Gå til innhold

Skriv en omtale av Crysis demoen eller bare fortell hva du synes om spillet generelt!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er ikke noe å diskutere, om du ikke liker Crysis og ikke synes det er drit bra er en ting, men hvis du mener det er et dårlig spill, eier du rett å slett ikke bra spillsmak. Kan bare ikke si at dette spillet er dårlig, fordi det er alt annet enn det, uannsett hvem sjanger du liker. Og det finnes ikke verre en folk som kjører et spill på low og sier det suger, graffikken påviker gameplayet så sykt, at dere må være tards hvis dere ikke forstår det.

 

helt eni!

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe å diskutere, om du ikke liker Crysis og ikke synes det er drit bra er en ting, men hvis du mener det er et dårlig spill, eier du rett å slett ikke bra spillsmak. Kan bare ikke si at dette spillet er dårlig, fordi det er alt annet enn det, uannsett hvem sjanger du liker.

 

 

"hvilken".

 

Jeg liker å tro at jeg har veldig bra spillsmak. Om det stemmer eller ikke kan sikkert diskuteres. Men jeg forbeholder min rett til å mene at crysis er middelmådig. Jeg sa aldri at det var dårlig, jeg sa at det var middelmådig og ikke særlig nyskapende. Si meg gjerne i mot, men kom med ekte argumenter helst, slike er enklere å forholde seg til.

 

Når et så hypet spill ender opp med å bli middelmådig merkes det ekstra hardt. Når du blir lovet den hellige gral, men i stedenfor får en lunken sup av "sett det før"-koppen så smaker det ekstra bittert. Og om du mener noe annet så vil jeg påstå at det er DIN spillsmak det er noe i veien med. Eller i allefall den kritiske sansen.

Lenke til kommentar
Vakkert? Ja.

 

Dessverre stopper det der. Nå begynner spill å bli såpass mainstream at vi ikke lengre bør akseptere plot som kunne vært tatt ut ifra en eller annen b-film fra nittitallet. Jeg skal ikke uttale meg før fullversjonen er ute, men foreløpig virker det som historien er like dyp som en kaffekopp. Crysis bringer dessverre ingenting nytt til bordet gameplay-messig. Det er stort sett et farcry på steroider. (Det behøver nødvendigvis ikke være noe negativt, jeg likte farcry)

 

Fysikken er god, men det gjør det bare enda mer åpenbart når den kommer til kort. Jeg kan for eksempel plukke opp en kasse, og med denne kan jeg rasere hus ved å løpe på veggene. jeg kan skyte trær til opptenningsved, men en 2x4 på et skur tåler alt. En garage kan stå oppreist selv om alle bærebjelkene unntatt en er vekk... Ragdolls som havner i for mye rusk eller sære positurer spasmer og hopper som nysløyd makrell..

 

Jeg sier ikke at en må ha innovasjon for innovasjons skyld, for bevares, det som har funka før funker jo ofte gang på gang. Men et så hypa spill burde ha litt mer å by på for å høste toppkarakterer synes jeg.

 

 

Oh, jeg glemte nesten å nevne AI. Den er fryktelig svingende, fra veldig realistisk til rett og slett tredjegrads tilbakestående. Når folk for eksempel går uti vannet for å lete etter deg, for så å drukne seg selv så er det noe som skurrer. Og når jeg er midt i en skuddveksling med en illsint fiende så løper han bak et hushjørne, for så å springe i ring rundt et tre og hyle noe på koreansk. Jeg aner ikke hva han sa, men jeg antar de har fryktelig aggressive julesanger i nord-korea, og han fant det for godt å gå rundt julepalmen. Eller da jeg sto på et hustak og lekte rambo, en flokk fiender samlet seg under meg, og en av mensamedlemmene bestemte seg for å kaste en granat, jevne hele huset med jorden, og knuse seg selv og kompisene.

 

Jeg kan fortsette å legge ut om mine eventyr i farcr..um crysis, men jeg lar det være for nå.

 

jeg vil nå ikke påstå at historien er som tatt ut fra en b-film, for den er så MYE bedre enn det!

Jeg skjønner at det er en god del likheter mellom crysis og far cry, men det er på mange måter helt annerledes og.

jeg synes blant annet skytingen i far cry er langt ifra det samme som crysis, far cry var mye lettere og....ja jeg vet ike hvordan jeg skal forklare det...det eneste som jeg syntes var likt var når man kjørte bilg og båt, bortsett fra det....et helt annet spill!

