blir rett og slett for elitistisk og søkt, når alle vel egentlig kan enes om at førstebossen i den laveste raid instancen (UBRS) i bunn og grunn være den letteste av åpenbare årsaker.

Ikke nødvendigvis.

 

Argumenter er en fin bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle vet at den letteste raidbossen i spillet er førstebossen i UBRS.

 

At noen velger å nvne bosser i Hyjal/Black Temple blir rett og slett for elitistisk og søkt, når alle vel egentlig kan enes om at førstebossen i den laveste raid instancen (UBRS) i bunn og grunn være den letteste av åpenbare årsaker.

Ikke nødvendigvis.

 

Argumenter er en fin bil.

 

Få noen argumenter som sier at første bossen i UBRS er så lett da ?

Lenke til kommentar

Tjah, har ikke raidet noe annet enn noen få molten core-raids og en håndfull Onyxia-kills (+ en runde som standin i Karazhan), men jeg husker vi alltid wipet på Sulfuron Harbinger. Kaotisk til tider, hvertfall for oss.

 

UBRS var aldri noe problem.

 

Letteste må vel være Attumen the Huntsman.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Alle vet at den letteste raidbossen i spillet er førstebossen i UBRS.

 

At noen velger å nvne bosser i Hyjal/Black Temple blir rett og slett for elitistisk og søkt, når alle vel egentlig kan enes om at førstebossen i den laveste raid instancen (UBRS) i bunn og grunn være den letteste av åpenbare årsaker.

Ikke nødvendigvis.

 

Argumenter er en fin bil.

Vel du kan da ikke være med og argumentere her du? Du har da aldri sett insiden av noe mer en UBRS. Hvilket gjør deg dårlig kvalifisert.k
Lenke til kommentar
Argumenter er en fin bil.

Teoretisk sett, så skal den første bossen i den første raidinstancen i spillet være den enkleste, men her er det subjektiv tankegang som gjelder. I tillegg har du kanskje fått med deg at det har kommet en tilleggspakke, noe som har lagt til en god del flere raidinstancer, derfor kan man ikke si at den nå er den enkleste, siden folk er 10 lvler høyere, og de fleste kan soloe.

 

Hvis man da skal tenke på erfaringer så vil jeg si, spesielt for dem som spilte WoW fra release, at det neppe var så kjempelett som du absolutt skal ha det til. De første raiderne måtte lære seg å koordinere, kontrollere og forstå gruppa og raidinga om det skulle gå bra. Derfor tror jeg det neppe er mange som har gode minner om hvor enkel første boss i det første raidet var.

Lenke til kommentar
Alle vet at den letteste raidbossen i spillet er førstebossen i UBRS.

 

At noen velger å nvne bosser i Hyjal/Black Temple blir rett og slett for elitistisk og søkt, når alle vel egentlig kan enes om at førstebossen i den laveste raid instancen (UBRS) i bunn og grunn være den letteste av åpenbare årsaker.

Ikke nødvendigvis.

 

Argumenter er en fin bil.

 

Få noen argumenter som sier at første bossen i UBRS er så lett da ?

 

Fordi UBRS er den aller laveste raid instancen som finnes, og som har en minimal terskel av gear og erfaring i bosstaktikker.

Selv 10 rimelig ferske nybegynnere i grønt utstyr kan klare den bossen uten større problemer.

 

Addene kan tas uten aoe, og bossen er så svak at den kan tas uten healer tilogmed. (Husker det skjedde oss engang at healer var afk)

Taktikken er så og si ikkeeksisterende, da kampen går av seg selv. (Drep det du ser)

 

 

Derfor er førstebossen i UBRS den letteste raidbossen.

Lenke til kommentar
Alle vet at den letteste raidbossen i spillet er førstebossen i UBRS.

 

At noen velger å nvne bosser i Hyjal/Black Temple blir rett og slett for elitistisk og søkt, når alle vel egentlig kan enes om at førstebossen i den laveste raid instancen (UBRS) i bunn og grunn være den letteste av åpenbare årsaker.

