Gå til innhold

Dine verste og letteste raid-bosser!


Anbefalte innlegg

Err, hvorfor bruker dere ikke safe spots?

 

http://flavaguild.com/images/karasafe.jpg

 

Fungerer det virkelig? Vi har kommet til Prince nå og det diskuteres litt i Guild om vi skal bruke safe spot, eller gjøre det "skikkelig" for å trene på å spille bedre som team (bedre raid-bevegelse etc).

 

Hvordan håndterer evt. melee dps enfeeble hvis det kommer infernal mellom ranged og tank? Bare løpe et annet sted (muligens utenfor healing range)?

 

Og til slutt.. "må" man ha 3 healers på Prince?

 

For øvrig.. de som sier Aran er kjempelett.. hva slags raid-setup brukes? Unngår dere polymorph + drink?

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har som regel bare med et par melee dps på Prince, så det er ikke noe problem. De hjelper til med bandasjering av folk som får øksene og gjør ranged dps.

 

Tre healers er definitivt ikke et must om folk har med seg litt pots og har brukbart utstyr, men det kan være greit.

 

Vi bruker ikke en spesiell raid setup på Aran, unngår ikke polymorph + drink. Vi passer bare på at alle har nok hp og holdes toppa opp og kicker alle som rører seg under flame :]

Lenke til kommentar

Vi brukte safe spot på prince før, når man kunne stå rett på innsiden av døra. Da var alltid raidet "infernal-sikkert", og om det landet en infernal på tank kunne det bare heales gjennom. Forrige patch ble denne safe-spotten fjernet, så nå starter vi som regel med tanken på en av langsidene, og raidet i midten. Vi får ham ned hver gang, men når vi har uflaks med infernals blir det ofte en wipe... irriterende! Har ikke prøvd den safespotten du la ut der Loeve, takk for tipset.

 

Vi har som regel to healers på prince, det går med et nødskrik...

 

PS et tips for rogues på prince... Vent til han kaster enfeeble før du løper ut, det er unødvendig å løpe tidligere. Om du ikke får enfeeble, kan du bare CoS shadow nova. Siden cooldown på CoS er ett minutt slipper du å løpe ut på halvparten av novas, det hjelper masse på dps! Men får du enfeeble må du ut uansett.

Endret av abraxa
Lenke til kommentar
Vi har som regel to healers på prince, det går med et nødskrik...

Hmm.. da tror jeg vi skal prøve med 3... bare såvidt forbi Aran + Terestian.

 

Forresten.. noen som bruker noe annet enn Warrior tank? Noen som har erfaring med Paladin tank? Vi bruker paladin tank på det meste andre med stor suksess...(funker supert på Terestian bl.a.), men har kanskje ikke nok HP og mangler shield wall, last stand etc som kanskje er bedre på Prince.... ?

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Har tanken godt nok utstyr skal ikke shield wall og last stand være nødvendig. Vi bruker en druid som main tank i Karazhan, og har ikke lidd på grunn av det. Tre healers kan være en fordel, ja, spesielt i phase 3. Vi pleier å kjøre healing rotations mot slutten, slik at vi sparer mana på overhealing når det må spammes. Funker fint.

Lenke til kommentar

Værste: Mother Shahraz før patch 2.2. Selv om det var ganske morro til tider var denne fighten så utrolig random som det går an å få den. Var du uheldig, selv om dere gjorde alt på en perfekt måte kunne fortsatt en dårlig teleport wipe raidet.

Gruul før han ble nerfet var også av samme slaget. En helt forferdelig fight, som slik som Mother ble nerfet ned til "lol" level.

 

Enkleste: Som alle vil jeg si Supremus, Void Reaver, Shade of Akama og Grobbulus.

 

Beste: Four Horsemen og C'Thun var begge veldig gode bosser.

 

Vært å nevne: Kael'Thas, Vashj, Loatheb, Sapphiron og Kel'Thuzad. Kunne lett ha nevnt flere av de gamle, men de egentlig ikke så bra designet som mange av de senere bossene.

 

Største skuffelse: Illidan Stormrage. Hadde forventet en bedre fight en dette. Den er ikke spesiell nok med tanke på all lore irundt han om du spør meg.

 

Progress: Alt WoW har hatt å by på så langt (inkludert ZA på PTR)

Lenke til kommentar
Vel.. vi har vært 2 healere på curator, terestian og aran, men jeg forstår det slik at Prince er mye mer healing-intensivt....

 

Sist gang guildet tok curator var det 2 healers, og hadde VE oppe igjennom heile fighten. Han ramla relativt fort, og healing var det plenty av. En trenger riktignok BoS for at det skal funke, og sjøl med det må du på et tidspunkt holde litt igjen på nuking. Og eg har ikkje improved VE.

Lenke til kommentar
Vel.. vi har vært 2 healere på curator, terestian og aran, men jeg forstår det slik at Prince er mye mer healing-intensivt....

 

Sist gang guildet tok curator var det 2 healers, og hadde VE oppe igjennom heile fighten. Han ramla relativt fort, og healing var det plenty av. En trenger riktignok BoS for at det skal funke, og sjøl med det må du på et tidspunkt holde litt igjen på nuking. Og eg har ikkje improved VE.

 

Gikk ganske kjapt for oss også.. på 25% (det er vel passe fort?) etter 2. evocation. Brukte ikke BoS heller, men paladin tank hadde masse aggro.

Lenke til kommentar

Må si jeg synes Kael'Thas er den hittil vanskeligste raid-bossen jeg har opplevd pretbc. Mange mange faser, og krever et intenst fokus fra alle i raidet. Men det er vel kanskje forståelig i og med at han ofte er det siste hinderet til guilds som ønsker å gå Hyjal og BT. Må være litt utfordrende da.

 

For min del synes jeg Hydross og morogrim var enkle bosser (tok begge første kvelden med pracc), samme med Solarian etter 2.2.

 

Progress: 6/6 SSC 3/4 TK

 

Off-topic :p, åssen handler dere phase 2 @ kael? Focus fire eller aoe ned wepsa?. Vi rekker stort sett aldri å få ned alle før phase 3 starter.

Endret av Overpowered
Lenke til kommentar

Jeg tar bort alt det som ikke gir raiding-følelse nå (Alt under 25man altså):

 

BESTE FIGHTS:

- Heigan the Unclean (Naxxramas)

- The Lurker Below (SSC)

- Thaddius (Naxxramas)

 

MEST UTFORDRENDE FIGHTS:

- The Four Horsemen (Naxxramas)

- Lady Vashj (SSC)

- C'Thun (Ahn'Qiraj)

 

LETTEST FIGHT: Gruul the Dragonkiller (Gruul's Lair) + Alt opptil Huhuran (AQ)

MINST STRESSENDE FIGHT: Patchwerk (Naxxramas)

 

Progress: 12/14 Naxxramas, 6/6 SSC og 3/4 TK.

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...