GameWizard Skrevet 15. februar Forfatter Skrevet 15. februar Duriello skrev (Akkurat nå): Kan du svare på hva noe av dette har med ATEISTER å gjøre? Ikke vær en filosofisk kommunist bare. Så kan vi komme overens. Selv om jeg synes ideologien til ateismen skaper mer problemer enn at det hjelper
Duriello Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar GameWizard skrev (Akkurat nå): Ikke vær en filosofisk kommunist bare. Så kan vi komme overens. Selv om jeg synes ideologien til ateismen skaper mer problemer enn at det hjelper 🤷♂️ 1
Boing 4EVER Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) GameWizard skrev (21 timer siden): Jeg er ikke terrorist da . Men vi må ha en identitet her. Arabere har sikkert nasjon stater i midtøsten og Nord Afrika. Ville vært ganske absurd om de ble som EU og tok inn asylsøkere fra hele verden, og ikke kunne ha sterke grenser. Jeg tror det er mitt problem med Europa i dag. Vi er for filosofisk kommunistisk. Og har mangel på en identitet til å utøve landegrenser og levemåte. Jeg påstår heller ikke at du er terrorist. Langt i fra. Men jeg har noe kunnskaper om Europas historie og det blir litt feil å omtale konfliktene med araberne som kun "The clash of civilizations". Der feilet Breivik grovt, for å si det mildt. Imidlertid er jeg enig med deg vedrørende innvandring. I boken "Alt med måte - politiske samtaler" gjengis det samtaler mellom Kåre Willoch og Torbjørn R. Isaksen. Det er en samtale mellom den gamle mesteren og novisen (skjønt Isaksen har politisk pondus, men overfor Willoch blir han novise). Willoch bruker begrepet "absorbsjonsevne" for det norske samfunnets møte med innvandring og er fint beskrivende for innvandringsdebatten. De aller fleste samfunn har godt av å få "nytt blod", men det må skje med måte. De problemene og utfordringene som innvandring tar med seg må løses først. De aller fleste samfunn har en smerteevne og hvis denne overstiges så blir det konflikter. Denne debatten vil nok alle i Norge ta, både nordmenn og innvandrere. Det tør jeg påstå. Men debatten blir som oftest igangsatt av Frp og da med populistiske innslag og en hard retorikk som gjør at det blir for mye. Absorbsjonsevnen til folk blir overfylt av negativitet og da skygger nok flere unna. https://www.adlibris.com/nb/bok/alt-med-mate-politiske-samtaler-9788202596378 Jeg mener at en slik debatt må føres med respekt, toleranse og tålmodighet. Det er egentlig veldig enkelt; jeg misliker sterkt pakistansk landsbykultur preget av overdreven ære og patriarkalske strukturer. Disse vil jeg være med på å endre. Men når debatten starter så blir kommentarene så polariserende fra begge sidene at jeg må gjøre et raskt regnestykke i hodet, og jeg konkluderer med at dersom jeg går på lag med kritikerne, så er jeg den første til å bli kastet av båten når målet deres er oppnådd (har jo ikke lyst til å bli deres nyttige idiot). Da velger jeg heller å skygge banen og kanskje plassere meg til siden i debatten. Det er bare å se på noen slike debatter på dette forumet. De innbyr ikke til annet enn hard retorikk som ikke fører noen vei. Men det vi også ser er at noen vanvittige meninger får stå. Meninger som for ti år siden hadde blitt kritisert. Med et slikt blendahvitt debattmiljø gidder man ikke å bidra med perspektiver for forutinntattheten hos enkelte er helt klart der. Hva angår Rubio så er han på et oppdrag for å fyre opp under destabiliserende krefter i Europa slik at kontinentet blir et speilbilde av dagens USA. Endret 16. februar av Boing 4EVER 3 3
Fibonacci Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar GameWizard skrev (2 minutter siden): Ikke vær en filosofisk kommunist bare. Så kan vi komme overens. Selv om jeg synes ideologien til ateismen skaper mer problemer enn at det hjelper Goddag, mann, økseskaft! 5
