Gå til innhold

Angrefrist på en AMD Athlon 64 X2 6000+ hos Netshop.no


_Daniel_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi først satt i CPU, kom han ikke engang inn på windows, så vi prøvde å bytte CPU med den gamle for å flashe bios, fordi dette leste vi at ville gjøre susen.. Så det gjorde vi da..

Når vi da kom inn i Windows etter flash og med den nye cpu'en, så var systemet meget ustabilt.

Så etter dette har vi bare latt cpu ligge..

 

Sansynligvis støtter ikke hovdekortet til han kopmpisen denne cpu'n uansett BIOS oppdatering. Er en god del AM2 hk'er der ute som ikke takler 125W cpu.

 

Når det gjelder "angrefrist" er jeg litt ambivalent. Hvis de må selge den på nytt som "DEMO" (synes jo på kjølepasta at den er brukt) er det tap for butikken. Har sett noen her inne som vil returnerer hele PC-er også, på angrefrist. Bare å ta frem kalkulatoren å regne hva butikken vil tape på Demo-salg av alle disse enkelt-komponentene. Ikke morro å drive butikk da ;)

 

Jeg tviler på de kan selge til FULL pris igjen, noe som er returnert på angrefrist(?) Hvem ville likt å betale full pris for ei vare du ser er brukt?

Lenke til kommentar

Synd at det er en haug med tullinger som ikke kan følge angrefristen, derimot mange synsinger fra forumbrukere som er helt unødvendig.

 

Ifølge loven så er det bare å returnere produktet, man trenger ikke oppgi noen grunn for dette heller, bruk de medfølgende skjemaene og ikke la de trekke ut over de 14 dagene du har. dessverre så er det noen ganger problemer for brukerne når de oppdager at cpu ikke fungerer bra pga manglende støtte på hovedkortet og derfor er det behov for å benytte seg av angrefristen. Det er uhørt at man må søke for å benytte seg av dette.

 

 

Edit : Netshop er såpass frekk at de velger å tolke angrefristen selv på nettisdene deres :

 

Når loven IKKE gjelder

# Dersom forseglingen er brutt og / eller emballasjen er åpnet.

# Dersom du monterer, lader opp, ringer med, fjerner beskyttelsesfilm, fjerner plastfolie på manualer, løsner strips på kabler etc.

# Dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde (dvs. original emballasje, tilbehør etc.) og beskadigelsen og forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side.

# Varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake.

# NB! Unnlatelse av å hente varen anses ikke som tilstrekkelig melding til selger om at du angrer.

 

Netshop's tolking av angreretten

 

Her er en god grunn til å handle på komplett :

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

 

Komplet sin tolkning av angreretten

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om jeg har tolket deg rett. Men du skriver at CPU ikke fungerer optimalt på kompisen din sin maskin, men den fungerer feilfritt idin? Isåfall kan vi nok konkludere med at CPU er frisk, men jeg ville sett nærmere på hovedkort eller RAM på kompisen din sin maskin. Sørg også for at BIOS på hovedkortet støtter CPU'en. Dersom den ikke gjør det kan du lett få problemer som minner om de du beskriver.

 

Angående angrefrist, tolker jeg det som en rett på å "angre" på å ha bestilt, og ikke få baktanker etter testing. Dvs. så snart du har åpnet pakken har du brutt angrefristen. Men selvsagt gjelder garantier utover dette, men det er også nettopp dette Netshop har poengtert til deg, tolker jeg det som da.

 

Siden dere har litt deler å gå på, ville jeg prøvd å eks. flashe bios og testet med de andre komponentene for å finne ut konkret hvilken del som ikke fungerer som den skal.

 

Edit:

Jeg så også en over hadde nevnt PSU som mulig problemfaktor. Husk at X2-6000 krever sitt. Den bruker faktisk 125 Watt! Har du 250W i maskinen så sliter du...

 

 

CPU'en fungerer smertefritt på min, ingenting er galt med cpu'en, men det er ikke det som er poenget...!

