Gå til innhold

Skriv en omtale av Crysis demoen eller bare fortell hva du synes om spillet generelt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vel, det kan jo alltids hende men jeg tviler. Dagen de offentliggjorde minimumskravene tenkte jeg "geez", dårlig motor som har det som minimum.

ja men cryengine 2 er den beste og kraftigste grafikkmotoren nå på markedet, og vil selvfølgelig kreve hardware, men ja som sagt, kunne vært bedre optimalisert...

Nei det er jeg langt fra enig i. Unreal Engine 3 produserer like pen grafikk og er mye mer fleksibel og har vennligere minimumskrav.

Minimum Systemkrav

* Windows XP SP2 or Windows Vista

* 2.0+ GHZ Single Core Processor

* 512 Mbytes of System RAM

* NVIDIA 6200+ or ATI Radeon 9600+ videocard

* 8 GB of Free Hard Drive Space

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082
Skrevet

Unreal Engine er grei den. Men av de spillene som bruker motoren så har jeg enda ikke sett noe god fysikk.

Skrevet
selvfølgelig skjønte jeg hva du gjorde, men jeg sier at om ikke historien er kjempebra, så kan det andre være bra, og ja, er ikke grafikken bra, så kan historien og det andre være bra...

det jeg reagerer på er at den eneste grunnen du tror vi liker dette spillet er pågrunn av grafikken...

Jeg påstår da ikke at det er den eneste grunnen? Jeg Men siden grafikken egentlig er det eneste som briljerer i dette spillet så vil det være nærliggende å anta det..

Skrevet (endret)

Unreal engine 3 gir "langt" ifra like pen graffikk som Cry engine 2, skjønner ikke at dere kan si noe sånt som at unreal er penere, bare tull.

Endret av MrLG
Skrevet
Agg, der putta du fingeren på det. Det er jo latterlig, grenser til hysteri. Det er IKKE så genialt som folk vil ha det til. Vel og merke, det er ikke et dårlig spill, bare ikke så sykelig bra som folk sier. Det er virkelig ikke noe som er spesielt med spillet, annet enn grafikken, men den er utdatert om 6 måneder, så da har ikke spillet noe å stille opp med lenger :( Hvis det da ikke har det samme modde-potensialet som Half-Life serien da. Da hadde det jo levd lengre, men tviler på at det er noe annet enn et blaff.

Men tenk om folk faktisk synes spillet er bra? Er det så viktig for deg å få frem hvor dårlig spillet "egentlig" er? Folk kan da ha forskjellige meninger, og selv mener jeg dere grenser til hysteri, ved å mene at spillet kun er hype på grunn av grafikken. Yo get my point?

Skrevet
når du sier 10 av 10..

mener du at det spiller er enkelt og greit perfekt og feilfritt?..

eller mener du i forhold til andre spill?:p...

bedre å rangere spill etter dårlig/greit/bra/ osv osv etter min mening :p..

spillet har genialt gameplay og grafikk <3<3.. eneste jeg savner er, litt mer plasking i vannet når jeg kaster ting ut i vannet :/:/..

jeg må si at spillet ikke fikk meg til å angre på at jeg kjøpte pc til 21 tusen :D.. selvom jeg har fps på 14 til 23 :p..

GOOO CRYSIS!... the best game a man can get!!

Herregud, jeg får sår i øynene av å lese dette her og en tykk irriterende hinne på hjernen.

Jeg må lure, er spillet nyskapende? Jeg så for meg dette som ett hvilket som helst skytespill med god grafikk. Mye mulig jeg tar feil. Men om folk tenker seg om, hva er NYTT i crysis.

Skrevet
Jeg må lure, er spillet nyskapende? Jeg så for meg dette som ett hvilket som helst skytespill med god grafikk. Mye mulig jeg tar feil. Men om folk tenker seg om, hva er NYTT i crysis.

MP-delen er er hvertfall det morsomste jeg har prøvd på lenge, takket være nanosuiten. Uten nanosuiten så hadde det bare vært et helt vanlig kjedelig fps spill som jeg hadde gått lei som alle andre spill.

Skrevet (endret)
Unreal engine 3 gir "langt" ifra like pen graffikk som Cry engine 2, skjønner ikke at dere kan si noe sånt som at unreal er penere, bare tull.

Vel, med tanke på at "pent" er svært subjektivt så er ikke det lett å si hvilke av motorene som er penere. Mer realistisk er en annen ting.

Men uansett, jeg vil si at UT3 ligger foran crysis grafikkmessig, med tanke på at crysis kun overgår UE3 på det absolutt høyeste, noe som bare den aller aller kraftigste pc klarer å kjøre. Unreal tournament 3 derimot, kjører med alt på max i 1680x1050, glatt som en barnerumpe på min noe aldrende pc. Det er vanskelig å gjøre en eple/eple sammenligning, med tanke på at spillene er så forskjellige, både i setting, områder og art direction, men om vi setter opp en skala fra 1 til 10, så vil UE3 vinne på 1 til 9. Det skal bli interessant å se hvordan UT3 ser ut når fullversjonen kommer ut, og vi får full oppløsning på teksturene.

Men en grafikkmotor trenger ikke være mer avansert for å gå av med seieren i mine øyne, oppgaven til en grafikkmotor er å legge til rette for kunstnere og designere til å utfolde seg og lage et godt spill.

Endret av slash
Skrevet
selvfølgelig skjønte jeg hva du gjorde, men jeg sier at om ikke historien er kjempebra, så kan det andre være bra, og ja, er ikke grafikken bra, så kan historien og det andre være bra...

det jeg reagerer på er at den eneste grunnen du tror vi liker dette spillet er pågrunn av grafikken...