Populært innlegg Philber Desanex Skrevet 15. februar Populært innlegg Skrevet 15. februar Jeg mener ateismen, eller i det minste en sekulær stat er noe av det beste med vestlig sivilisasjon. I Norge må alle argumentere for meningene sine. De kan ikke bare si at "Sånn er det fordi det står i Bibelen/Koranen". Nei takk til Rubios politiske kristendom. Det at Europa i større grad bør klare å forsvare seg selv er en annen sak. Det kan jo være fornuftig selv om Rubio sier det. 9 2
GameWizard Skrevet 15. februar Forfatter Skrevet 15. februar (endret) Philber Desanex skrev (13 minutter siden): Jeg mener ateismen, eller i det minste en sekulær stat er noe av det beste med vestlig sivilisasjon. I Norge må alle argumentere for meningene sine. De kan ikke bare si at "Sånn er det fordi det står i Bibelen/Koranen". Nei takk til Rubios politiske kristendom. Det at Europa i større grad bør klare å forsvare seg selv er en annen sak. Det kan jo være fornuftig selv om Rubio sier det. Du kan argumentere at ateister kunne fritt si hva de ville i et kristent Europa før det også. Det som kunne bli et problem er om du promoterte ateismen derimot. Har faktisk et eksempel på det. Mannen til "Mary Shelley" (Damen som er kjent for å skrive den beste fortellingen i historien "Frankenstein monsteret") Vel mannen var littigrann pinko politisk person Percy Bysshe Shelley het han. Han skrev blant annet denne. Så jeg vil tørre å påstå at samfunnet var bedre når vi var sterkere kristne i kulturen https://en.wikipedia.org/wiki/The_Necessity_of_Atheism Endret 15. februar av GameWizard
Baranladion Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) GameWizard skrev (43 minutter siden): Ikke vær en filosofisk kommunist bare. Så kan vi komme overens. Selv om jeg synes ideologien til ateismen skaper mer problemer enn at det hjelper Hva er en filosofisk kommunist? Hvilken ideologi har ateismen? Eller kanskje du først kan svare på hva ateisme/ateist er? At vi begynner der? GameWizard skrev (29 minutter siden): Så jeg vil tørre å påstå at samfunnet var bedre når vi var sterkere kristne i kulturen Når var dette? En periode? I så fall hvilken,- og hvorfor? Endret 15. februar av Baranladion 6
GameWizard Skrevet 15. februar Forfatter Skrevet 15. februar (endret) Baranladion skrev (11 minutter siden): Hva er en filosofisk kommunist? Hvilken ideologi har ateismen? Eller kanskje du først kan svare på hva ateisme/ateist er? At vi begynner der? Når var dette? En periode? I så fall hvilken,- og hvorfor? Har lyst å svare. Men føler det bare blir spørsmål etter spørsmål uten noen konklusjon. Som Pandoras box uten ende. https://youtu.be/iT4Y9Z3DlfI?si=qGc6HXVDdRue-uMb Så jeg svarer med Rumpnissarne fra Ronja Røverdatter "Voffo voffo" Endret 15. februar av GameWizard 1
Fibonacci Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Måten du kaster rundt deg med uttrykk, uten å backe opp hva du egentlig mener, minner mest om en svadagenerator. 7
Baranladion Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar GameWizard skrev (5 minutter siden): Har lyst å svare. Men føler det bare blir spørsmål etter spørsmål uten noen konklusjon. Som Pandoras box uten ende. https://youtu.be/iT4Y9Z3DlfI?si=qGc6HXVDdRue-uMb Så jeg svarer med Rumpnissarne fra Ronja Røverdatter "Voffo voffo" Er ikke ute etter noen konklusjon, bare forstå hva du mener. Hvis du ikke vil svare på hva du mener så er det greit, men da konkluderer jeg med at du ikke egentlig forstår det selv. 5
GameWizard Skrevet 15. februar Forfatter Skrevet 15. februar Baranladion skrev (1 minutt siden): Er ikke ute etter noen konklusjon, bare forstå hva du mener. Hvis du ikke vil svare på hva du mener så er det greit, men da konkluderer jeg med at du ikke egentlig forstår det selv. Voffo voffo?