 

Poenget er det at han vil ha tilbake penga sine for den, fordi den ikke passer til det han har idag, og han har ikke cash til å oppgradere nye deler idag, og han er avhengi av PC-en.

 

Det med PSU, jeg har 500 watt, så har ingen problem, og han har 350 watt, så skal vel heller ikke være problemer der heller..

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

 

 

Er det Komplett eller Netshop som sier dette?

 

Uansett, er det urimelig? Har man f.eks. tatt i bruk en harddisk, er det da greit å benytte angrefrist?

 

Ville du betalt full pris for en returnert harddisk?

Lenke til kommentar
Når vi først satt i CPU, kom han ikke engang inn på windows, så vi prøvde å bytte CPU med den gamle for å flashe bios, fordi dette leste vi at ville gjøre susen.. Så det gjorde vi da..

Når vi da kom inn i Windows etter flash og med den nye cpu'en, så var systemet meget ustabilt.

Så etter dette har vi bare latt cpu ligge..

 

Sansynligvis støtter ikke hovdekortet til han kopmpisen denne cpu'n uansett BIOS oppdatering. Er en god del AM2 hk'er der ute som ikke takler 125W cpu.

 

Når det gjelder "angrefrist" er jeg litt ambivalent. Hvis de må selge den på nytt som "DEMO" (synes jo på kjølepasta at den er brukt) er det tap for butikken. Har sett noen her inne som vil returnerer hele PC-er også, på angrefrist. Bare å ta frem kalkulatoren å regne hva butikken vil tape på Demo-salg av alle disse enkelt-komponentene. Ikke morro å drive butikk da ;)

 

Jeg tviler på de kan selge til FULL pris igjen, noe som er returnert på angrefrist(?) Hvem ville likt å betale full pris for ei vare du ser er brukt?

 

Det kan godt hende.. Det er et MSI HK han har, det er AM2 Socket, men om det støtter så stor strømstyrke som du sa, kan godt være grunnen til at det kræsjer..

 

Det med Demovarene.. Selvsagt selger dem ikke varen til full pris, du kan jo bare gå inn på netshop.no eller komplett.no og se på demovarene's pris og splitter nye produkter(samme vare) og se et avvik på pris.

 

Er jo det samme med A og B vare på Elkjøp, A vare er vel rett fra lager helt ubrukt, og B vare er utstillingsmodell/garanti-sak.

 

Eller så kan du jo ta turen til en bilforhandler, finnes demo biler også som er billigre enn samme bil, bare rett fra fabrikk..

 

 

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

 

 

Er det Komplett eller Netshop som sier dette?

 

Uansett, er det urimelig? Har man f.eks. tatt i bruk en harddisk, er det da greit å benytte angrefrist?

 

Ville du betalt full pris for en returnert harddisk?

 

Du og disse "fulle-priser-på-demo-varer"

Selvsagt ville ingen gjort det, derfor dem senker prisene litt, for å få folk til å kjøpe det.

Lenke til kommentar

Er så latterlig at de prøver seg på dette, da det veit meget godt at de ikke har noen sak på dette.

Dumt at mange butikker prøver å lure folk med dette. Virker som de prøver å "tjene" noen letttjente gryn på eventuelt dumme forbrukere som ikke kan angrerettsloven.

 

Dette er nærmest uakseptabelt, da de ikke veit når de kan eventuelt støte på en advokat som hadde kjøpt en vare, og de hadde prøvd seg på dette. Dumt er det også for ryktet til butikker, når brukere legger det ut på diskusjonfora, og flere folk får vite om det.

 

Nei og nei Netshop!

Lenke til kommentar
Er så latterlig at de prøver seg på dette, da det veit meget godt at de ikke har noen sak på dette.

Dumt at mange butikker prøver å lure folk med dette. Virker som de prøver å "tjene" noen letttjente gryn på eventuelt dumme forbrukere som ikke kan angrerettsloven.