Ikke nødvendigvis.

 

Argumenter er en fin bil.

 

Få noen argumenter som sier at første bossen i UBRS er så lett da ?

 

Fordi UBRS er den aller laveste raid instancen som finnes, og som har en minimal terskel av gear og erfaring i bosstaktikker.

Selv 10 rimelig ferske nybegynnere i grønt utstyr kan klare den bossen uten større problemer.

 

Addene kan tas uten aoe, og bossen er så svak at den kan tas uten healer tilogmed. (Husker det skjedde oss engang at healer var afk)

Taktikken er så og si ikkeeksisterende, da kampen går av seg selv. (Drep det du ser)

 

 

Derfor er førstebossen i UBRS den letteste raidbossen.

Vel det er det samme med Maiden i Karazhan. Stå stille og nuke.... Du trenger ikke gear der heller og taktikker som DPS er det nesten ikke.k
Lenke til kommentar
Argumenter er en fin bil.

Teoretisk sett, så skal den første bossen i den første raidinstancen i spillet være den enkleste, men her er det subjektiv tankegang som gjelder. I tillegg har du kanskje fått med deg at det har kommet en tilleggspakke, noe som har lagt til en god del flere raidinstancer, derfor kan man ikke si at den nå er den enkleste, siden folk er 10 lvler høyere, og de fleste kan soloe.

 

Hvis man da skal tenke på erfaringer så vil jeg si, spesielt for dem som spilte WoW fra release, at det neppe var så kjempelett som du absolutt skal ha det til. De første raiderne måtte lære seg å koordinere, kontrollere og forstå gruppa og raidinga om det skulle gå bra. Derfor tror jeg det neppe er mange som har gode minner om hvor enkel første boss i det første raidet var.

 

På level 70 er det ganske åpenbart at Attumen i Karazhan er den letteste.

Krever ikke spesielt bra gear i det hele tatt, og taktikken er utrolig lett at de fleste som har wipet 1 gang der bør kunne taktikken utenat til neste gang.

 

 

Grunnen til at jeg påstår at UBRS er lettere, er fordi Attumen likevel (relativt sett) er vanskeligere.

Kampen varer i flere minutter, og uten healer er det umulig å holde tanken oppe så lenge.

Og derfor er også førstebossen i UBRS lettere, nettopp fordi det er en kamp som er over på veldig kort tid, og som kunne gjøres uten healer også før BC.

Lenke til kommentar
Argumenter er en fin bil.

Teoretisk sett, så skal den første bossen i den første raidinstancen i spillet være den enkleste, men her er det subjektiv tankegang som gjelder. I tillegg har du kanskje fått med deg at det har kommet en tilleggspakke, noe som har lagt til en god del flere raidinstancer, derfor kan man ikke si at den nå er den enkleste, siden folk er 10 lvler høyere, og de fleste kan soloe.

 

Hvis man da skal tenke på erfaringer så vil jeg si, spesielt for dem som spilte WoW fra release, at det neppe var så kjempelett som du absolutt skal ha det til. De første raiderne måtte lære seg å koordinere, kontrollere og forstå gruppa og raidinga om det skulle gå bra. Derfor tror jeg det neppe er mange som har gode minner om hvor enkel første boss i det første raidet var.

 

På level 70 er det ganske åpenbart at Attumen i Karazhan er den letteste.

Krever ikke spesielt bra gear i det hele tatt, og taktikken er utrolig lett at de fleste som har wipet 1 gang der bør kunne taktikken utenat til neste gang.

 

 

Grunnen til at jeg påstår at UBRS er lettere, er fordi Attumen likevel (relativt sett) er vanskeligere.

Kampen varer i flere minutter, og uten healer er det umulig å holde tanken oppe så lenge.

Og derfor er også førstebossen i UBRS lettere, nettopp fordi det er en kamp som er over på veldig kort tid, og som kunne gjøres uten healer også før BC.

