Gå til innhold

To skjermer i Ubuntu 7.10


Gaut1

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg til å klone pc skjermen min til TVen? TVen er koblet opp via S-video utgang.

starter opp nvidia-settings og gjør de innstillingene jeg mener er rett.(print screen ligger som vedlegg)

Men når jeg skal lagre innstillingene får jeg beskjed om "Failed to set MetaMode..." og spørsmål om jeg vil fjerne denne MetaMode.(Ligger som vedlegg) Hvis jeg trykker ja blir bare oppløsningen endret i nvidia-settings.

 

Har også testet å gjøre om på skjerminnstillingene som ligger under System>Administrasjon>Screens and Graphics

men det bli ihvertfall bare tull.

 

Kan umulig være så vanskelig å bare klone skjermen.

Har i et gammelt skjermkort nå, men har gjort dette mange ganger før med dette skjermkortet men da igjennom Windows.

post-134516-1193573353_thumb.png

post-134516-1193573490_thumb.png

Endret av Gaut1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg dessverre ikke noe å teste med her, men opsjonen "Clone" bør ligge inn som et alternativ til "Right Of" som er det du har nå, hvis ikke kan det legges inn manuelt i xorg.conf. Mulig du må bruke en oppløsning som er støttet av TV. Hvis du rett og slett ikke ønsker at vinduer skal maksimeres over begge, så kan dette settes i xorg.conf uten å klone (slik at f.eks. film maksimeres til kun TV).

Lenke til kommentar
Testet det akkurat. Det virker her hos meg

hmm.. Hvilke innstillinger har du da?

 

Virker som om nvidia-settings ikke vil at jeg skal clone skjermen min.

Når jeg setter TV som clone får jeg bare bildet på TVen. et lite lysglimt er at jeg får bildet på TVen og at bildet er helt bra.

Hvis jeg prøver å sette Pc skjermen som clone, så avsluttes nvidia-settings sånn helt uten videre.

 

Hvis du rett og slett ikke ønsker at vinduer skal maksimeres over begge, så kan dette settes i xorg.conf uten å klone (slik at f.eks. film maksimeres til kun TV).

Hva skal jeg legge til i xorg.conf for å få dette til?

Helst kom med en nøye beskrivelse. Sist gang jeg testet å endre på xorg.conf fikk jeg x-server feil.

Lenke til kommentar
Testet det akkurat. Det virker her hos meg

hmm.. Hvilke innstillinger har du da?

 

Virker som om nvidia-settings ikke vil at jeg skal clone skjermen min.

Når jeg setter TV som clone får jeg bare bildet på TVen. et lite lysglimt er at jeg får bildet på TVen og at bildet er helt bra.

Hvis jeg prøver å sette Pc skjermen som clone, så avsluttes nvidia-settings sånn helt uten videre.

 

Hvis du rett og slett ikke ønsker at vinduer skal maksimeres over begge, så kan dette settes i xorg.conf uten å klone (slik at f.eks. film maksimeres til kun TV).

Hva skal jeg legge til i xorg.conf for å få dette til?

Helst kom med en nøye beskrivelse. Sist gang jeg testet å endre på xorg.conf fikk jeg x-server feil.

 

Jeg har ATi kort, og kjørte samme oppløsning på skjerm nummer 2 som på nummer 1. Var ikke vanskeligere enn det for meg

Lenke til kommentar

Fungerte ikke til meg det. kjørte på 1024X768 på begge, Men det virker som om endringene jeg gjør bare blir reseta. Bruker du mirror default screen eller extend default screen?

Har skjermmodellen noe å si?

 

får prøve mer i morgen..

 

Takk for hjelp så langt :)

Lenke til kommentar
Fungerte ikke til meg det. kjørte på 1024X768 på begge, Men det virker som om endringene jeg gjør bare blir reseta. Bruker du mirror default screen eller extend default screen?

Har skjermmodellen noe å si?

 

får prøve mer i morgen..

 

Takk for hjelp så langt :)

Hvis du skal gjøre permanente endringer, så må du gjøre det som administrator, ellers blir de satt tilbake. Bare gjør som Kagee foreslår.

Lenke til kommentar

Et spørsmål i samme kategori: Har satt opp to skjermer med Twinview på en laptop. Hvordan kan jeg fikse det slik at jeg får vanlig laptop-skjerm når jeg starter opp uten skjermen tilkoblet?

 

Sånn som det er nå kommer GDM halvveis utenfor skjermen når jeg starter maskinen, og alt er fordreid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...