 

Dette er nærmest uakseptabelt, da de ikke veit når de kan eventuelt støte på en advokat som hadde kjøpt en vare, og de hadde prøvd seg på dette. Dumt er det også for ryktet til butikker, når brukere legger det ut på diskusjonfora, og flere folk får vite om det.

 

Nei og nei Netshop!

 

Helt enig... Det med at brukere legger det ut på diskusjonsforum, som feks denne tråden har visninger på snart 500..

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det, både fra denne tråden og andre saker jeg har vært borti,

så kan man ikke bruke angreretten hvis man har brukt utstyret og det ikke er noe galt

med det, slik komplett skriver.

 

Hvis man leser nedover på siden hos forbrukerportalen,

link

I forbindelse med inngåelse av kjøpsavtale skal selger gi opplysninger om:

*om angrerett gjelder og hvilken fremgangsmåte som må benyttes

 

Jeg tolker det da som at så lenge butikken opplyser om det, så kan dem vri angrefrist

loven til slik dem vil ha det, og det er vel akkurat det netshop har sikret seg med her.

 

Hvis man tenker over det også, så er det ganske urimelig ovenfor butikkene at vi

bare kan gå og bruke utstyr "gratis" i 14 dager, for så levere det tilbake, og få nytt

utstyr eller penger.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det, både fra denne tråden og andre saker jeg har vært borti,

så kan man ikke bruke angreretten hvis man har brukt utstyret og det ikke er noe galt

med det, slik komplett skriver.

 

Hvis man leser nedover på siden hos forbrukerportalen,

link

I forbindelse med inngåelse av kjøpsavtale skal selger gi opplysninger om:

*om angrerett gjelder og hvilken fremgangsmåte som må benyttes

 

Jeg tolker det da som at så lenge butikken opplyser om det, så kan dem vri angrefrist

loven til slik dem vil ha det, og det er vel akkurat det netshop har sikret seg med her.

 

Hvis man tenker over det også, så er det ganske urimelig ovenfor butikkene at vi

bare kan gå og bruke utstyr "gratis" i 14 dager, for så levere det tilbake, og få nytt

utstyr eller penger.

 

Jaja, men sånn er reglene nå idag, og de reglene angår cpu'en til kompisen min som vil ha penga sine tilbake den dag idag, fordi denne regelen er forsatt i live.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det, både fra denne tråden og andre saker jeg har vært borti,

så kan man ikke bruke angreretten hvis man har brukt utstyret og det ikke er noe galt

med det, slik komplett skriver.

 

Hvis man leser nedover på siden hos forbrukerportalen,

link

I forbindelse med inngåelse av kjøpsavtale skal selger gi opplysninger om:

*om angrerett gjelder og hvilken fremgangsmåte som må benyttes

 

Jeg tolker det da som at så lenge butikken opplyser om det, så kan dem vri angrefrist

loven til slik dem vil ha det, og det er vel akkurat det netshop har sikret seg med her.

 

Hvis man tenker over det også, så er det ganske urimelig ovenfor butikkene at vi

bare kan gå og bruke utstyr "gratis" i 14 dager, for så levere det tilbake, og få nytt

utstyr eller penger.

 

Dette har ingenting med hva som er rimelig for nettbutikkene, de har mindre driftskostnader enn en vanlig butikk og dermed så har de nok inkalkulert en viss tapsprosent pga angrefrist allerede.

Hvordan skal man for eksempel finne ut at Minnebrikke X fungerer fint med hovedkortet ditt når det er en velkjent sak at mange hovedkort er vriene? Her har man ikke annen mulighet enn å kjøpe for å så prøve, fungerer den ikke så er det bare rimelig at angreretten blir brukt.

 

 

Forsåvidt så påpeker bare forbrukerportalen at butikken har informasjonsplikt, ikke at de skal tolke loven til sitt eget beste.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Kjøpte to stk: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED CPU til meg og kompisen min som ikke er den skarpeste i skuffen når det kommer til pc.. Kjøpet ble gjort den 16. oktober og ble ikke hentet utifra postkontoret før den 18. oktober.

