Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Infotråd rundt seksuelle begreper


Eplefe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var bare en ting jeg ikke fikk helt til å stemme. Incest, er ikke det en handling snarere enn en legning. Det står at man er tiltrekki av nærmeste familie. Det trenget vel ikke å være snakk om at man er spesielt tiltrekki av dette. Det kan jo være at noen utnytter mulighetene på grunn av maktforhold og lignende. Som når en far misbruker datra for eksempel. Jeg vil anta at det i de fleste tilfeller da snarere er snakk om at datra blir offeret rett og slett fordi ho er blant de som er mest umiddelbart tilgjengelig for overgriperen, men at han like godt kunne ha forgripi seg på noen andre dersom de også var tilgjengelig. Det er i hvert fall sånn jeg har forstått det. Tror ikke dette er en legning som sådan.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at "incest" er en handling og ikke en legning. "Hetrofili", "homofili", "pedofili" og alle de andre ordene er legning og ikke handling, det er riktig. Men ordet incest mener jeg absolutt beskriver en handling, ikke en legning.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Det er godt mulig at det er noen som spesielt tenner på dette, men sånn jeg har forstått det, så dekker begrepet en handling, som ikke nødvendigvis henger sammen med noen spesiell legning. I så fall dekker begrepet mer enn en evt. slik legning. Og da må man vel i så fall bruke et annet navn på legninga.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Det å bli tent på å se kroppsdeler, hvilket ord er det for det? Jeg så en film en gang der det var en som ble tent på kvinneføtter. Han kidnappet kvinner, og "koste" med føttene deres. Etterpå drepte han dem ved kvelning. Han puttet deres egne sokker ned i svelget deres. (Dette var forresten en filmatisering av en Sherlock Holmes-bok.)

Lenke til kommentar
Det å bli tent på å se kroppsdeler, hvilket ord er det for det? Jeg så en film en gang der det var en som ble tent på kvinneføtter. Han kidnappet kvinner, og "koste" med føttene deres. Etterpå drepte han dem ved kvelning. Han puttet deres egne sokker ned i svelget deres. (Dette var forresten en filmatisering av en Sherlock Holmes-bok.)

Fotfetisj.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det å bli tent på å se kroppsdeler, hvilket ord er det for det? Jeg så en film en gang der det var en som ble tent på kvinneføtter. Han kidnappet kvinner, og "koste" med føttene deres. Etterpå drepte han dem ved kvelning. Han puttet deres egne sokker ned i svelget deres. (Dette var forresten en filmatisering av en Sherlock Holmes-bok.)

Hah, den så jeg også. Det var creepy.

 

EDIT@Frohman: man dreper vanligvis ikke folk med sokker selv om man har fotfetisj. :)

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...