Endret av engjac
Lenke til kommentar
jeg vil nå ikke påstå at historien er som tatt ut fra en b-film, for den er så MYE bedre enn det!

Jeg skjønner at det er en god del likheter mellom crysis og far cry, men det er på mange måter helt annerledes og.

jeg synes blant annet skytingen i crysis er langt ifra det samme som crysis, far cry var mye lettere og....ja jeg vet ike hvordan jeg skal forklare det...det eneste som jeg syntes var likt var når man kjørte bilg og båt, bortsett fra det....et helt annet spill!

Det bør vell være det samma :p

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe å diskutere, om du ikke liker Crysis og ikke synes det er drit bra er en ting, men hvis du mener det er et dårlig spill, eier du rett å slett ikke bra spillsmak. Kan bare ikke si at dette spillet er dårlig, fordi det er alt annet enn det, uannsett hvem sjanger du liker.

 

 

"hvilken".

 

Jeg liker å tro at jeg har veldig bra spillsmak. Om det stemmer eller ikke kan sikkert diskuteres. Men jeg forbeholder min rett til å mene at crysis er middelmådig. Jeg sa aldri at det var dårlig, jeg sa at det var middelmådig og ikke særlig nyskapende. Si meg gjerne i mot, men kom med ekte argumenter helst, slike er enklere å forholde seg til.

 

Når et så hypet spill ender opp med å bli middelmådig merkes det ekstra hardt. Når du blir lovet den hellige gral, men i stedenfor får en lunken sup av "sett det før"-koppen så smaker det ekstra bittert. Og om du mener noe annet så vil jeg påstå at det er DIN spillsmak det er noe i veien med. Eller i allefall den kritiske sansen.

 

har du noen gang opplevd en så dynamisk og virkelig verden?

har du noen gang spilt et spill der en drakt (i dette tilfellet nanosuit) spiller en meget viktig rolle for å kommer seg videre i spillet....(selfølgelig finnes det spill der ute med magiske evner (for eks: dark messiah, bioshock), men dette blir på en helt annen måte..

har du noen gang vært i en frosset jungel der alt er lagt til is?

jeg mener, jeg respekterer din mening, men jeg tror du må tenke deg litt om....selfølgelig er den også lik andre skytespill, alle skytespill er jo lik med at du må skyte folk, gjemme deg for å ikke bli truffet og slikt, men i crysis er det mye mer å hente

Lenke til kommentar
Til dere som gir spillet 10/10 ( :roll: ) prøv å skru grafikken helt ned, så slipper dere å bli blendet av alt fluffet. Da kanskje det blir lettere å se at gameplayet ikke byr på noe nyskapende eller fryktelig engasjerende.

 

har faktisk spilt spillet på low, og synes det er like morsomt...

men selvfølgelig spiller også grafikk en viktig rolle i et spill, spiller du noe med "gammel" grafikk så blir det ikke like morsomt..

Lenke til kommentar

Synes demoen var grei den, blei overasket at den bare tok 1,8GB.

hadde forventet at det ikkje skulle fungere bra i det heiletatt på pc-en min men blei positivt overaska, når eg satta det på high details :)

 

ja, demoen var knall god, utrolig god grafikk med tanken på at spelte det i DX9. noen små ting som eg hadde forventet var bedre ut i fra trailerene.

her er dei:

 

- når du holder ein person i halsen o berer han virker fyren heilt stiv og det blir veldig urealistisk, ein liten ting som crytek fort kan fikse.

 

- alle folka er ganske like.

 

- ut i fra demoen skulle det vere bra når du går inn gjennom palme-bladene: da skal bladene flytte seg på ein realistisk måte uten at du går igjenom, og det fungerte dorlig.

 

- likene forsvinner etter ein liten stund.

 

- bare på det siste slaget du slår ein fiende merker du noko serlig til, at du slår han med faktisk super krefter.

(alså dei slagene du ikkje dreper med så burde fienden falle litt bak og ikkje bare stå der som dei ikkje er blitt treft).

 

men dette er bare nokken små ting. ellers synes eg det var utrolig bra, men håper at crytek fikser på ein del, før heile spelet kommer ut.

 

xersess :)

Lenke til kommentar
jeg vil nå ikke påstå at historien er som tatt ut fra en b-film, for den er så MYE bedre enn det!

Jeg skjønner at det er en god del likheter mellom crysis og far cry, men det er på mange måter helt annerledes og.

jeg synes blant annet skytingen i crysis er langt ifra det samme som crysis, far cry var mye lettere og....ja jeg vet ike hvordan jeg skal forklare det...det eneste som jeg syntes var likt var når man kjørte bilg og båt, bortsett fra det....et helt annet spill!