 

Så monterte vi jeg først cpu'en min i PC-en min, og den fungerte som en drøm, men når vi gjorde det samme i PC-en til kompisen min, så ble PC-en veldig ustabil og fikk opp feilmeldinger på masse rart som at skjermkortet ikke svarte osv osv..

 

Så bestemte han seg får å sende den tilbake, så jeg kontaktet netshop.no for å søke om å få sendt cpu tilbake.

Her er svaret:

 

 

"Dersom varen er tatt i bruk, kan vi ikke ta den tilbake på angrefrist fordi den ikke kan selges som ny.

 

Denne saken er slettet. Ønsker du å returnere varen, må du søke om dette på ny

 

 

24538 - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED

 

 

Mvh Netshop - returavdeling"

 

 

Dette blir vel helt feil ifølge angrefrist-loven?

 

Den sier jo at hvis man kan levere den i så og si samme stand, uten noe skade på delen, så skal da dette falle innenfor loven..?

 

Lest litt flere angrefrist saker her på forumet om feks. en bærbar pc ifra MPX.no som hadde gått i 109 minutter, først fikk han ikke denne igjen på angrefristen, men etter forsøk og forsøk, innså dem feilen dem hadde gjort ved å ikke følge loven..

 

Er det ikke noe det samme her også??

 

CPU er i toppstand, fungerer som om den skal være ny, har såvidt gått noe som helst pga etter vi merket den var ustabil, byttet vi tilbake til den gamle CPU'en..

 

Håper på svar.

 

! Haster !

 

Jeg vet ikke om jeg har tolket deg rett. Men du skriver at CPU ikke fungerer optimalt på kompisen din sin maskin, men den fungerer feilfritt idin? Isåfall kan vi nok konkludere med at CPU er frisk, men jeg ville sett nærmere på hovedkort eller RAM på kompisen din sin maskin. Sørg også for at BIOS på hovedkortet støtter CPU'en. Dersom den ikke gjør det kan du lett få problemer som minner om de du beskriver.

 

Angående angrefrist, tolker jeg det som en rett på å "angre" på å ha bestilt, og ikke få baktanker etter testing. Dvs. så snart du har åpnet pakken har du brutt angrefristen. Men selvsagt gjelder garantier utover dette, men det er også nettopp dette Netshop har poengtert til deg, tolker jeg det som da.

 

Siden dere har litt deler å gå på, ville jeg prøvd å eks. flashe bios og testet med de andre komponentene for å finne ut konkret hvilken del som ikke fungerer som den skal.

 

Edit:

Jeg så også en over hadde nevnt PSU som mulig problemfaktor. Husk at X2-6000 krever sitt. Den bruker faktisk 125 Watt! Har du 250W i maskinen så sliter du... :)

 

Er enig med at:

Angående angrefrist, tolker jeg det som en rett på å "angre" på å ha bestilt, og ikke få baktanker etter testing. Dvs. så snart du har åpnet pakken har du brutt angrefristen. Men selvsagt gjelder garantier utover dette, men det er også nettopp dette Netshop har poengtert til deg, tolker jeg det som da.

 

 

Trur ikke du kommer noen til og vinne fram med ditt krav, sålenge CPUen er 100% ok.

Lenke til kommentar

I forhold til angrerett og prosessorer så mener jeg at i det man monterer en prosessor så vil angreretten ryke. Dette pga at kjølepastaen blir smurt utover og forsvinner. Blir nesten som å skulle levere tilbake en laptop med riper på angrerett. Produktet vil ikke da være i samme stand og mengde

Lenke til kommentar

Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskåring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

 

 

Er det Komplett eller Netshop som sier dette?

 

Uansett, er det urimelig? Har man f.eks. tatt i bruk en harddisk, er det da greit å benytte angrefrist?

 

Ville du betalt full pris for en returnert harddisk?

