Gå til innhold

Er enchanting lønnsomt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat lvl'a enchanting fra 187 til 362. Gått ca 1000 gold i minus. Har kjøpt en del på AH fordi jeg ikke har tid, tålmodighet eller ork til å farme selv. Men fra 300-350 hadde jeg mats selv da.

fra 200 - 300 som var noe inni helvettes dyrt -.-

Gjest Slettet-v6cLnSOv3V
Skrevet

Jeg er oppe i 260 med min 40 warlock ^^, Har faktisk tjent sinnsykt mye på disenchanting!, men også en del på enchanting. Har 300 gold på characteren nå, 150 av dem er tjent opp fra enchanting (disenchanting). Booster meg selv i instancer og disenchanter alle greens. God xp + masse mats.

Skrevet
Jeg er oppe i 260 med min 40 warlock ^^, Har faktisk tjent sinnsykt mye på disenchanting!, men også en del på enchanting. Har 300 gold på characteren nå, 150 av dem er tjent opp fra enchanting (disenchanting). Booster meg selv i instancer og disenchanter alle greens. God xp + masse mats.

hadde du hatt skinning og mining så hadde du lett hatt dobbelt så mye penger

Gjest Slettet-PJ3x8Q2w
Skrevet

hadde du hatt skinning og mining så hadde du lett hatt dobbelt så mye penger

Indeed. Og hvis du hadde hatt en bankchar til reselling av AH ting, så hadde du hatt fire ganger så mye penger :p

Skrevet

Jeg har startet min første character på WoW, en nå 35 priest. Jeg har valgt enchanting som hovedyrke. Jeg har egentlig ikke satt meg inn i det med yrker ennå, men hvordan kan jeg tjene penger på disenchanting? Det skjønner jeg ikke helt.

Skrevet

Jeg har startet min første character på WoW, en nå 35 priest. Jeg har valgt enchanting som hovedyrke. Jeg har egentlig ikke satt meg inn i det med yrker ennå, men hvordan kan jeg tjene penger på disenchanting? Det skjønner jeg ikke helt.

disenchante items for så å selge det du fikk på AH

Skrevet

Large Prismatic Shard selger utrolig bra på Moonglade AH.

Tjener vel mest på å DE'e items siden folk som vil ha enchants ofte har mats selv.

Skrevet
Large Prismatic Shard selger utrolig bra på Moonglade AH.

Tjener vel mest på å DE'e items siden folk som vil ha enchants ofte har mats selv.

Det er jo omtrent standard at folk har mats til enchants/crafting items nå, men det er det du skal ha for å lage det (fee) som man tjener på, evt Primal nether.

Skrevet

Med gode formulas er det utrolig lett å tjene på enchanting. En times tid i *insert stor by* kan jeg lett tjene 50g på (bare i fees), uten en gang å spamme selge-macroene mine . Desutten kan man jo som sagt tidligere i tråden disenchante ting å selge det.

Skrevet
Med gode formulas er det utrolig lett å tjene på enchanting. En times tid i *insert stor by* kan jeg lett tjene 50g på (bare i fees), uten en gang å spamme selge-macroene mine . Desutten kan man jo som sagt tidligere i tråden disenchante ting å selge det.

På en times tid kan jeg tjene 200g "bare" ved å farme/gjøre quest

Skrevet

På en times tid kan jeg tjene "bare" 500g på AH...

Hvis vi skal diskutere hva som er mest effektivt så kan denne tråden fortsette sånn side opp og side ned med mindre vi kommer med noe mer konstruktivt....

Hvis du skal tjene penger ville jeg gått for en mining/skinning kombinasjon mens du gjør dailies og annen farming.

Fint med gull fra quest og drops, tillegg så har man fin income av både skinning og mining.

Skrevet

Poenget mitt var at jeg uten å gjøre noe for å få solgt enchants selv, bortsett fra å trykke accept trade et par ganger, tjener penger på enchanting. Ingen andre proffessions lar deg tjene penger så lett.

Skrevet

Er selv tailor/enchanter, og er veldig fornøyd med det. Var herb/alch før TBC, men gikk for tailor da jeg så epic crafted gear. Siden jeg først skulle levle opp tailoring tenkte jeg at da var det like greit å ta enchanting også. Det viste seg å være veldig lurt.

Hvis du kun er ute etter å tjene penger, er ikke enchanting noe for deg. Som andre har skrevet så er mining/skinning/herbalism og daily quests veien å gå. Dersom du derimot ikke liker å gå solo, men heller vil være i instances er enchanting genialt. Får masse blå ting du kan disenchante.

Ring-enchants gjør også at enchanting fort blir et must for enkelte klasser (casters og rogues f.eks).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...