Gå til innhold

Har kjøpt meg XP2100. Noen som har noen gode råd?


kraaka

Anbefalte innlegg

amd xp2100 kommer i både palamino og t-bred. T-bred er skjeldent. T-bred 2100 kan komme i både A og B versjon.

 

Rart det der, www.pcutstyr.no har 500+ på lager

 

Jeg skulle ønske folk kutta ut sine skråsikre uttalelser om ting de ikke vet noe om!!!

 

Kunne ikke dy meg.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, dette er en av grunnene til at jeg kutter ut dette forumet i perioder... Det finnes tbred 2100, men de er sjeldne, jeg får min i morgen. Nevegg selger sånne, men jeg vil ikke si hvor jeg har fått min fra. Vær så snill, ikke si ting du ikke vet NOE om.

 

Sjeldene? Neeh, komplett, PSdata og databutikken selger Thoroughbred XP2100. Etter hva jeg vet så er det Thoroughbred XP2100 med A kjerne som er sjelden.

Lenke til kommentar

Dette forumet er dødfødt til tider.

 

Til deg som sa at Tbred A sjelden når 1800 mhz, kan du vennligst sjekke signaturen min, eventuellt dette screenshotet mitt her? Dette er til opplysning en 1800+ Tbred A RIRGA0233, ikke en veldig bra stepping. Luftkjøling, Alpha PAL8045 med papst vifte.

 

cpuz2104.jpg

 

Og det har eksistert TBred B av 2100+ en god stund, og det finnes VELDIG FÅ Tbred A 2100+. Jeg har en på vei fra PSData, skal hive den under vannkjølinga lørdag og se hva den er god for tenker jeg. De Tbred 2100+ som vi har i Norge nå er 99% B-kjerner. Det vedder jeg mora mi på.

 

Man kan lettest sjekke stepping ved å se UNDER koden på klistremerket på prosessoren. Der står for eksempel RIRGA0233, der den siste A'en betyr A-kjerne, mens 0233 betyr at den er produsert i uke 33 i 2002. Den koden som står på komplett forteller om max temperatur, default volt og default FSB. Man kan aldri HELT sikkert slå fast stepping med den koden.

 

Og til dere 14 åringer med "peiling på data", vi som kan kjøpe alkohol krever ofte bevis. Så ikke kom med påstander uten å kunne vise til dem.

Det som er hovedsymbolet for dette forumsystemet er poster av typen "Hvordan overklokker jg prosessoren min?", og som inneholder følgende spørsmål: Hvordan overklokker jg prosesoren min? Er d et program som følger md? uten opplysninger om hardware selvsagt. No further comment :)

.

Lenke til kommentar
overklokket min XP2100 palomino til en tilsvarende XP2200. Det er MAKS på den for at den skal være stabil. Itillegg HAR DET IKKJE KOMMET T-BRED kjerne PÅ XP2100!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Vi over 14 år undersøker før vi trykker inn CAPS LOCK og får spasmer på 1 tallet med shift inne!

 

XP2100 (thoroughbred) @ komplett.no

 

Forskjellene er varmeutvikling, og så kan Thoroughbred klokkes mer B utgaven er opplåst og man kan dermed regulere Multipler i BIOS, om man har hovedkort som kan det da naturligvis!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar

Med mitt hovedkort kan jeg sette Core Voltage til 1,8V... for det første er dette prosessoravhengig?

 

Om det er det så kan jeg sikkert sette den høyere på en nyere prosessor, om det ikke er det så lurer jeg, hvor mye kan jeg klokke en XP2100 Thoroughbred B-kjerne?

 

Ser de fleste som har syk overklokking kjører med 2,1 V, men hvor mye får jeg ut av en prosessor med bare 1,8V??

 

Har ikke lyst å bruke FSB overklokking ettersom jeg bruker vanlig Apacer PC2700 ram, og jeg tviler på at den er glad i over 400MHz! ((166+33)*2)

 

-Chief- :woot:

 

EDIT: tok med specs, de kan være grei å se på om dere skal gi et fornuftig svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...