 

Det er egentlig totalt irrelevant, for loven er der likevel, og det er den du forholder deg til. Ikke en subjektiv mening om den er bra eller ikke.

 

Slik jeg har forstått det, både fra denne tråden og andre saker jeg har vært borti,

så kan man ikke bruke angreretten hvis man har brukt utstyret og det ikke er noe galt

med det, slik komplett skriver.

 

Hvis man leser nedover på siden hos forbrukerportalen,

link

I forbindelse med inngåelse av kjøpsavtale skal selger gi opplysninger om:

*om angrerett gjelder og hvilken fremgangsmåte som må benyttes

 

Jeg tolker det da som at så lenge butikken opplyser om det, så kan dem vri angrefrist

loven til slik dem vil ha det, og det er vel akkurat det netshop har sikret seg med her.

 

Hvis man tenker over det også, så er det ganske urimelig ovenfor butikkene at vi

bare kan gå og bruke utstyr "gratis" i 14 dager, for så levere det tilbake, og få nytt

utstyr eller penger.

 

Unskyld, men hva i alle dager snakker du om nå? Loven er ufravikelig, dvs at Netshop kan ikke gjøre som de vil

Lenke til kommentar

Jeg snakker om min egen tolkning av sitatet på forbrukerportalen. For meg virker det som

at loven kan tolkes på flere måter, og det er slett ikke uvanlig at forskjellige praksiser

opererer forskjellige utfra det samme lovverket. Er nettop derfor lovtolking er den del

av jus'n.

 

Men det jeg mente er at jeg tolker det slik av hvis nettstedet opplyser om særegne

regler for enkelte produkter og deres angrerett, så kan dem det.

 

Nå ble det vel klarer hva jeg mente?

Lenke til kommentar
Jeg snakker om min egen tolkning av sitatet på forbrukerportalen. For meg virker det som

at loven kan tolkes på flere måter, og det er slett ikke uvanlig at forskjellige praksiser

opererer forskjellige utfra det samme lovverket. Er nettop derfor lovtolking er den del

av jus'n.

 

Men det jeg mente er at jeg tolker det slik av hvis nettstedet opplyser om særegne

regler for enkelte produkter og deres angrerett, så kan dem det.

 

Nå ble det vel klarer hva jeg mente?

 

Likevel så er det også en del av jus'en å lese lovpraksis, samt loven før en uttaler seg. Og når det står at den er ufravikelig, så faller det på sin egen urimelighet at noen skal kunne vri den for enkelte produkter.

Lenke til kommentar

Hei. Nå har jeg kommet hjem fra jobb, og har fått enda et avslag av Netshop:

 

" Hei! Din retur er nektet pga følgende: Siden du har tatt i bruk produktet, anser jeg dette som en reklamasjon? I tilfelle må du nesten gi oss en bedre feilbeskrivelse av hva du reklamerer på. "Systemet blir ustabilt." blir litt vagt da dette kan av flere årsaker. (Gammel Bios eller kompatibilitetsproblemer med hovedkort)

 

Du kan logge deg inn på Netshop, gå inn på retur-statussiden og legge inn manglende informasjon, eller trykke her

 

 

24538 - AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXED

 

 

Mvh Netshop - returavdeling "

 

_______________

 

Hold it!

 

Angreretten sier at jeg ikke MÅ oppgi noen som helst grunn ved å levere tilbake, sålenge angrefristen er gyldig...

Nå starter jeg å bli irritert her med at dem utnytter kunder...

 

Hva anbefaler dere å gjøre??

 

Ringe til dem?

Ringe til forbrukerrådet?

Evnt, tv2 hjelper deg?

 

Håper på et raskt svar.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at Netshop prøver å vri seg unna her da det sikkert er endel misbruk av denne loven, men loven er der jo uansett, som noen nevner, og loven blir ikke noe mindre gyldig selv om en butikk lager sine egne regler og fester klistrelapper med advarsler ol. på produktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...