Jeg påstår da ikke at det er den eneste grunnen? Jeg Men siden grafikken egentlig er det eneste som briljerer i dette spillet så vil det være nærliggende å anta det..

ja synes du...

Skrevet

Vel, med tanke på at "pent" er svært subjektivt så er ikke det lett å si hvilke av motorene som er penere. Mer realistisk er en annen ting.

Men uansett, jeg vil si at UT3 ligger foran crysis grafikkmessig, med tanke på at crysis kun overgår UE3 på det absolutt høyeste, noe som bare den aller aller kraftigste pc klarer å kjøre. Unreal tournament 3 derimot, kjører med alt på max i 1680x1050, glatt som en barnerumpe på min noe aldrende pc. Det er vanskelig å gjøre en eple/eple sammenligning, med tanke på at spillene er så forskjellige, både i setting, områder og art direction, men om vi setter opp en skala fra 1 til 10, så vil UE3 vinne på 1 til 9. Det skal bli interessant å se hvordan UT3 ser ut når fullversjonen kommer ut, og vi får full oppløsning på teksturene.

Men en grafikkmotor trenger ikke være mer avansert for å gå av med seieren i mine øyne, oppgaven til en grafikkmotor er å legge til rette for kunstnere og designere til å utfolde seg og lage et godt spill.

når man sammenligner grafikk så ser man jo alltid utifra de høyeste innstillingene, for det er det som representerer grafikken i spillet!

Skrevet

helt enig...

jeg synes unreal engine 3 produserer meget pen grafikk, men er ikke på samme nivå som crysis...

Skrevet
når man sammenligner grafikk så ser man jo alltid utifra de høyeste innstillingene, for det er det som representerer grafikken i spillet!

Det representerer grafikken for en liten del av spillere, da veldig få (pr. i dag) har bra nok pc til å spille crysis på max.

For alle de andre går UE3 av med seieren.

Skrevet
Men, vent, var det ikke slik at grafikken ikke hadde noen betydning? Oioioi.

Måtte bare komme med en sarkastisk kommentar :p

Sarkastisk eller ikke, jeg skal svare deg som om du var seriøs. Jeg elsker bra grafikk. Men jeg elsker også godt spilldesign og gode historier. Jeg har ikke sagt at grafikk ikke har noen betydning, for det har den, det jeg har sagt er at god grafikk ikke redder et spill som kommer til kort på opp til flere andre områder. Om du skal være sarkastisk så hjelper det å forholde seg til det jeg faktisk sier - gjerne også å forstå det.

Skrevet

Det var egentlig ikke rettet mod deg, men mot holdningen til ganske mange i tråden, som går veldig ut på at "eneste grunnen til at dere liker spillet er grafikken". Du, derimot, holder deg i det minste seriøs med dine påstander :)

Skrevet (endret)
når du sier 10 av 10..

mener du at det spiller er enkelt og greit perfekt og feilfritt?..

eller mener du i forhold til andre spill?:p...

bedre å rangere spill etter dårlig/greit/bra/ osv osv etter min mening :p..

spillet har genialt gameplay og grafikk <3<3.. eneste jeg savner er, litt mer plasking i vannet når jeg kaster ting ut i vannet :/:/..

jeg må si at spillet ikke fikk meg til å angre på at jeg kjøpte pc til 21 tusen :D.. selvom jeg har fps på 14 til 23 :p..

GOOO CRYSIS!... the best game a man can get!!

Herregud, jeg får sår i øynene av å lese dette her og en tykk irriterende hinne på hjernen.

Hmmm, kan du nevne et spill som du syntes var nyskapende?

Var HL2 nyskapende? De aller fleste ville sagt det ja.

Hvorfor?

Tja, utrolig god historie, gravity gun, flott fysikk som gjorde veldig mye for spillet, og naturligvis god grafikk.

Crysis: Utrolig god historie, nano-suite, flott fysikk, og grafikk som får spillet til å se ekte ut, en Multiplayer som er forskjellig ifra noe annet spill jeg har prøvd, og en editor som nærmest fortjener å komme ut som eget spill.

Halo 3, var det så fryktelig nyskapende? Nei ikke akkurat. Men er det et av de beste spillene på dags dato? ja jeg er ganske sikker på at mange er enige i det. For så lenge en kan kombinere forskjellige elementer fra nadre spill og perfeksjonere dem, så kan det skape et fantastisk spill.

Hva er det som IKKE er nyskapende i Crysis? At det er en jungeløy er ivhertfall det eneste jeg direkte kan trekke paraleller med. (far cry)

Finner du virkelig ikke noe som er nyskapende, ja så må jeg nok virkelig betvile din dømmekraft.

Endret av andrull
Skrevet
Hva er det som IKKE er nyskapende i Crysis? At det er en jungeløy er ivhertfall det eneste jeg direkte kan trekke paraleller med. (far cry)

Finner du virkelig ikke noe som er nyskapende, ja så må jeg nok virkelig betvile din dømmekraft.

Vel, skal vi se.. Som du nevner så er settingen så å si identisk med far cry. Så har du en drakt som gir ekstra armor, og som lader seg selv opp når du går i dekning. (halo) Helse går også opp om du går i dekning (gears of war, rainbow six) du har tidsbegrenset cloaking (halo 2, alien versus predator) Du har kjøretøyer. (battlefield, halo, unreal tournament, farcry etc etc) tidsbegrenset Speed. (half-life og stort sett alle spill i verden) Du kan modifisere våpen. (deus ex, system shock) Semi-ødeleggbare omgivelser. (red faction)

Kan ikke du heller si meg hva som er så fryktelig nyskapende da? For min dømmekraft er tydeligvis ikke hva den burde være. :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...