Gå til innhold

Test: Sony Ericsson K850i


Anbefalte innlegg

Nå er det ikke så lenge igjen av året så meget mulig den blir årets kameramobil hvis de ikke dukker opp en bedre på snaut 2 måneder :p

 

Tipper N82 får den tittelen gitt.

 

Og at denne fikk terningkast 6 er beyond me! Telefonen er bra den, men kvalitetsfølelsen er alt annet enn bra.

 

Kan nå hende G800 også gir N82 hard konkurranse :) Gjenstår å se :) Min grønne K850i kommer i morgen :) *glede seg*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og at denne fikk terningkast 6 er beyond me! Telefonen er bra den, men kvalitetsfølelsen er alt annet enn bra.

Flere enn meg som etter å ha hatt denne mobilen i noen måneder føler at mobilen er en flopp delvis skuffelse?

 

Som det nevnes over her er kvalitetsfølelsen helt fraværende. Det knirker, gnisser, ripes og you name it. Jeg har vanligvis kunnet ha en telefon i 1 år og den har fremdeles sett ubrukt ut, mens min K850i allerede etter 1 uke fikk en stygg ripe i glasset, og nå også har fått flere småriper i "pianolakken".

 

I tillegg er den til tider treg, låser seg totalt, andre ganger bare henger den - og det skjer ingenting verken fra eller til - før den plutselig finner det for godt å åpne seg igjen etter noen minutter. Dette skjer veldig ofte i forbindelse med kameraet, det blir tydeligvis for mye av det gode av og til.

 

Og ofte opplever jeg at kameradekselet ikke skyves til side når jeg slår på kameraet. Da må jeg slå av/på telefonen for at den skal begynne å virke igjen. Og hva er pointet med det dekselet uansett når optikken ligger skjult bak et glass? Er vel bare en "hype" regner jeg med...

 

Synes ikke bildekvaliteten på bildene er all verden heller. De beste bildene jeg har fått av en mobiltelefon ja, men ikke akkurat noe å rope hurra for. Skal være bra bildeforhold for at bildene skal bli bra.

 

Generelt sett er jeg skuffet, og kommer nok til å bytte ganske snart.... Hadde STORE forhåpninger til denne telefonen, men det eneste som viste seg å være stort var størrelsen på telefonen. Uff den er tykk. :)

 

Men på papiret er den en vinner! Den mangler jo i grunn bare WiFi og GPS - noe jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Tja, egentlig er jeg enig med deg Voluz. De softwarebuggene du nevner (treg, låser seg osv) virker som er ganske standard for denne "generasjonen" software som SE benytter for tiden. Hadde akurat det samme på min k550i, og har også sett det på K610 og W610.

 

Men samtidig er det den beste (mest specet/påkostet?) telefonen jeg noen gang har hatt, så jeg er likevell fornøyd. Ble en del bedre med ny softwareversjon, så skal oppdatere jevnt straks det kommer ny framover, så blir det nok bedre. Kvalitetsfølelsen kan man derimot ikke gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke så lenge igjen av året så meget mulig den blir årets kameramobil hvis de ikke dukker opp en bedre på snaut 2 måneder :p

 

Tipper N82 får den tittelen gitt.

 

Og at denne fikk terningkast 6 er beyond me! Telefonen er bra den, men kvalitetsfølelsen er alt annet enn bra.

 

Hvorfor i alle dager får den strødd 6-ere etter seg hvis byggekvaliteten er dårlig. Skulle jo tro det var første kriteriet som måtte være på plass for at telefonen skulle oppnå høyeste score.

Lenke til kommentar
Nå er det ikke så lenge igjen av året så meget mulig den blir årets kameramobil hvis de ikke dukker opp en bedre på snaut 2 måneder :p

 

Tipper N82 får den tittelen gitt.

 

Og at denne fikk terningkast 6 er beyond me! Telefonen er bra den, men kvalitetsfølelsen er alt annet enn bra.

 

Hvorfor i alle dager får den strødd 6-ere etter seg hvis byggekvaliteten er dårlig. Skulle jo tro det var første kriteriet som måtte være på plass for at telefonen skulle oppnå høyeste score.

Byggekvaliteten er det få som klager på (den knirker ikke, føles solid og ligger godt i hånden), kvalitetsfølelsen derimot går jo mer på bruk av materialer og design. Der er jeg delvis enig, den stiller seg i samme klasse som n73. Det finnes ikke perfekte tlfer, allikevel får endel 6ere. Eks k800i som på tross av elendig video, design/byggekvalitet som maks var helt greit og mangel på edge fikk 6.

 

*** Trippelpost redusert til enkel av admin ***

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
K800 hadde da vel helt grei byggekvalitet. Er N82 i klasse med den?

Ja, som jeg sa, helt greit, etter å ha holdt på endel med både N82 og K800i vil jeg si de de minst er jevnbyrdige. N82 kan se billig ut, men er godt skrudd sammen, eneste er joypaden som virker litt løs. Samtlige jeg kjenner som har K800i har litt knirking samt at linsedekselet er helt håpløst og trekker ned på kvalitetsfølelsen. Men dette blir min og mine venners oppfatning av det, andre kan være uenige.

 

Hmm, det ble da en merkelig quote ovenfor, hehe.

Lenke til kommentar

Klager faktisk ikke på byggekvaliteten direkte jeg heller, har jo ikke stort å klage på. Det eneste jeg har merket er at displayetdekslet gir etter lett. Men det er lite knirking osv. Vil ikke trekke den alt for mye for at "den ikke har titaniumdeksel".

 

Men det jeg ikke liker ved den er at den er en smule for tjukk!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Kjøpte denne i januar og har vel fått bruke den en til to uker siden da,resten av tiden har den vært på verksted, nå for noen dager siden fikk jeg den atter tilbake fra verksted og da var all innmat skiftet ut, joda den fungerte i hele 2 dager før den igjen låste seg, enten forblir den svart og får en bilde på skjermen så skjer det ingenting om en trykker på de trykkfølsomme punktene på den.

Den er nå sendt inn med krav om heving av kjøpet, ny Nokia er annkommet og den funker som bare det .

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Sorry for at jeg tar opp denne tråden igjen, men jeg mista min K530i i snøen på hytta nå i ferien (:!:) og ser litt på denne..

 

Den har fått masse skryt osv, men er den fortsatt en telefon som kan heve seg, etter å ha vært på markedet i over ett år? Nå har prisen gått ned til et akseptabelt nivå (rundt 2500?), så om det ikke finnes noen bedre under 3000, så går jeg sannsynligvis for denne.

 

Den er tjukk, jeg liker faktisk sånne mobiler. Mobiler som W890i som broder'n har, synes jeg blir for tynt, faktisk. Men er denne for tjukk? Er det ubehagelig å ha den i lommen (nå tenker jeg både en "slakk joggebukse-lomme" og en "stram olabukse-lomme)?

 

 

EDIT:

 

 

Ok, den har bra kamera, men hvordan er det med alt det andre? Kan den feks hevde seg mot en Walkman-telefon på musikkfronten?

 

Takker for svar. :)

Endret av Mokko
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...