Gå til innhold

Team Fortress 2 på 360 - Massiv skuffelse?


Novocaine

Anbefalte innlegg

Jeg sto med valget om å kjøpe Orange Box på PC eller 360, og valgte til slutt å kjøpe spillet til konsoll. Portal var fett i sofaen, HL2 var fett i sofaen (litt slitsomt å bytte våpen, men ble bedre med trening) men TF2 har vært en gedigen skuffelse.

 

Gang på gang har jeg prøvd å sette meg ned å ha en 'session' med TF2, alene eller med en eller 2 kamerater. For det første, serverbrowseren er elendig, og jeg har ikke sett noe verre siden Counter-Strike på gamle-boxen. Den er treig, mangler mange perimeter (hva med å la meg søke etter spill uavhengig av brett?) og sørger for at du må søke om og om igjen hele tiden, noe som er en trøttende prosess.

 

Skulle en så finne et spill som i følge serverbrowseren har knallgod connection er det første en må gjøre å teste om serveren er spillbar, noe den mest sannsynlig ikke er. Selv etter dagens update som jeg håpet skulle redde TF2 på 360, er det tilnærmet umulig å finne en server uten lag - de fleste er så treige at du står og stanger i automatiske porter, og selv din egen figur lagger når du beveger deg. Melee-delay fra Halo 3 er himmelen i forhold til hva TF2 presenter.

 

Greit, Orange Box leverer latterlig mye innhold, men Portal og E2 leverer knappe 10 timer tilsammen, og HL2 og E1 har jeg spilt før, TF2 er til slutt det som skaper levetid. Det eneste i TF2 jeg har hatt det gøy med hittil er den ene runden jeg fant sist uke som ikke lagget, samt kommentarmodusen. Bare jeg får overført pengene til PayPal-kontoen vanker det TF2 på PC for meg, og jeg gratulerer Valve, nå er Portal og E2 (under halvparten) de eneste spillene på Orange Box jeg ikke har kjøpt to ganger.

 

Noen andre som deler mine erfaringer med TF2 på 360, eller er jeg et isolert tilfelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes TF2 funker ganske fint online. gøy er det også. men det er litt irriterende når det kommer "lost connection" :hm: spilt igjennom hl2 og portal denne uka, hl2 e1 i dag, og starta på e2 i sta. er veldig fornøyd med pakken :)

 

 

(så det kom en oppdatering til orange box i sta. har ikke testet noen andre spill en E2 siden den )

Lenke til kommentar

Vel vel, bra det bare er jeg som ikke takler tf2 på 360. For å oppklare er det ikke selvet spillet som er problemet - den ene lagfrie runden jeg spilte var storartet, men de tekniske problemene jeg opplever og den elendige serverbrowseren.

 

Gleder meg stort til paypal-kontoen min oppdateres og jeg får meg TF2 på PC. :)

Lenke til kommentar
Tean Fortress 2 er dritkult! Gleder meg til jeg har til nytt gullmedlemskap! Da blir TF2 i alle retninger.

Jeg fikk med et Gold Subscription Card med Xboxen fra reparasjon. Den varer bare en måned, men du kan godt få nøkkelen av meg så kan vi spille litt TF2!

Endret av ymsefisen
Lenke til kommentar
Tean Fortress 2 er dritkult! Gleder meg til jeg har til nytt gullmedlemskap! Da blir TF2 i alle retninger.

Jeg fikk med et Gold Subscription Card med Xboxen fra reparasjon. Den varer bare en måned, men du kan godt få nøkkelen av meg så kan vi spille litt TF2!

Takk. Men du skal da få slippe å sløse bort 1 gratis måned med gullmedlemskap på meg ;)

Skal kjøpe meg 12 mnd om 2 uker eller noe sånn. Spørs hva lommeboka sier.

Lenke til kommentar
Zlimy, du må huske at spill som Ghost Recon Advanced Warfighter 1 & 2 blir hyllet for sin multiplayer på 360 når de rett og slett er uspillbare grunnet lag, lav framerate, elendig server browser osv.

Blir helt uholdbart argument at man kanskje kan finne et godt spill langt under all driten om man leter lenge nok, hva hjelper vel det?

Lenke til kommentar

Tok ikke helt svaret ditt på innlegget mitt, men tror det er fordi du missforsto meg. :p

 

Det jeg mente var at onlinespilling på konsoll er årevis bak onlinespilling på pc. Når noe blir hyllet som bra og best på 360 er det rett og slett elendig for en som er vant til å spille på pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...