Gå til innhold

Iron Maiden vs Metallica - hvilket band er størst?


andyboy92

Anbefalte innlegg

Iron Maiden er vel mer ungdomsvennlig. Thrash er ikke noe for mainstream-ungdom.

Metallica er vel mer populært blandt mainstream-ungdom enn Iron Maiden?

Delt likt,, i alle fall her jeg bor.

Jeg vil si Metallica. De har så mye forskjellig at det blir mange flere folk som hører på bare litt av Metallica istedenfor alt, mens Maiden som er mye mindre variert har igjen en fanskare som liker det meste de lager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utifra mine og dine data Tvk. så er det flere som hører på Metallica gratis. Iron Maiden ahr solgt flere CD'er. Altså, Iron Maiden har flere ekte, betalende fans.

Kunne ikke sagt det bedre... Har INGEN nedlastede sanger på PC-en, fordi jeg har såpass respekt for metall at jeg vil støtte det slik at det kan forsette å eksistere.

Noen har kanskje lest kommentarene mine i forskjellige poster der man diskuterer nedlasting? :innocent:

 

edit: Metallica er ikke verd å bruke som oppvarmingsband engang på en maiden konsert!

Endret av Valkyria
Lenke til kommentar

man kan iaf ikke måle det i antall solgte plater. Da må man i allefall dele antallet på antal plater de har gitt ut for å få gjennomsnittet av hver plate.

 

Maiden har gitt ut flere plater. Hvis begge bandene har like mange fans som har kjøpt alle platene til "sin gruppe" vil selvsagt maiden vinne den pollen siden de har gitt ut flest.

 

 

Men som det er sagt så mange ganger før her, det er jo bare smak og behag. Hva er best? jordbær eller bringebær?

Lenke til kommentar

Bedre? Langt der ifra! Tynn og simpel vepsevreng på gitaren, og vokalen var ikke like bra.

 

Children of bodom sin versjon av Aces High spiser maiden sin versjon til frokost.

 

De første albumene til metallica er gode. De første albumene til maiden er ikke fullt så bra, men seinere album er knallbra! Jeg har vært på konsert med begge, og konserten i Vestlandshallen med 10 000 i publikum slår metallica sin konsert ned i støvlene! Husker jeg sto utenfor vestlandshallen og ventet 5 timer for å komme lengst frem! sto på andre rad forran Janick!

 

Jeg tror Metallica sine første album tiltaler mainstream ungdom mer enn maiden. Maiden er vel kansje litt mer prog. Enn metallica. (Ikke skyt meg hvis jeg tar feil)

 

Jeg liker begge bandene ca. like mye, men har en liten forkjærlighet for metallica sitt black album.(Første metalalbumet jeg kjøpte. Som 9åring)

 

St.Anger er jo århundredes dårligste album noensinne! Skarptrommer som høres ut som om man slår på jernrør, og nasty nu-metal stil over det hele, men ser man bort ifra det er metallica supert.

 

Sorry for ett rotete innlegg. *trøtt*

Endret av tommen_h
Lenke til kommentar
Hva er best? jordbær eller bringebær?

Bringebær!!

 

Birngebær har solgt maaange flere kurver enn jordbær de siste åra.. Og jordbær er jo så kommers!! Sure, noen liker jordbær, andre bringebær men bringebær eier alt!!

 

Bringebær er uansett mye mer utbredt blant "selvplukking"-miljøene..

 

Christ! For en teit diskusjon xD Jeg føler i alle fall at Metallica er det største blant de to her jeg bor..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Iron Maiden:
Iron Maiden has sold over 100 million albums worldwide.

 

Link

 

Metallica:

The band went on to sell over 90 million records worldwide.

 

Link

 

I salgstall har Maiden solgt mer. Jeg synes de er de klart beste :new_woot:

Husk at 90 millioner album var i 2003.. Har hørt at det er over en million nå, men er ikke helt sikker!

 

ps. Nei jeg har ikke lest hele denne tråden!

 

JEG er ihvertfall big fan av metallica og er skuffa at de ikke reklamerte for konserten til metallica på tv, noe de gjør med maiden :p Btw, noe som veit om det kommer en eller annen film av metallica på valle hovin? sto jo to fyrer på scena og flima..! Veldig lyst til å se den igjen i bra kvalitet..:p

Endret av Djfreedo
Lenke til kommentar

Jeg liker begge bandene veldig godt. Var på Metallica i sommer, og skal på Maiden neste sommer. De er begge strålende på hver sin måte og er vanskelige å sette opp mot hverandre. Men skal jeg legge vekt på hvem jeg liker best, blir det Metallica. Synes de har flere gode låter og album enn Maiden, som også har flusst av godlåter, for all del. Jeg liker bedre vokalen til James kontra Bruce, og komposisjonene og oppbyggingen av låtene også. Men som sagt, de er veldig forskjellige og vanskelige å direkte sammenligne.

 

Jeg ser noen trekker frem salg som en konklusjon for at Maiden er større enn Metallica, men det blir jo feil. Maiden har gitt ut nesten dobbelt så mange studioalbum som Metallica, 14 mot 8. Jeg vil tro Metallica er større i fanbase og lyttere, og når vi ser på billettsalget til de to her i landet får vi hvert fall en indikasjon på at Metallica er et stykke større her i landet hvert fall.

 

Men man burde unne seg å like begge to. :)

Lenke til kommentar
Blir feil og sette opp verdens største Thrash Metal band mot verdens største NWOBHM band.. Vil heller si at begge to er størst i sin sjanger og kan ikke sammenlignes.

 

Metallica er ikke verdens største thrash-band :p

 

Joda, folk får mene hva de vil. Personlig så setter jeg Slayer mange ganger høyere enn Metallica.

Lenke til kommentar

Rent popularitetsmessig så er nok Metallica king. Det har av den grunn at det er skikkelig skikkelig mainstream band. (Den dag i dag.) Både musikalsk og popularitsmessig.

 

Iron Maiden er fryktelig populære og er kanskje en av de bandene(bare slått av Slayer) med størst respekt innenfor metall. Vel, slik det virker offisielt da, jeg vet om mange som meg som synes Maiden er oppskrytt.

 

Blir feil og sette opp verdens største Thrash Metal band mot verdens største NWOBHM band.. Vil heller si at begge to er størst i sin sjanger og kan ikke sammenlignes.

 

Metallica er ikke verdens største thrash-band

 

Joda, folk får mene hva de vil. Personlig så setter jeg Slayer mange ganger høyere enn Metallica.

Tja, på 80-tallet var de vel kanskje det?

Men så solgte de seg og mistet respekt, så selv om de selger mer plater en Slayer så er vel Slayer større og ikke minst mye mye mye mer respektert innenfor metall-miljøer.

 

Forøvrig kan alt sammenlignes. (Men om det gir mye mening er en anenn diskusjon. Jeg vil derimot påstå at det absolutt gir mening å sammenligne 2 av verdens største metallband.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Metallica er blitt altfor mainstream synes jeg. Selv om Maiden er et veldig populært band så er det ikke like utbredt blant alle. Rent musikalsk så mener jeg at Maiden er best. Metallica er veldig basic riffs og sånn. Iron Maiden er mye mer teknisk. Syens det blir dumt å stille opp bandene slik egentlig, fordi de spiller ganske ulik type musikk.

 

Jeg ville heller satt opp to band som Van Halen og Def Leppard mot hverandre. De er tross alt litt mer like i spillestilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...