Feil IGJEN. Attunment er langt ifra den letteste bossen i level 70. Både maiden og noen av Opera eventsa er lettere. Er tydelig at du aldri har vært der.k
Lenke til kommentar
På level 70 er det ganske åpenbart at Attumen i Karazhan er den letteste.

Krever ikke spesielt bra gear i det hele tatt, og taktikken er utrolig lett at de fleste som har wipet 1 gang der bør kunne taktikken utenat til neste gang.

 

 

Grunnen til at jeg påstår at UBRS er lettere, er fordi Attumen likevel (relativt sett) er vanskeligere.

Kampen varer i flere minutter, og uten healer er det umulig å holde tanken oppe så lenge.

Og derfor er også førstebossen i UBRS lettere, nettopp fordi det er en kamp som er over på veldig kort tid, og som kunne gjøres uten healer også før BC.

Som jeg sa tidligere blir det teit og si at UBRS er en raid instance, fordi:

 

1. Det krever hverken skills eller insats å klare den som 5 mann PUG.

 

2. Det dropper dårlig med epic items.

 

3. Bossene krever omtrent ingen tacs, og kan lett tas av en PUG uten voicechat, eller hva som helst.

 

Og ikke prøv og sammenligne Kara og UBRS. Kara krever mye mer og har langt bedre loot.

 

Problemet er at utsagnet ditt ikke presenterer noen verdi når du ikke engang kan underbygge påstanden med en begrunnelse.

Heller ikke du. Attumen er veldig vanskelig første gangen, spesielt med et guild som aldri har raida. Du lært mye innen den tiden du er på Maiden og Opera. F.eks. Attumen inneholder mange faser, og jeg opplevde som maintank og ganske fersk raider at det kan være vanskelig å klare å ta aggro til attumen når han mounter, før han flyr og dreper mainhealer. Førsteboss kan være enkel, i teori, men ikke for nye spillere.

Endret av Frohman
Lenke til kommentar
Som jeg sa tidligere blir det teit og si at UBRS er en raid instance, fordi:

 

1. Det krever hverken skills eller insats å klare den som 5 mann PUG.

 

2. Det dropper dårlig med epic items.

 

3. Bossene krever omtrent ingen tacs, og kan lett tas av en PUG uten voicechat, eller hva som helst.

 

Og ikke prøv og sammenligne Kara og UBRS. Kara krever mye mer og har langt bedre loot.

 

1. UBRS er en raid instance fordi det er mulig å gå inn der som raid, noe også den store majoriteten spillere måtte gjøre før BC for å klare å fullføre den.

5 mann PUGS som kunne ta ned Drakkisath var omtrent ikkeeksisterende på den tiden, og om du referer til skrytevideoene der en 5 manns gruppe eller mindre klarte det, så er vel heller det i seg selv et bevis på det motsatte.

 

2. Ikke noe argument for at det ikke er en raid instance.

Zul'Gurub og AQ20 droppe også mye blått, men blir likevel regnet som raids.

For øvrig har Drakkisath en veldig liten sjanse for å droppe en epic.

 

3. Det er jo poenget mitt, nemlig at bossen her er så lett!

At bossene (i alle fall den første) er lette er jo ikke noe argument for hvorfor UBRS ikke er en raid instance.

Det er derimot bare et argument for at bossene er lette.

 

 

##Og ikke prøv og sammenligne Kara og UBRS. Kara krever mye mer og har langt bedre loot.##

 

Og det utelukker UBRS fra å være en raid instance fordi...?

Endret av Kombat-Kaare
Lenke til kommentar
Feil IGJEN. Attunment er langt ifra den letteste bossen i level 70. Både maiden og noen av Opera eventsa er lettere. Er tydelig at du aldri har vært der.k

 

Problemet er at utsagnet ditt ikke presenterer noen verdi når du ikke engang kan underbygge påstanden med en begrunnelse.

Da gjør jeg det:

 

Attumen the Huntsman har en veldig ekkel cleave han har en tendens til å bruke rett etter charge (som kan interrupte veldig viktige casts).

 

Maiden of Virtue er tilnærmet stasjonær, har en svak consecration, og uten 5 melee (som jeg hadde i mitt raid den gangen jeg var der) er det lett å unngå den plagsomme chain-tingen.

