Gå til innhold

Grafikkproblem i Portal (mangler teksturer(?))

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er ikke samme problem som i den andre tråden om grafikkproblemer i Portal..

Jeg får ikke fram alle teksturene eller hva det heter i Portal. Dvs jeg kan se gjennom vegger osv, og der er det som oftest blått eller rødt. Først var alt blått utenom 2 vegger, så jeg gikk inntill den veggen jeg kunne se og på mirakuløst vis fikk jeg fram mange flere teksturer og kunne ikke se alt det blå. Var fortsatt noen flater jeg kunne se gjennom, som framsiden på trapper og noen firkanter på gulvet som jeg egentlig aldri fant ut hva var. Spilte til test 19, på slutten ble alt rødt og blått om hverandre.. Jeg har stilt på alle innstillinger på grafikken i spillet. Spiller på laveste oppløsning, for maskinen er ikke kjøpt med tanke på spill..

I bunn og grunn er problemet mitt som følger: Tidvis flyter alt i hverandre, og jeg kan ikke se hvor jeg skal gå eller hva jeg skal gjøre, hvor jeg kan gå osv. Jeg ser ikke alltid gulv, tak, vegger osv. Jeg trodde f.eks en stund at jeg gikk på en glassplate men jeg fant ut at jeg manglet en tekstur.. MEN når jeg ser gjennom portalene ser alt ut til å være i orden (utenom på min side av portalen, da).

Maskinen er en dell inspiron 1721, grafikkortet er da på 64mb pluss stjeling av ram. Maskinen har greie specs, men jeg synes den er en smule treig likevel.

Legger ved 2 screenshots jeg tok i test 1 (tror jeg), får ikke tatt screenshots lengre.. EDIT: Det første er fra test 1, tror jeg ser på rommet eller hva det er jeg våkner i. Nr 2 er av et hull som kanskje skal være sånn? Det meste så bra ut da jeg var kommet så langt, men jeg tok et screen for jeg syntes hullet så litt rart ut.. Uansett, fokus på screen 1..

Håper noen har opplevd lignende og har bra råd, Portal er artig!

post-7896-1193175629_thumb.jpg

post-7896-1193175635_thumb.jpg

Endret av LoCDoG
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Last ned drivere fra ATI og installer på nytt.

Selv om du kanskje alt har den nyeste driveren er det verdt et forsøk.

Og ja, det lyset i veggen på bilde to skal være slik.

edit: typo

Endret av BigFatty
Skrevet (endret)

Finner drivere til x1270 hos ati og finner ikke det du nevner, Selvin :(

Legger ut bilde av alle tabene under Portal>egenskaper i Steam, ser du det du mente Selvin?

Edit: Må være "Bekreft integriteten for spillbufferen", prøver..

EDIT2: Har en console i spillet, får denne feilmeldingen mange ganger:

env_cubemap used on world geometry without rebuilding map. . ignoring: maps/testchmb_a_15/concrete/observationwall_001b_656_384_832

Filen som blir ignorert varierer..

-EDIT 3-: Denne her slang seg på på slutten (i console) nå nettopp

--- Missing Vgui material vgui/BitmapImagePanel

post-7896-1193251614_thumb.jpg

Endret av LoCDoG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...