Gå til innhold

Iron Maiden vs Metallica - hvilket band er størst?


andyboy92

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe. Jeg vil ikke kalle LZ for Heavy Metal, heller Rock.

 

Saksa fra wiki:

Led Zeppelin were an English rock band that formed in September 1968. Led Zeppelin consisted of Jimmy Page, Robert Plant, John Paul Jones and John Bonham. With their heavy, guitar-driven sound, Led Zeppelin are regarded as one of the first heavy metal bands.

 

Litt selvmotsigelser gjør ingenting :p

 

edit: skriveleif

 

edit 2: Metallica har kanskje flest fans og er mest kjente, men jeg synes nå at Iron Maiden banker Metallica musikkmessig. Jeg føler at denne tråden er poll-klar, men husk å få et litt mer konkret spørsmål og ikke bare "hvem er størst?" Det er veldig vidt ;)

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar

e-penis er nesten like viktig som led zeppelin! (?)

 

Maiden har stort sett kvalitet i hvert album, noe man ikke kan si om Metallica. Men derimot så har Metallica levert knakende god kvalitet i de første albumene, så de stikker av med seieren for min del.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar
Off topic: Kanskje led zeppelin har noe fra metal og var inspirasjon til metalband på 80 tallet, men ikke faen om de er et metal band!

 

Ting utvikler seg. k? Ikke vær så påstålig.. Ta heller å undersøk litt før du kommer og dasker med den supertøffe e-penisen din..

 

Haha, du er morsom du.. Led Zeppelin er blandt de største rockebandene i verden, de har vært innom mange sjangere, blandt annet metal. Det gjør dem ikke til verdens største metal band.

Lenke til kommentar
e-penis er viktig!

 

Maiden har stort sett kvalitet i hvert album, noe man ikke kan si om Metallica. Men derimot så har Metallica levert knakende god kvalitet i de første albumene, så de stikker av med seieren for min del.

 

Er enig i at metallica ikke har kvalitet i hvert album, men de forandrer seg iløpet av årene som er kulere en å lage album i 20år med samme innehold.

Lenke til kommentar
Er enig i at metallica ikke har kvalitet i hvert album, men de forandrer seg iløpet av årene som er kulere en å lage album i 20år med samme innehold.

 

Ettersom jeg ikke liker Metallicas nyere bragder, så vil jeg si at god gammeldags oppskrift fungerer bedre enn nye og dårlige påfunn.

 

Variasjon er selvsagt bra, men totalt stilskifte til det verre er ikke det.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar
Haha, du er morsom du.. Led Zeppelin er blandt de største rockebandene i verden, de har vært innom mange sjangere, blandt annet metal. Det gjør dem ikke til verdens største metal band.

 

Betegnelsen metal er noe annet nå en på 60/70 tallet.. Metal har fått en ny betegnelse vett..

 

Det er sant. Men Zeppelin er nok allikevel ikke et metal-band, vil jeg si. De faller vel mer naturlig i kategorien hardrock/tungrock.

Lenke til kommentar
Haha, du er morsom du.. Led Zeppelin er blandt de største rockebandene i verden, de har vært innom mange sjangere, blandt annet metal. Det gjør dem ikke til verdens største metal band.

 

Betegnelsen metal er noe annet nå en på 60/70 tallet.. Metal har fått en ny betegnelse vett..

 

Det er sant. Men Zeppelin er nok allikevel ikke et metal-band, vil jeg si. De faller vel mer naturlig i kategorien hardrock/tungrock.

 

Nå ja, men uansett var det ikke det som det var snakk om :) Jeg putter en finger på Iron Maiden.

Lenke til kommentar
Makan til tråd.

Fint at du gjør den mye bedre :)

 

Føler innlegget mitt var over gjennomsnittet i kontruktivitet for denne tråden egentlig. Hvis noen føler de vil vite hvilket av disse to bandene som er størst, basert på salgstall kan man jo bare søke da. Det er jo strengt tatt ingenting å diskutere. Istedet blir tråden brukt til å diskutere om Zeppelin var metall og hva som er fjortis og ikke. Synes dette er en ren svadatråd...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...