 

Din tur.

 

Edit: Jeg er forsåvidt enig i at UBRS er en raidinstance fordi den faktisk er designet for 10 spillere (15 ved release?)

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar
Heller ikke du. Attumen er veldig vanskelig første gangen, spesielt med et guild som aldri har raida. Du lært mye innen den tiden du er på Maiden og Opera. F.eks. Attumen inneholder mange faser, og jeg opplevde som maintank og ganske fersk raider at det kan være vanskelig å klare å ta aggro til attumen når han mounter, før han flyr og dreper mainhealer. Førsteboss kan være enkel, i teori, men ikke for nye spillere.

 

Egentlig er ikke poenget mitt hvem som er lettest i karazhan, jeg ville bruke Attumen som en illustrasjon på hvordan selv den letteste 10 manns raidboss i BC er vanskeligere enn den letteste før BC.

Om det er Attumen eller Maiden spiller egentlig ingen stor rolle, da dette blir en subjektiv diskusjon med mindre man kan vise til dokumentasjon.

 

Det er derimot et veletablert faktum at flere guilder klarer Attumen enn de klarer Maiden, derfor brukte jeg Attumen som eksempel.

Lenke til kommentar
1. UBRS er en raid instance fordi det er mulig å gå inn der som raid, noe også den store majoriteten spillere måtte gjøre før BC for å klare å fullføre den.

5 mann PUGS som kunne ta ned Drakkisath var omtrent ikkeeksisterende på den tiden, og om du referer til skrytevideoene der en 5 manns gruppe eller mindre klarte det, så er vel heller det i seg selv et bevis på det motsatte.

Rait. Jeg tanket der 5 mann med armsspecc, Aegis og the Scarlet Commander og generelt mange greenies, uten wipes. Og jeg var noob. De andre i gruppa var ikke noe særlig geara de heller. Kanskje noen med litt T1, maks. UBRS blir aldri en raidinstance i mine øyne.

 

Og hvis du mener en instance er en raidinstance bare fordi den kunne romme 10 spillere, må du også huske at man kunne entre alle instancer med et raid på 10 før.

 

En annen grunn til at de at det ikke er en raidinstance er at du kan gjøre den 5 ganger i tima. Raidinstancer har satt opp tider der de skal resettes, og siden UBRS ikke er med på denne listen over når raidinstancene skal resettes, kan man heller ikke kalle det for en.

 

Det er derimot et veletablert faktum at flere guilder klarer Attumen enn de klarer Maiden, derfor brukte jeg Attumen som eksempel.

Lies.

 

Attumen = 6 wipes på førstekill.

Maiden = 3 wipes på førstekill.

Lenke til kommentar

##Rait. Jeg tanket der 5 mann med armsspecc, Aegis og the Scarlet Commander og generelt mange greenies, uten wipes. Og jeg var noob. De andre i gruppa var ikke noe særlig geara de heller. Kanskje noen med litt T1, maks. UBRS blir aldri en raidinstance i mine øyne.##

 

Selv om dette i bunn og grunn vitner om løgn fra din side, (om du påstår at dere klarte hele med 5 mann, totalt undergeara) så er jo dette heller en bekreftelse på mitt syn om at dette er den letteste raidbossen i spillet.

 

Og som Lycantrophe sa, UBRS var designa for 10 mannsgrupper (15 ved release), nettopp fordi den krevde mye mer enn de vanlige 5 manns gruppene.

 

 

 

##Lies.

 

Attumen = 6 wipes på førstekill.

Maiden = 3 wipes på førstekill.##

 

Hva er løgn med utsagnet mitt?

Dine subjektive tall har jo ingen relevans for debatten, noe jeg har beskrevet hvorfor tidligere.

Jeg viser derimot bare til det faktum at det av åpenbare årsaker er flere som har drept Attumen enn Maiden, nettopp fordi nesten alle guilder velger å drepe ham før de går løs på Moroes/Maiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...