Gå til innhold

Bush og irak hva mener dere ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som gjør meg frustrert er at USA hardnakka påstår at de har ymse bevis på både det ene og andre våpenprogrammet. Og det har de nok også. Er ikke så lenge siden USA var Iraks's allierte da Komeini var den stygge ulven, og det er vel ikke helt utenkelig at litt av redskapen ble liggende igjen.

Hvorfor i all verden kan de ikke gi ihvertfall litt info til inspektørene. Det er jo å holde FN for narr når de lar folk springe rundt i blinde unødvendig.

Blir for dumt å mase om kildebeskyttelse og rikets sikkerhet når alle vet at det blir store sivile tap uansett om det blir bakkekrig eller bombing.

Lenke til kommentar

Joda er en fare det for at det kan skje en gang i fremtiden, men ikke nå. Problemet er at de fleste bakteriene dør under eksplosjonen.

Problem? :p

 

Informasjon og kunnskap til det irakiske folk er bedre enn bombing. Om man klarer å få på benene en motstandsbevegelse som klarer å få med seg store deler av folket i Irak mot Saddam, og det blir send inn FN styrker på riktig tidspunkt så vil Saddam bli styrtet. En frigjøring fra utsiden hjelper ikke det Irakiske folk noe særlig.

Lenke til kommentar

Joda er en fare det for at det kan skje en gang i fremtiden, men ikke nå. Problemet er at de fleste bakteriene dør under eksplosjonen.

Problem? :p

 

Informasjon og kunnskap til det irakiske folk er bedre enn bombing. Om man klarer å få på benene en motstandsbevegelse som klarer å få med seg store deler av folket i Irak mot Saddam, og det blir send inn FN styrker på riktig tidspunkt så vil Saddam bli styrtet. En frigjøring fra utsiden hjelper ikke det Irakiske folk noe særlig.

Ja er da ikke negative til det eg, så forstår ikke hvorfor du quotet det eg hadde skrevet?

Hadde du sett holmgang på tv2 for noen uker siden ville du fått med deg at det var de igang med for 12år siden. Men da sviktet hjelpen fra utlandet.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er best vi dreper allesammeniheleverden, jeg.

Saa fjerner vi effektivt muligheten for at kanskjemuligensmotformodning noe leit skjer en gang i den uoversiktelige fremtid.

 

Alternativt hadde det vaert goey hvis Kina sprengte i filler Kaaba, og fikk det til aa se ut som om det var USA som gjorde det.

Lenke til kommentar

Du skrev at problemet var at bakteriene dør i eksplosjonen. det er da ikke noe problem? (bortsett fra for Saddam da)

Du følger ikke med på vitenskapen om du mener alvor med dette du skriver, er ikke problemer å dyrke frem mangen bakterier til å bruke i noen våpen. Men å få dem levende fra iraq til f,eks usa i en langdistanse rakket er mye verre, derfor sa eg de dør i eksplosjonen.

Lenke til kommentar

Kjetil Lura: Som sagt, det er ikke noe problem for menneskeheten, kanskje for syke idiotiske forskere og maktgale despoter. Men ikke for menneskeheten. Jeg ser ikke på det som noe problem at bakteriene dør (transport eller eksplosjon bryr meg ikke).

 

Jeg følger heller ikke med på våpen vitenskap...

 

Så det så :)

Lenke til kommentar

 

Informasjon og kunnskap til det irakiske folk er bedre enn bombing. Om man klarer å få på benene en motstandsbevegelse som klarer å få med seg store deler av folket i Irak mot Saddam, og det blir send inn FN styrker på riktig tidspunkt så vil Saddam bli styrtet. En frigjøring fra utsiden hjelper ikke det Irakiske folk noe særlig.

 

Problemet er vel at Irak som store deler av Afrika er tegnet i utenriksdept. i Storbritannia og Paris. Landet består av mange forskjellige grupper som ofte er mer interresert i å kjempe mot hverandre enn mot Saddam (noe han utnytter) Bare se på Kurderene i nord. To store fraksjoner som har vokst under "No fly" sonen, men som bruker mesteparten av sin tid og ressurser på å bekjempe hverandre. Saddam må sitte i palassene sine og le seg forderva!

Og nabolandene ser også med litt tvil på hva som kommer etter Saddam. Iran er nok interresert i å overta området rundt Basra (De har samme trosretning som Iran, mens resten av Irak hører til den andre retningen av islam (Sunni/Shia - husker ikke helt hvem som er hvem :) )) I nord er det Kurderene (som vår egen Mullah Krekar) som ønsker en egen Kurdisk stat, noe Tyrkia ALDRI kommer til å tillate, og som Iran ei heller ser seg tjent med. Så dere kan føle dere rimelig sikre på at en revulosjon vil bli fulgt med argusøyne fra en mengde land.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...