Det bør vell være det samma :p

 

oops ^^

 

Problemet er at med nanosuiten blir spillet lettere enn Byggmester Bob-spillet.

 

Og, jeg kan ta feil, men Frozen Jungle er vel lagd av en kar med editoren.

 

jeg snakker jo selvfølgelig om fullversjonen, luring...

Lenke til kommentar
Luring? Har ikke lest nok om Crysis til å kunne vite at det er en is-jungel i fullversjonen. Jeg klarer å se bak utseendet.

 

se bak utseende?

hvis du hadde sett bak utseende hadde du lest om det og....

altså selve plottet går jo ut på at et romskip har krasjet på øya og at det fryser en stor del av det til is...

Endret av engjac
Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg vil si meg litt uening med enkelte her på forume som sier at spillet er "elendig"

Nå er det vel ingen som har sagt at det er elendig heller...og det er egentlig litt av problemet til Crysis, det er hverken veldig bra eller veldig dårlig, det er gjennomsnitlig. De gjentar en formel som er brukt tusenvis av ganger før, og legger til en ny gimmick (nanosuiten), som man strengt tatt ikke trenger å bruke (ihvertfall ikke i demoen). Jeg kan ikke finne èn god grunn til at jeg skal spille Crysis fremfor en annen FPS...

 

gameplay, grafikk og historie

 

 

Du må nok stryke gameplay og historie her :) Det finnes mange spill som er bedre på begge disse punktene.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg vil si meg litt uening med enkelte her på forume som sier at spillet er "elendig"

Nå er det vel ingen som har sagt at det er elendig heller...og det er egentlig litt av problemet til Crysis, det er hverken veldig bra eller veldig dårlig, det er gjennomsnitlig. De gjentar en formel som er brukt tusenvis av ganger før, og legger til en ny gimmick (nanosuiten), som man strengt tatt ikke trenger å bruke (ihvertfall ikke i demoen). Jeg kan ikke finne èn god grunn til at jeg skal spille Crysis fremfor en annen FPS...

 

gameplay, grafikk og historie

 

 

Du må nok stryke gameplay og historie her :) Det finnes mange spill som er bedre på begge disse punktene.

 

det kommer nå an på person til person, selfølgelig finnes det bedre og mer avanserte historier der ute enn crysis', men jeg tror nok ikke crytek har lagt alle kortene på bordet...

det snakkes jo om at det skal bli en trilogi og da vil jeg tro at historien er mer inviklet enn det som til nå er sagt...det eneste som egentlig er sagt er jo plottet og at du vil møte romvesene til slutt, inge vet jo hvorfor de er der osv...

når det kommer til gameplay synes jeg crysis er det morsomste spillet jeg har spilt, ikke bare det at det er morsomt å tukle med drakten, men det er også det at den er nødvendig for å komme seg forbi ulike situasjoner

men selvfølgeli, vi er forskjellige og har forskjellig smak

Lenke til kommentar

AIen er latterlig dårlig til tider da. Jeg kjørte på hardeste vanskelighetsgrad (delta, var det det?) og jeg kunne fortsatt skyte kompisen til en kar uten at han reagerte stort annet enn å sette seg på kne eller sakte, men sikkert stille seg bak en stein så jeg kunne snike meg innpå han og drepe han også. Også flere ganger ved stranda kunne jeg skyte en av patruljene og resten av gjengen klikket loco, men så plutselig fant de ut at, nei, var visstnok ingenting alikvel og tuslet videre. Skammelig for et spill som kommer i 2007..

Lenke til kommentar
AIen er latterlig dårlig til tider da. Jeg kjørte på hardeste vanskelighetsgrad (delta, var det det?) og jeg kunne fortsatt skyte kompisen til en kar uten at han reagerte stort annet enn å sette seg på kne eller sakte, men sikkert stille seg bak en stein så jeg kunne snike meg innpå han og drepe han også. Også flere ganger ved stranda kunne jeg skyte en av patruljene og resten av gjengen klikket loco, men så plutselig fant de ut at, nei, var visstnok ingenting alikvel og tuslet videre. Skammelig for et spill som kommer i 2007..

 

jeg skal ikke si at jeg ikke har opplevd at AI'en til tider er rar, men den er også til tider meget realistisk....

dette er noe jeg tror crytek har fikset/får fikset etterhvert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...