Populært innlegg Reg2000 Skrevet 15. februar Populært innlegg Skrevet 15. februar Denne tråden er vel såpass tullete at den godt kan lukkes. 12 1 1
Fibonacci Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar GameWizard skrev (8 minutter siden): Voffo voffo? Bla bla bla. 2
Fatninja Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar 3 hours ago, GameWizard said: Er enig der! Ateismen og Kommunismen som filosofisk kultur har ødelagt vesten veldig mye Vi har en kultur som folk ikke syns er verdifull nok til å få barn i, så ja... jeg tror særlig feminisme og ateisme hører hjemme på historiens skraphaug. Det ødeleggende selvhatet og skyldfølelsen de fleste hvite i Europa har er forårsaket av kristendom etter min mening, som er blitt strippet for de religiøse aspektene til en slags kulturell kommunisme. 3 1
Fatninja Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar 13 minutes ago, Reg2000 said: Denne tråden er vel såpass tullete at den godt kan lukkes. Det som er tullete er at vi har en såpass verdiløs kultur at folk ikke syns den er verdifull nok til å sette barn til verden. 1 2
Atib Azzad Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar (endret) 5 minutes ago, Fatninja said: Det som er tullete er at vi har en såpass verdiløs kultur at folk ikke syns den er verdifull nok til å sette barn til verden. Siden du vet hva de fallende fødselstallene skyldes bør du ta kontakt med myndighetene snarest, for de leter fremdeles etter årsaker. De lærde strides som man sier, men Fatninja vet. Edit: Nordmenn i verdenstoppen når det kommer til stolthet av egen kultur: [...]Fully 58 percent of Norwegians responded that they completely or mostly agreed with a statement that “Our people are not perfect, but our culture is superior to others.” People questioned in Spain, meanwhile, were at the other end of the scale, with only 20 percent supporting the statement. In neighbouring Sweden, only 25 percent think their culture is best. Endret 15. februar av Atib Azzad 7 2
Duriello Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Bra folk kan velge selv hvordan ens eget liv skal leves. 🥳 4
Reg2000 Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar 4 minutes ago, Fatninja said: Det som er tullete er at vi har en såpass verdiløs kultur at folk ikke syns den er verdifull nok til å sette barn til verden. Sorry men få eller ingen i norge velger bort barn fordi de mener kulturen ikke er verdifull nok til å få barn, eller fordi de mener fremtiden er så mørk at de ikke vil ha barn. Det vi har er et samfunn der vi kan dyrke individualismen slik vi ikke har kunnet før. Og vi har et samfunn der det å få barn ikke er nødvendig for å sikre egen alderdom. Mange velger simpelthen bort det å få barn fordi de ikke ønsker seg et liv som roterer rundt det å ha barn. De som får flest barn er gjerne de fattigste med dårligst fremtidsutsikter, i land der de er avhengig av at barna tar vare på dem når de blir gamle. 6
Baranladion Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar GameWizard skrev (29 minutter siden): Voffo voffo? Til å være så stolt av din guds holdninger, og forfekte kristne verdier slik du gjør, så har du en merkelig måte å svare folk på. Fatninja skrev (11 minutter siden): Det som er tullete er at vi har en såpass verdiløs kultur at folk ikke syns den er verdifull nok til å sette barn til verden. Duriello skrev (1 minutt siden): Bra folk kan velge selv hvordan ens eget liv skal leves. 🥳 Kulturen i land som Mali, Burundi og Niger må være fantastiske, der er det i snitt 6 barn per kvinne. 8
Fatninja Skrevet 15. februar Skrevet 15. februar Just now, Baranladion said: Til å være så stolt av din guds holdninger, og forfekte kristne verdier slik du gjør, så har du en merkelig måte å svare folk på. Kulturen i land som Mali, Burundi og Niger må være fantastiske, der er det i snitt 6 barn per kvinne. De kulturene kommer i det minste til å overleve. Det gjør ikke kulturen vår. Deres kulturer er med andre ord levedyktige. Vår kultur er ikke levedyktig. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå